• lilja
    Äldre 11 Aug 23:16
    21743 visningar
    113 svar
    113
    21743

    Här samlas vi med vitt/svart/rött tema...

    Kan inte alla med vitt/svart/rött färgtema för sitt bröllop samlas här och utbyta massor med ideer och ge varandra inspiration??


    * 21 juli 2012 *
  • Svar på tråden Här samlas vi med vitt/svart/rött tema...
  • lilja
    Äldre 12 Aug 13:40
    #2

    Kul, så snart!! Själv gifter vi oss nästa sommar den 21 juli.
    Hur ska du göra er dukning? Är lite inne på  vita dukar, ev. svart löpare mitt på, svarta servetter, röda detaljer.
    Tänkte ev. leta ljusstakar på typ second hand o spreja de röda, annars kör jag på vita blockljus som jag knyter ett smalt svart band runt 8känns lite för juligt med rött!?). En ganska smal vas för en blomma, blomman får gärna vara röd om det blir blockljus, annars en vit eller svart blomma...


    * 21 juli 2012 *
  • lilja
    Äldre 12 Aug 18:41
    #6
    andersson1970 skrev 2011-08-12 15:12:05 följande:
    Found it!!!

    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m4036148.htm...
    Oj vad mkt fint det fanns där! Kul m LP-skivorna, men man ska nog vara musiker el väldigt musikintresserad för att det ska passa. Fick lite ideer!
    * 21 juli 2012 *
  • lilja
    Äldre 14 Aug 12:52
    #14

    Härligt mycket inspiration!

    Har tänkt köpa lera som stelnar och göra vita hjärtan (använder mig av pepparkaksmått) och antingen använder mig av min stans (innan torkning) eller ber min syster skriva på dem, som blir bordsplaceringen. Sen får alla gästerna ta med sig hjärtat hem om de vill. Det har varit en del diskussioner i andra trådar just om saker de får med sig hem, kanske inte karlarna tycker det är så märkvärdigt med ett hjärta med sitt namn i, men kanske damerna. En liten kul grej bara.


    * 21 juli 2012 *
  • lilja
    Äldre 14 Aug 12:53
    #15
    Millan W skrev 2011-08-14 08:01:24 följande:
    Tjoho.. Gifter oss på lördag och ok vi har väl mest rött å vitt men även inslag av svqart.

    Jag kommer att ha dessa skor till min klänning


    Jag har gjort en hårförlängning i färgerna olika röda nyanser och svart . Min blivande kommer att ha vit jackett röd hög hatt och röda skor samt special bestälda fjädrar i svart å rött att ha i öronen =)
    Döläckra skor! Var har du hittat dem?
    * 21 juli 2012 *
  • lilja
    Äldre 15 Aug 13:45
    #21
    Future Mrs S skrev 2011-08-15 11:32:05 följande:
    Ett tips bara jag gjorde mina (våra) hjärtan i trolldeg, billigare än sån lera men lera blir säkert snyggare.. ;D Stansa var ju en superbra ide, jag har ju stansar så nu kommer jag så klart sno den ideen ;D 
    Var först inne på att stansa på ngn typ av metallbitar, köpa färdiga hängen blir så dyrt, men sen kom jag på ideen med leran. Nog för att de säkert har mer användning av ett hänge, de kan ju alltid ha det som halsband, men jag är rädd att det blir för litet.
    Vilken färg blir det på trolldegen? Blir den inte lite beige?
    Hittade en sida på nätet där man kunde köpa lera som stelande av sig själv.
    www.cchobby.se/sjalvhardande-lera-1500-g-vit.aspx
    Förpackningen är på 1500g, så jag undrar hur många hjärtan man får ut på den?
    Behöver kring 70 st.

    Men det är ju klart, man kan ju ha både och, hänga metallhänget med namn på hjärtat och knyta fast på servetten... Hmm... ;))
    * 21 juli 2012 *
  • lilja
    Äldre 16 Aug 08:38
    #26
    Future Mrs S skrev 2011-08-15 22:59:56 följande:
    vår2012: Nu har jag hämtat grejerna, första gången jag kunde se lite mer på en gång :D
    Mätte stolsrosetterna dom är ca 18cm X 275cm och som sagt i svart organza, jag knöt ett knoppalakan runt en av våra stolar för att testa och så här blev det:




    Försökte att ha tyget lite "rynkat" i fram men tyckte att det var snyggare slätt.. tycker själv att det blev riktigt bra, lagom långa för att bli snygga stora rosetter och ändå hänga ner lite :)

    Kan förstå att man tänker begravning men med allt annat till sen tror jag inte att något kommer tänka så..eller? ;D Jag tycker att det ser ganska elegant ut liksom :)

     


     
    Tycker det var jättesnyggt med svarta rosetter! Inte alls begravningskänsla, bara rent och snyggt! :)
    * 21 juli 2012 *
  • lilja
    Äldre 16 Aug 08:44
    #27
    Future Mrs S skrev 2011-08-15 23:01:47 följande:
    trolldeg blir inte helt vit, jag tycker att den behöver målas för att vara snygg.. super bra ide att stansa, vill folk inte ha så är det ju inte hela världen.. jag tror att 1500g räcker till 70 hjärtan! hänga på servetterna var en bra ide! :)
    Tänkte beställa och testa o se hur många hjärtan jag får ut. 1500g kostar bara 69:-, dessvärre är frakten på 99:- och slutsumman skulle hamna på 210:-, så jag ska leta vidare efter billigare ställen med lera... :S
    * 21 juli 2012 *
  • lilja
    Äldre 17 Aug 17:16
    #48

    Men gud vad ni skrivit massor!
    Jättefin dukning och snygga lyktor! Måste ta mig en tur till second hand och leta ljusstakar som ska målas. Sen hittade jag tre ramar i en garberob (nu när jag rensat huset på skräp) som jag tänkte måla svart och göra några tänkvärda texter i. Kul grej till dekorationerna, kanske.

    På tal om annat, blev lite besviken idag. Jag beställde skor från Kina som jag fick förra veckan, röda givetvis.Jättefina och bra på alla sätt och vis. Betalade kring 200:- spänn direkt för dem. Idag fick jag ett brev, en räkning från ups på 210:- i tullavgift. Tycker det lät väldigt konstigt då jag hört att om paketet kostar mindre än 1400:- så behöver du inte betala tull. När jag fick det förra paketet med min klänning o skor (tyvärr fel skor som jag fick behålla ändå) som kostade mig 1700:- fick jag betala tull på 800:-
    Ngn som har en bra förklaring?


    * 21 juli 2012 *
  • lilja
    Äldre 17 Aug 21:52
    #54
    Lillkrissan skrev 2011-08-16 08:47:41 följande:
    www.scrapohobby.se/1-kg-modellera-vit-lufttor... den sidan kanske är något? :)
    Tack!
    * 21 juli 2012 *
  • lilja
    Äldre 25 Aug 07:43
    #55

    Beställde på klänning till dottern igår från etsy.com
    Ville ha den i svart, men sambon vägrde...
    Så det fick bli en i helrött med vit blomma.



    * 21 juli 2012 *
  • lilja
    Äldre 3 Sep 10:00
    #60
    llinda81 skrev 2011-09-03 08:09:27 följande:

    jättefin!!! vad kosta den??


    jag har me svart/rött tema så denna just som den är hade passat perfekt


    Jag länkar till sidan.
    www.etsy.com/listing/66680851/use-code-back2school2011-to-save-20

    Fick betala c.350:- med frakt, vet inte ännu om jag måste tulla på paketet. Beställde under augusti månad och då fick jag 20% på klänningen. Har inte fått paketet än, så jag vet inte om det blir tullavgift på paketet.
    Tror  de skickar från England, och då borde det väl inte bli någon tull?
    * 21 juli 2012 *
  • lilja
    Äldre 14 Sep 17:12
    #64
    llinda81 skrev 2011-09-03 20:59:00 följande:
    tack tack ska kolla upp den
    Fick klänningen idag och både jag och dottern är lyriska! Den ser precis ut som på bilden och den känns ordentligt gjord. Den är dock lite genomskinlig, men det stod det i texten. Tyllen är som knuten i halsringningen, så det är som remsor som hänger ner. Låter kanske knasigt och fult, men det är den inte.
    Supernöjd!
    Leveransen var drygt två veckor.
    * 21 juli 2012 *
  • lilja
    Äldre 1 Oct 13:30
    #67
    Jeni skrev 2011-10-01 12:06:37 följande:
    Åhhhh vad bra att jag hittade denna tråd!!! Jag ska också ha mina älsklingsfärger som tema vitt rött och svart. Men vet inte riktigt vad jag ska ha. Klänningen ska vara helvit ( lite vintagestil) Borden ska ha vita dukar med röda löpare av nått slag och stolarna röda rosetter. Tårtan ska vara vit med svart mönster och röda rosor. men har ni nått förslag där man kan få in lite mer svart i dekorationerna?? Något tips på svarta blommor?? Glad
    Jag har hamstrat ljusstakar från loppis som min snälla mamma har målat blankt svarta. Blir ett snyggt inslag på borden, då jag köpt ganska många och kan ställa grupper med ljusstakarna.

    Kommer knyta svarta band kring transparanta askar som jag fyller med rött godis.

    Sen väljer jag nog svarta servetter, då jag tycker röda blir alltför juligt.
    * 21 juli 2012 *
  • lilja
    Äldre 1 Oct 16:06
    #69
    Jeni skrev 2011-10-01 13:36:15 följande:
    Smart o skaffa från loppis, snällare för budgeten, och idén låter bra!  Kommer ljusstakarna vara höga eller? Godisaskar kommer jag också ha  dom kommer stå vid bröllopstårtan hade jag tänkt, så när man hämtar tårta så får man en sån. problemet för mig är att jag kommer gifta mig utomlands och jag tror inte festarrangörerna har röda och svarta grejer i sortimentet. så jag tänkte om jag kan göra t.ex. askar själv, så har någon tips på hur man kan göra sånna själv VISA! Glad Ett annat stort problem är att jag kommer ha ca. 450 gäster så det får inte bli för kluriga grejer.
    04.08.2012
    Det är ljusstakar för typ kronljus, i olika storlekar.
    Jag kommer göra vita hjärtan av lera som det kommer stå namnet på, den hänger jag i bandet till askarna och har som både namnskylt och favors.
    Våra askar beställde jag från nordahl.se, men då krävs det att du har ett företag då man inte får handla som privatperson. De kommer ovikta, så de är  perfekt om man måste transportera dem en bit.
    Annars kan du alltid göra små påsar av cellofan som du försluter med ett eget klistermärke med erat monogram, namn eller dyl. på.
    * 21 juli 2012 *
  • lilja
    Äldre 9 Oct 20:41
    #82
    Fröken Söt skrev 2011-10-09 15:39:03 följande:
    Lite röd/svart/vit inspiration...
    Dukningen var speglar, värmeljus, fejkdiamanter och röda rosor.

    Fotografens bilder:
    www.karinfroom.se/2011/10/linda-andreas-del-1...

    Vår tårta:


    Bordsplaceringstavlan (Canvas. Rutorna är vit, svart och röd cardstock. "Prickarna" är små röda rosor.):


    Mina skor:


    Galet snygga skor!!
    * 21 juli 2012 *
  • lilja
    Äldre 24 Oct 20:33
    Sara svensson skrev 2011-10-23 21:50:37 följande:


    Jag har köpt följande detaljer som följer mitt svarta bröllopstema från www.petrasfest.se Vet någon vart man kan få tag på svarta sidenlöpare och snygga svarta servetter så man kan knyta med ett snyggt vitt band? och kanske svarta ljusstakar??

     




    Har skrivit det tidigare, men skriver det igen
    Jag har köpt ljusstakar på loppis och målat dem med svart blank färg. Jättesnyggt och billigt!
    * 21 juli 2012 *
Svar på tråden Här samlas vi med vitt/svart/rött tema...