• Svar på tråden Ebay?
  • förlovadflicka

Min fästman beställde ett helt set med väst, kravatt osv och det gick väl på en femhundring. Kommer inte ihåg av vilken säljare men det finns mycket billigt där! :)

• bruden
    Mariamilena80 skrev 2011-07-13 16:21:32 följande:
    Finns det nån som är duktig på ebay och har handlat där flera gånger??

Jag är sugen på att betälla kravatter:

cgi.ebay.com/New-Italian-Satin-Wedding-Scrunc...

2 vuxen storlek och 1 i barnstorlek, hur går jag tillväga, hur köper jag och vad pris priset i slutändan??
    Välj det du vill ha och lägg i kundvagnen. Sen när du går till kassan får du besked om slutpriset inkl. frakt. De flesta har det i pund men med en enkel konvertering kan du snart se vad det blir i svenska kronor.
    Här har du en enkel valutaomvandlare: http://www.smidigt.se/valutaomvandlare/ 
  • bruden

Ser nu att det inte finns nån kundvagn, sorry
    Jag tror du får välja en och en och sen meddela säljaren att dina tre ordrar ska slås ihop. 

• Trolljentan

Du måste registrera dig på både ebay  och sedan på paypal för att kunna betala. Det är jättelätt, och man kan bara ansluta sitt visa eller liknande, Jag har köpt flera klänningar där och även köpt kläder till pojkarna. Det ända som kan vara lite sådär är att man aldrig vet exakt hur lång tid det tar innan man får hem sakerna....

• augusti2012

Hejsan. 
    Min sambo är en inbiten ebay handlare och jag har precis börjat handla lite där nu till bröllopet.
    Min m2b tips är att man ska trycka in buy it now och sen free shipping. För säljare luras oftare med billigare auktioner så lägger dem dit det på frakten istället. Så buy it now och free shipping är tydligen nästan alltid billigare.
    Har själv handlat 100 organza påsar för 29 kr, slips till sambo och son för 20 kr styck och tiara till mig för cirka 40 kr. Billigt!??? OJA!!
    Lycka till!  

• Sassabrassa
    augusti2012 skrev 2011-07-13 18:16:46 följande:
    Hejsan. 
    Min sambo är en inbiten ebay handlare och jag har precis börjat handla lite där nu till bröllopet.
    Min m2b tips är att man ska trycka in buy it now och sen free shipping. För säljare luras oftare med billigare auktioner så lägger dem dit det på frakten istället. Så buy it now och free shipping är tydligen nästan alltid billigare.
    Har själv handlat 100 organza påsar för 29 kr, slips till sambo och son för 20 kr styck och tiara till mig för cirka 40 kr. Billigt!??? OJA!!
    Lycka till!  
    Har du länk till den säljare du köpte organzapåsarna av?
  • bruden

Glöm inte att kolla upp omdömena innan ni handlar. En del har vääääldigt mycket negativt skrivet om sig. Läs och begrunda innan ni handlar.

• augustibrud 2011

Hej
    Jag har handlat det mesta till bröllopet på Ebay, har blivit super nöjd varjegång och aldrig lurad.
    Det är verkligen värt det.

Svar på tråden Ebay?