• Madreh­73
    Äldre 13 Aug 23:08
    21472 visningar
    12 svar
    12
    21472

    Godis utan nötter, mjölk, soja, ägg osv. Eller annat förslag på vad som kan läggas i organzapåsarna?

    Hej!
    Är det någon som vet om det går att få godis med text på och då menar jag inte M&Ms, och inte heller Jellybeans (men dom var väl utan text). inte heller choklad och absolut inget med nötter i.

    Har googlat men kankse googlar jag fel för jag hittar då inget.

    Gillade verkligen dom där M&Ms och fick ihop med så fina färger men vi har gäster med svår nötallergi så det är absolut förbjudet.

    Vi har massor med olika allergier så det blir svårt ändå. Men vi vill gärna ha nåt litet i en liten organzapåse och helst nåt med våra namn och datumet på......

    Eller om det är så att ni har nåt förslag på nåt vi kan lägga i påsarna kanske? Kyss

    Ev ska vi ha påsarna som placeringskort.....tänkte stansa ut fjärilar och skriva namnet på och sen fästa med en 3d- kudde.

    Har tid på mig så bomba mig med förslag nu!

  • Svar på tråden Godis utan nötter, mjölk, soja, ägg osv. Eller annat förslag på vad som kan läggas i organzapåsarna?
  • Kattpo­et
    Äldre 13 Aug 23:22
    #1

    Kan något av detta funka?
    http://www.karamell.nu/ 

  • Äldre 13 Aug 23:35
    #2
    Kattpoet skrev 2011-08-13 23:22:18 följande:
    Kan något av detta funka?
    www.karamell.nu/ 
    Men KATTPOET!! Vart var du någonstans när jag letade godis till vårt bröllop!! Dessa var ju perfekta Undrar om man skall beställa några till grabbens 1-årsdag istället!
  • Kattpo­et
    Äldre 13 Aug 23:38
    #3

    Jag var nog hemma i min lägenhet, gosandes  min katt.

  • Madreh­73
    Äldre 13 Aug 23:52
    #4
    Kattpoet skrev 2011-08-13 23:22:18 följande:
    Kan något av detta funka?
    www.karamell.nu/ 
    Det hade ju kunnat funka om det inte hade varit så att 98% innehöll mjölk.

    Det blir ju lite svårt, skulle ju önskat att vi kunde haft nån lite pralin eller så.....tycker det känns mindre kul att stoppa i en after eight, vi vill gänrna ha nåt med färg och flera små bitar.

    Slutar väl med att vi får köpa ett gäng tablettaskar med PimPim båtar! Dom är ju goda och små och söta.....Tungan ute
  • Black Coffee
    Äldre 14 Aug 07:45
    #5

    Hmmm.... luft hade fungerat bra i påsarna - inte många som är allergiska mot den.

    Kaffe

  • Kattpo­et
    Äldre 14 Aug 09:30
    #6

    Varför inte baka dessa och ta ett sojafritt  margarin i dem istället för smör? Lite roligare och ni kan lägga gulliga medelanden i  dem.

    http://www.tasteline.com/Recept/Lyckokakor 

  • Kattkv­innan
    Äldre 14 Aug 14:49
    #7

    Hårda karameller med fruktsmak innehåller ju typ bara socker och aromämnen.

  • Madreh­73
    Äldre 14 Aug 20:14
    #8
    Kattpoet skrev 2011-08-14 09:30:24 följande:
    Varför inte baka dessa och ta ett sojafritt  margarin i dem istället för smör? Lite roligare och ni kan lägga gulliga medelanden i  dem.

    www.tasteline.com/Recept/Lyckokakor 
    Har funderat på detta...
    Kattkvinnan skrev 2011-08-14 14:49:58 följande:
    Hårda karameller med fruktsmak innehåller ju typ bara socker och aromämnen.
    Jo det såg jag ju, men vill inte ha så jättehårda, helst både hårda och mjuka på en gång.

    Idag "råkade" jag se i en tidning att dom hällt polkagrisar i små glasburkar och det lät ju lite kul så nu ska jag se om hittar polkagrisar i dom färgerna vi vill ha. Polkagrisar är ju både mjuka och hårda om dom är färska.
    Black Coffee skrev 2011-08-14 07:45:30 följande:

    Hmmm.... luft hade fungerat bra i påsarna - inte många som är allergiska mot den.

    Kaffe


    Luft ja, det hade ju helt klart varit det bästa men det är nog  bara vi som förstår då varför det ligger tomma påsar på borden. Förvånad
  • Kattpo­et
    Äldre 14 Aug 20:30
    #9

    Hade du bott runt  Umeå hållet så vet mina föräldrar  ett ställe som gör rox godis..

  • Kattpo­et
    Äldre 14 Aug 20:35
    #10
  • Madreh­73
    Äldre 14 Aug 23:02
    #11
    Kattpoet skrev 2011-08-14 20:35:43 följande:
    www.polkapojkarna.se/fyllda-strutar/harda-kar...
    Hihihihi...har precis suttit och tittat på bla denna sida! Men nu vill jag ju åka till Gränna för jag vill ha dom som är i fruktsmak, men det var nog inte på just denna sida jag hittade dom. Men ska minsann ringa dit lite närmare och öra om jag kan beställa karameller med fruktsmak. Dom var vita/gröna, vita/rosa, vita/orange och det passar oss fint.
  • Äldre 4 Feb 19:21
    #12

    Vad kan man ätta för godis om man är nötallergiker


    Hej
Svar på tråden Godis utan nötter, mjölk, soja, ägg osv. Eller annat förslag på vad som kan läggas i organzapåsarna?