izredam skrev 2011-08-10 18:42:02 följande:
Skönt att någon faktiskt förstår - min självskadeärr börjar försvinna nu, men jag har aldrig skämts för dem så det spelar ingen roll för min del hade hellre haft kvar dem än operationsärret... Vad har du opererats så många gånger för? (om man får fråga, du behöver inte svara)
Jag pulveriserade ett ben i vänster fot när jag jobbade på ett stuteri och ett sto fick för sig att hon inte gillade den hingsten hon skulle paras med. Så hon ställde sig och hoppade på mig.
Det blev 3 operationer där + att dom fick lov att öppna höften och ta ben så dom kunde transplantera till foten också.
Så jag har benmärg som runnit ut i foten och lägger sig som pelare mellan benen i främre delen av foten. När dom går av (om jag trampar på en sten barfota, eller trampar snett, eller går i obekväma skor exempelvis) så "bryter jag foten"...
Sen är jag överrörlig och har opererat axeln 2 ggr och skulle behöva göra om det. Men då är risken att det blir steloperation, så det vill jag helst inte...
Jag har tagit bort blindtarmen och lite annat smått och gott så att säga...
Och sen är det ju alla småsaker som väl inte är riktiga operationer, men dom har sytt ihop senorna i ena axeln efter att en häst bet mig så hårt där att senan gick av... mm mm
Fick in en hötjuga mellan knogarna och den gick ut mitt på handryggen...
Jag är en klantskalle helt enkelt. Min blivande tyckte att han skulle linda in mig i bubbelplast och stoppa in mig i ett madrasserat rum så jag inte kunde göra mig illa
Att jag har väldigt lätt för att få ärr gör ju inte saken bätte