• Drömma­ren
    Äldre 13 Oct 08:22
    11350 visningar
    14 svar
    14
    11350

    gemsheaven????

    Hej, Jag har också puffat för detta. Jag har varit i kontakt både med Gemsheaven och Sweetrocks. Jag ahr t om haft hemma varuprover från Sweetrocks. Något jag verkligen kan rekommendera eftersom man det är lättare att bilda sig en uppfattning när ringarna finns i verkligheten. Lättare att testa kombinationer etc. Nu ska jag dock använda mitt eget guld så jag funderar bara på att köpa en lös sten. Men jag undrar också om någon har erfarenhet av någon av dessa säljare.

    Här är mina trådar

    Om Gemsheaven: www.brollopstorget.se/Forum-1-30/m4070353.html
    Om Sweetrocks: www.brollopstorget.se/Forum-1-30/m4065359.html

  • Drömma­ren
    Äldre 13 Oct 08:23
    #8

    Just ja jag glömde... en stor skillnad mellan de båda säljarna är att Gemsheavens stenar inte kommer med certifikat. Han är ju stationerad i Thailand och erbjuder endast certifikat mot en billig peng. Detta är alltså inget av de certifikat som de flesta guldsmeder rekommenderar.

    Sweetrocks alla stenar kommer med antingen ett EGL eller GIA certifikat.

  • Drömma­ren
    Äldre 19 Oct 08:33
    #10
    joråsåatt skrev 2011-10-13 12:28:47 följande:
    Seetrocks hemsida är lite svårsurfad, hur har du varit i kontakt med dem?
    Ja, jättemycket. Han hade en annan sida innan, sjukt ful men åtminstone på svenska och inte som latin som nu.

    Han har precis gjort om hela sidan och därför inte fått upp all information. Vi har sett till att få köpvillkor och annat viktigt per mail istället.
Svar på tråden gemsheaven????