• Sannao­Andrea­s
    Äldre 30 Jun 09:43
    13210 visningar
    76 svar
    76
    13210

    Östgötabröllop 2012?

    Hej!

    Ser så många diskussioner om olika orter och län dör bröllops ska hållas, men ingen om oss här i Östergötland.

    Så nu mina vänner är det dags!
    Här kan vi prata om var, när och hur vi ska fira våran dag!
    Kom med tips om var man ska kika på klänning, vilken catering som är bäst, friskör, hudterapeut...
    You name it!

    Snälla häng på.

    Kram på er!

  • Svar på tråden Östgötabröllop 2012?
  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 30 Jun 17:19
    #3

    Vi ska gifta oss i Åtvid... Gamla kyrkan och Hembygdsgården. Om man inte vill vara på en restaurang så finns det bara de platserna att vara på.

    Var ska ni gifta er?

  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 30 Jun 17:19
    #4
    ElliePellie skrev 2011-06-30 10:36:14 följande:
    Vi ska gifta oss på nyårsafton så det är inte 2012 men jag hänger gärna på ändå:)
    Känner att det börjar bli dags att kolla på klänning men har  inte gjort det än... Får väl helt enkelt boka en tid och börja prova annars kanske jag aldig hittar någon!
    Var ska du titta någonstans?
  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 1 Jul 15:54
    #10
    ElliePellie skrev 2011-07-01 10:43:29 följande:
    Tänkte faktiskt börja med Petrés i Norrköping sedan Rafaelas, kan bli en sväng till Partyworld i Linköping oxå... Vill han en enkel klänning i spets typ som den här:



    Men innan jag börja prova har jag ingen aning om vad jag vill ha egentligen. Ångestfyllt kan jag lätt säga att det är!!!

    Vi ska gifta oss i Gusum utanför Valdemarsvik och sedan blir festen i Fyrudden, nyår var ju inte helt lätt men det här känns kanonbra och troligen blir det prästen vi vill ha oxå :)


    Hoppas att ni får den prästen ni vill!
    Vi får se om vi får den turen. Nu är det bara min kille som är med i kyrkan av oss, men hade jag fortfarande varit med så hade jag gått ur nu med tanke på hur osammarbetsvilliga de är...
    Är det någon annan som haft det kruxigt med präst?

    Jag har kollat upp lite med klänningar på Eniro och ryktesvägen. Jag kom fram till att de man borde besöka är
    Lkpg
    Krinolin/Helles
    Fogenstad Konfektion/Partyworld
    Festyran

    Nkpg
    Petrés Festkläder
    Norrköpings Brud & Bal
    Ella

    Några fler tips?
    Bröllopshuset i Linköping har fått riktiga bottenbetyg och min syster tyckte inte alls att de va bra, så jag tog inte med de på listan..
  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 1 Jul 15:59
    #11
    weddingdreams skrev 2011-07-01 09:59:47 följande:
    Jaha, är ni från Åtvid. Både jag och min "m2b" kommer därfifrån... Vi tänkte först på Villan så jag jobbat där och sedan på folketshus och sedan den lokalen som ligger vid Alle skolan och tillslut blev det Slattefors herrgård och Landerydskyrka då vår dotter är döpt där...
    Jag är uppvuxen i Åvid... Tror att jag känner igen dej :) Jag är född -83

    Mysigt att ta en kyrka ni har koppling till!
    Vi hade två val. Åtvid (min hemort) eller Motala (killens hemort). Men då vi planerat den 2/6 och att det är veckan före Vätternrunderna drar igång, så tror vi att det kan bli svårt att hitta ställen som har tid för oss.
    Så det blev Åtvid med fest i Hembygdsgården (vid Allé). Billigt och bra!
  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 2 Jul 10:29
    #14
    weddingdreams skrev 2011-07-01 19:59:44 följande:
    ja men då är du bara ett år äldre än mig. Min kille är lika gammal som dig. karl Skårman... kanske vet vem han är.. jag ska fråga honom om han känner igen dig. Skoj med lite känt folk. Jag är nämligen ansiktblind efter en hjärninfarkt så jag har såå svårt att känna igen folk...

    Skriver någon här inne nån blogg?

    vår bröllopsblogg: www.karlochcecilia.blogg.se
    Oj, vad tråkigt att höra!! (med hjärtinfarkten). Men mej kan du hitta i en klass över dej på Allé... Eller Ljunkan :)
    Jag känner igen Karl, men känner honom inte (han är ju Grebones! ;P)

    Jag skriver i alla fall ingen blogg. Följer andras!
  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 7 Jul 16:57
    #27
    weddingdreams skrev 2011-07-05 23:04:03 följande:
    Vi får se till att ta en fika på stan någon gång längre fram.. vore roligt att traffa några brudar på riktigt.. mina kompisar är fortafarnde singlar alla.. :)
    Klart att vi får ta en fika så många vi kan!
    Hoppas att ni tjejer (och om det är några killar med) är på!

    Och så kanske lite reklam ni som ville ta tag i träningen lite.
    Campshallen uppe vid universitetet i Lkpg hat två gratisträningar (inga krav, ni får bara ett mail en vecka efter att ni varit och tränat) för alla som aldrig tidigare haft kort där eller som inte haft något på ett år. Annars så är de pass som står som "utepass" på campushallen.se gratis, så det är bara att dyka upp. Kul är det!
  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 7 Jul 17:00
    #28
    Brud vår 2012 skrev 2011-07-03 18:25:54 följande:
    Vill bara säga att Ella, är nedlagt sedan ett par år tillbaka!

    Jag ska pyssla lite: inbjudningskort, vigselprogram, festprogram, placeringskor, vika servetterna fint o dekorera blockljus osv - inget speciellt med andra ord ;)

    vi kör färgtema rosa
    Knasigt... Ella finns med när man googlar på Bröllopsklänning och Nkpg. Men bra, så kan jag styka dom från listan av butiker jag ska besöka :)

    Vi ska köra färgtema vitt/ lupinlila (mörklila). En färg som båda passar i!
  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 7 Jul 17:02
    #29
    Brud vår 2012 skrev 2011-07-05 09:37:36 följande:
    Nope, bloggar inte :)
    Har köpt det mesta material, men kommer inte börja med detta förren i jan-feb, räknar med att enbart skicka ut inbjudningar o dessa går ut i slutet av mars början av april - gifter oss 2/6
    Vi gifter oss oxå den 2/6!!
    Vi kör stilen med röda kuvert som går ut någongång i advent. Däri ligger en inbjuden och kanske ett litet "God jul och gott nytt år, då". Lite roligt tycker jag :)
  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 7 Jul 17:06
    #30
    ElliePellie skrev 2011-07-07 14:01:52 följande:
    Motala känns lite långt bort för mig, ingen som vet en sömmerska med goda referenser i Norrköping med omnejd?
    Helles/Krinolin i Linköping (eller rättare sagt Brovillan i Hjulsbro) är bra. Jag har inte varit där själv och beställt brudklänning, men jag har använt mig av deras sömerskor i andra syften och syrran fick springa dit och dom fick rädda hennes klänning när Bröllopshuset tabbade sig. Vi är båda jättenöjda! Sen får man ju betala för det.
  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 22 Jul 10:14
    #33
    weddingdreams skrev 2011-07-07 21:36:22 följande:
    Lupinlila, vet inte alls vad det är för lila men vi ska plommonlila.. det är ju en ganska djup och mörk lila... sedan vitt och silver.. mest vitt.. men lila löpare, lite dekortaioner samt badn till stolar....
    Nä, det blev inte den färgen... Det blev typ samma färg som "citera"knapparna här. Lite osäker på det. Jag vill nog egentligen ha en mörkare lila (typ plommon).... Fast den behöver ju inte vara så framträdande. Vi ska ju trots allt ha vitt och silver oxå :)
  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 22 Jul 10:16
    #34
    ElliePellie skrev 2011-07-14 07:45:03 följande:
    Då var första provningen av klänning klar och det gick ganska bra.
    Hade en klar bild av vad jag ville ha men den bästa jag provade igår var inte alls lik min bild. Ägarinnan på Rafaelas i Norrköping är en fantastisk kvinna som hjälpte mig hitta 2 olika klänningar som passar mig och min kropp. Verkligen en kanonfin service!
    Vet inte om jag ska prova fler, kanske lika bra att inse att det är ju bättre med en klänning som sitter fint än en klänning som ser bra ut på bild...
    Funderar även på att "överge" min frisör sen 15 år och prova en ny fram till bröllopet som även är intresserad av att sätta in löshår och göra en uppsättning. Har typiskt svenskt fint hår, många hårstrån men väldigt tunna och fina.
    Helt plötsligt känns att väldigt nära och en stressad känsla infinner sigObestämd
    Vad härligt att det blev bra!!
    Problemet om du fortsätta leta vidare är nog mer att du inte kommer kunna välja :)
    Jag ska komma ihåg Rafaelas när jag ska börja leta!
  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 24 Jul 20:30
    #37
    weddingdreams skrev 2011-07-22 23:39:19 följande:
    Men kör på plommon då.. älskar den lila... nästa lie vinrött i... Jag hade tänk ha lila löpare men jag tror jag bara ska ha vita dukar och ha lila band runt stolsöverdraget istället... jga har lila duniliniservetter.. ska ni alndra typ eller papper servetter?

    Har vi berättat vart vi ska gifta oss och ha festen?
    Ja, jag får ta upp färgfrågan igen... :)

    Vi ska nog ha tygservetter. Vi ska prata med Klintas (Åtvidabergs Restaurang eller vad det heter vid Polisen i Åtvid). De kan nog fixa med mat, allt vad dukning heter, personal och tar med sig disken när maten är klar.
    Vi ska sätta oss ner och prata mer med dom och bestämma med.
    Vigseln är redan kl 14, så middagen börjar tidigt och då är det så homla skönt att bli av med all disk och så :)

    Jag tror att du sagt att det va vigsel i Landeryds kyrka (rätt?), men sen vet jag inte var festen blir... Spell it!
  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 24 Jul 20:31
    #38
    kandersson174 skrev 2011-07-22 22:30:39 följande:
    Skynda er dit innan de lägger ner! Helles är jättebra, men tyvärr ska de stänga :(
    Va?! Varför då? Det va ju dit jag skulle om jag inte hittade någon bra färdigsydd klänning.
  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 25 Jul 17:34
    #40
    kandersson174 skrev 2011-07-25 12:51:48 följande:
    Jag vet inte, men mamma sa att hon hade varit där på utförsäljning för att de ska lägga ner. Jättetråkigt!
    Fy bubblan!
  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 26 Jul 08:59
    #42

    Och vi har Åtvids Gamla kyska och fest i Åtvidabergs Hembygdsgård.

  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 26 Jul 22:47
    #44
    appelbiten skrev 2011-07-26 09:40:57 följande:
    Hej alla brudar!

    Skånetös här, som dock ska gifta sig i Östergötland. Familjen har anknytning till Malexander, så där smäller det nästa år! :)

    Kyrkan är bokad, lokalen är bokad och musiken är nästintill spikad. Men oj, vad mycket det finns att tänka på! Mitt största aber nu är mat.... Vi vill ha buffé, men ingen trist "kassler och potatissallad"-buffé.... Har ni tips på catering, ni som bor i Ö-götland?

    /Malexanderbruden 
    Beror helt på vad man har för budget. Är den lite högre så har ni Stångs och P2 (båda finns i Linköping). Dom kommer garanterat INTE ge er kassler och potatissallad!

    Annars så är det nog bra att googla på Catering Boxholm (tror inte Kisa har något tyvärr)

    Lycka till!!!
  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 1 Aug 18:43
    #53
    Pimpinellros skrev 2011-07-28 15:08:33 följande:
    Den 6 augusti smäller det för oss i Ljung, lite utanför Linköping!

    PIRRIG
    Oj! 5 dagar kvar då. Håller tummarna för att ni får en helt fantastisk dag!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Sannao­Andrea­s
    Äldre 31 Aug 16:26
    #56

    Hej hej! Vi har sedan tidigare lokal och kyrka klar. Jag har fjäskat för prästen, snart ska vi träffa cateringfirma och vi har sparat klart så att vår budget håller (nu kan jag leva!). Känns ganska bra att kommit så långt när bröllopet är 2/6 :)


    Kom igen nu alla! Berätta :)

Svar på tråden Östgötabröllop 2012?