• Maria och Toni
    Äldre 19 Jun 11:44
    5701 visningar
    22 svar
    22
    5701

    November 2011♥

    Finns det fler brudar som planerar bröllop i November 2011? Hur långt har ni kommit och är ni sugna på att byta lite idéer och inspiration? Glad

  • Svar på tråden November 2011♥
  • Maria och Toni
    Äldre 28 Jun 23:09
    #3

    Vad kul att det finns fler novemberbrudar! 
    Vi gifter oss också den 19 november (men vi hade först tänkt oss datumet 11-11-11.) ;)

    Vi har bestämt att gifta oss i Älvkarleby kyrka, en gammal stenkyrka från 1490-talet. Kyrkan är inte speciellt stor men mycket vackert utsmyckad med målningar och kristallkronor. Platsen för festen är också bokad.Det blir på en restaurang vid dalälven inte så väldans långt från kyrkan. 

    Då november är en väldigt mörk månad så hoppas vi på snö på bröllopsdagen. De två senaste åren har snön kommit tidigt så vi håller tummarna på att den gör det, det här året också. Hoppas iallafall på ett lätt täcke av gnistrande kristaller. Har kollat upp lite grann om när solen går ner kring tiden för bröllopet och det verkar som det sker vid 15.00 tiden (vigseln är bokad till 14.00. Planerar att fylla kyrkan med vita ljus i alla dess former,värmeljus, blockljus, you name it, för att få ett vackert sken.

    Drömmer lite grann om att få åka häst och släde till festplatsen, det skulle vara vackert. Vägen fram till festplatsen ( som går över en kort bro och upp för en liten backe) vill jag pynta med marschaller. Utanför festlokalen tänker jag mig islyktor och en lång röd matta. :)

  • Maria och Toni
    Äldre 28 Jun 23:17
    #4
    petitemoi skrev 2011-06-26 09:18:37 följande:
    Jag gifter mi den 19 November:)
    Vad kul att det finns fler.
    Idag skall jag fixa färdigt det sista med inbjudningarna, ska bli kul.
    Jag gifter mig på örenäs slott i Helsingborg:)
    Ni då?
    Ååh så underbart att gifta sig på ett slott! :D Har alltid drömt om att åka iväg på en slottsweekend. Det kanske äntligen kan bli av nu...tänker på en kortare honeymoon hihihi. Har också hållt på och fixat med inbjudningarna här i dagarna, de ska bara stoppas i kuvert och skickas iväg. :)  På torsdag ska jag iväg och prova klänningen/klänningarna  en sista gång innan jag bestämmer mig. Wiiii!!!
  • Maria och Toni
    Äldre 28 Jun 23:19
    #5
    Pernillapernilla skrev 2011-06-26 07:55:55 följande:
    Hej!!

    Jag ska gifta mig 11 November....
    När gifter du dig och var?
    :D Vi hade också tänkt det datumet men det blev lite knepigt med jobb, ledighet och så. Var gifter på dig? :)
  • Maria och Toni
    Äldre 28 Jun 23:40
    #6

    Hur långt har ni hunnit i era planeringar?
    Själv så känner jag att jag har svårt att få tiden att räcka till riktigt eftersom vi har en dotter på 10 mån. Det är oftast kvällarna som jag/vi har chansen att få något gjort (leta inspiration på nätet). På dagarna har jag ringt runt till olika frisörer, fotografer, blomsterhandlare mfl och kollat priser.

    Så här långt har jag kommit:
    Kyrkan är bokad, festplatsen lika så (mat,dricka,dukning).
    Klänningen köper jag troligvis på torsdag. :)
    Ringar har jag tittat på men har svårt att bestämma mig.
    Musik/underhållning är bokad (en trubadur) förövrigt har jag en underbar Toastmadame som planerar själva festen.
    Färgtema:Vitt,silver, rojalblue alt. mörklila (det lutar mer åt lila men då jag ska ha röda rosor är jag rädd att det skär sig, vad tror ni?)
    Frisyr/smink: Har kollat lite priser på olika ställen (priser mellan 2000-3000 bara för frisyr.)
    Transport: Häst och släde eller limousin beror på vad vi får tag på och till vilket pris.
    Vad har jag glömt?
    Skor och tiara. No clue! Skulle gärna vilja ha lite bling.
    Blommor: Vill ha röda rosor i en liten, rund, hårt bunden bukett.
    Fotograf:Min syster är väldigt duktig men jag funderar också på att anlita en annan tjej.What to do, what to do?
    Dukningen:Det mesta kommer att gå i vitt och silver. Vill ha dekorationsdiamanter och röda rosenblad och massor med ljus i olika former. Funderade på speglar som löpare mitt på borden under ljusen ett tag för att få en snygg effekt. Men just nu så står allt bara still.:/

  • Maria och Toni
    Äldre 30 Jun 20:36
    #8

    Hej Petitemoi!
    Ja vi måste definitivt följas åt här på BT. Det skulle vara kul eftersom det verkar som våra tankar är ganska lika och vi gifter ju oss på samma dag :). Jag tror erat färgtema kommer se jättefint ut ihop (Jag gillar det duvblåa lite extra, det är en underbar färg). Åååh toppen att kunna ha vigsel och fest på samma ställe! Och på slottet dessutom! :D Ska höra med våran trubadur om ikkelive musik också, han behöver ju ta lite pauser också kanske. :) Har ni funderat på någon låtlista?

    Var iväg till Uppsala tillsammans med tärnan idag och köpte klänningen. Jag är verkligen jättenöjd. Den är sååå fin! :) Det är en klänning av märket Venus Bridal style nr: 8605 (den finns på bild i galleriet på min profilsida). Det blev ett par skor också som jag tänkte ha ute. Hittade ett par festskor också men de var ganska dyra och så var klacken väldigt hög. Köpte dom inte men nu ångrar jag mig nästan. :( Ska försöka lägga upp bilder. Vi ska också iväg till Köpenhamn i mitten av juli på en liten minisemester. Tänkte kolla efter skor och annat smått och gott, i Danmark finns ju så mycket snygg design inte bara kläder utan även inredning. Ska bli kul! :) Vad är det för klänning du har valt? :)

    M2B har en mörk/svart kostym som han trivs med och gärna vill ha på bröllopet också. Det vi behöver fixa är en väst i silver och en slips i rätt lila nyans (ska försöka lägga upp en bild på tärnans klänning också).

  • Maria och Toni
    Äldre 30 Jun 22:20
    #10

    :D Ja det känns skönt att kunna bocka av klänningen nu. Tittade faktiskt på en Blu by Enzoani klänning jag med men den fanns inte i min storlek. Din var ju supersnygg den med ju!

    Självklart vill man ju ha lite koll över låtarna, kanske ni har nån låt som är typiskt er. En låt som jag skulle vilja ha är Blondies "Maria", den är ju bara så cool och så jag. Skulle vara kul att se listan men jag har heller ingen aning om hur man gör riktigt. Hihihi

    Åh vad kul att ni skickat ut en inbjudan, lite pirrigt att vänta på alla svar.Har ni hand om osningen själva eller tar ni hjälp av någon? Vi bestämde att göra det själva. Känner nu att jag måste försöka fixa nån typ av lista där jag kan pricka av vem som ska ha special kost och alkoholfritt mm.

    Jag har lite bilder på min profilsida på kyrkan bla och lite annan inspiration på bukett, ring och tårta och sånt. Ska försöka lägga upp bild på skorna och tyget på klänningen också. Måste bara komma på hur man gör. :P

  • Maria och Toni
    Äldre 5 Jul 16:44
    #12

    Ja kyrkan är verkligen jättefin med alla målningar och kristallkronor! :) Hoppas att jag får fylla den med ljus så vi får till det där mysiga ljuset.

    Ringen jag har på min profilsida är jag sugen på och troligvis blir det den. Jag har varit in och provat ringar ett par gånger men har lite svårt att bestämma mig. Anledningen är att vigselringen ska se bra ut ihop med min förlovningsring. Förlovningesringen är slät, 4 mm bred och har välvda kanter. Ett tag var vi inne på att vi skulle smälta ner våra förlovningsringar och skapa en ny vigselring till M2B. Denna skulle då vara ca 8mm och det skulle kosta ca 2000:- och ta ca 3 veckor att göra. Hur har du/ni tänkt? en eller två ringar?

    Såg precis bilden på din drömring! Den var ju SUPERLÄCKER! men som du säger priset är ju lite högt. När det kommer till att handla ringar hos företag som inte har någon butik eller på mässa så har jag ingen egen erfarenhet men skulle råda dig till att vara lite försiktig. Klart man ska vara lite skeptisk det är ju trots allt stora summor pengar vi talar om när man köper ring. Vad spännande att gå på bröllopsmässa! Själv så har jag bara varit på en liten lokal mässa förra året.

    När det handlar om osningen så tänker jag lite grann som du. Visst är man rädd att andra ska virra till det, därför satte vi oss själva som ansvariga där. Samtidigt kan det ju vara bra att lägga över lite ansvar och uppgifter på andra eftersom det är mycket som ska fixas inför den stora dagen. Därför kan det ju vara bra med listor tänkte jag, för att få lite mer koll och ordning. Kanske kan ni kopiera upp en lista till svärföräldrarna också så blir det lite lättare för dem att hålla koll också. Dessa kan man ju kopiera upp och ge till köks- och serveringspersonal för att underlätta.

    Jag tänker mig en lista med tre kolumner.

    Namn:                                  Specialmat:                            Alkoholfritt:

    Jag tänkte att man skriver i namnet på de som kommer i första kolumnen. I den andra så fyller man i om den personen har något önskemål på special mat utifrån allergi eller religion. T.e.x. Allergi - fisk, skaldjur alt. religion - griskött. I den andra sätter man ett kryss om personen önskar alkoholfri dryck under kvällen

    Vad kul med en egen bröllopssida, det kanske vi kunde fixa också :) Skulle vara kul men vet inte riktigt om jag har den tiden. :/ Fullt upp med lillpluttan här hemma om dagarna.

    Nu har jag kommit på hur man gör med spotifylistan man högerklickar bara på listan, kopierar och klistar in. Skulle var kul och se höra hur ni har tänkt. :D

    kram

  • Maria och Toni
    Äldre 8 Jul 16:13
    #13

    :) Här händer det grejer! Nu har vi äntligen skickat iväg inbjudningarna. Var inte riktigt nöjd med dem innan men nu så. Bilder finns i mitt bildgalleri. :D Har även fixat till Osningslistan så nu är det bara att vänta på att svaren trillar in.

    Dessutom har jag lyckats få en bild på tärnklänningen. Klänningen är mörklila och jag har tänkt mig mörkt röda rosor till. Bild finns i bildgalleriet.

    Har varit på jakt efter slipsar också och har hittat ett par på Dressman som jag tror kan passa. Förövrigt har de kampanj där nu köp tre betala för två i hela butiken. Specialpris på slipsar också, 2 för 199:-! Tipseli tips! 

    Just nu håller vi på att planera semestern, lägger upp rutt, bokar hotell mm. Dessutom försöker jag planera inför Amandas 1 års kalas. Känner mig stressad till tusen och längtar nu efter en välbehövlig semester.
    Hur går det för er andra? Tar ni en paus i bröllopsbestyren under semestern?

  • Maria och Toni
    Äldre 27 Jul 10:32
    #15

    Hej!

    Ja här har det varit fullt upp också :) Det är skönt med lite egen tid nu så man får surfa runt lite. Hur gick det nu i Danmark och med klänningen? Har du fått hem den och blev det någon mer brudshopping? *nyfiken* Vi var ju som sagt också iväg till Danmark en sväng. Jag tittade in på Lillys rea och där fanns mycket fina grejer men jag köpte inget :P Ångrar mig nästan lite nu faktiskt. Funderar på att åka till Stockholm imorgon och bridaloutlet, kanske kan man göra nått fynd. Annars är det skönt och komma iväg bara för lite egoshopping. :)

    Vad fina de var era inbjudningar och vilken rolig idé! Älskar svartvita fotografier. Ni såg riktigt söta ut ihop. hihihi. Vi överlämnade också några av våra inbjudningar men de flesta skickade vi iväg. :)

    Ska försöka klistra in vår spellista (den är dock inte färdig än). Får se om det lyckas. ;)

    Vi har också funderat på små askar med något gott i till gästerna. Har inte bestämt mig än om jag ska tillverka dem själv eller inte (askarna). Vill du ha tips och inspiration till macrons ska du ta en titt på den här killens sida! Brukar surfa runt på lite recept och inredningsbloggar när jag får chansen.
    http://bakemyday.se/

    Hur långt har ni kommit annars med alla bröllopsbestyr? Själv så ska jag ringa runt lite idag till fotografen bla.

  • Maria och Toni
    Äldre 27 Jul 10:40
    #16

    Nehepp kunde inte heller ladda upp spellistan. Får fråga T när han kommer hem. ;) Ja jag säger då det, teknikens under!

  • Maria och Toni
    Äldre 9 Sep 19:55
    #19
    ewaulrica skrev 2011-08-13 13:05:45 följande:
    En till november brud här, vårt datum är 11-11-19 :) vi ska gifta oss borgeligt i Stockholms Stadshus och sedan ha en middag hemma hos oss för familjen :)

    klänning är beställd, ringen är köpt och jag håller på för fullt med inbjudningarna :)
    Hej!
    Vad kul att vi är fler som gifter oss denna dag!  Dagen D närmar sig med stormsteg nu känns det som. :D Pirrar lite i magen när jag tänker på det. :)

    Här skrider planeringsarbetet framåt men det är ändå lite kvar att fixa.
    Transport och fotograf-Varför ska allt vara så dyrt!?
    Tröstar mig med att ringen ska hämtas på måndag! I CAN´T WAIT!!!! :D

    Har hunnit varit på provuppsättning och sminkning också. Kändes lyxigt att bli lite ompysslad.
    Nu väntar jag med spänning på möhippan :) undrar vad de har hittat på..hihihi.

    Tips! Klickade hem khom loy lyktor på tradera i somras. Tänkte det kunde bli ett fint inslag tillsammans med vickningen. Om ni tjejer har något bra tips på extra långa tomtebloss så tipsa gärna.
    Och skor till festen måste jag hitta, kanske i mörk lila eftersom det är en av våra färger. Tips?
    Gärna en sko med inte för hög klack.

    :)
  • Maria och Toni
    Äldre 9 Sep 19:58
    #20
    Future Mrs S skrev 2011-08-13 13:44:17 följande:
    vi gifter oss 11-11-11 :D I can't wait!
    mycket klart men mycket kvar att planera/fixa.. börjar liksom dra ihop sig nu ;D 
    Ja nu är det inte alls långt kvar! :D Längtar tills jag blir fru. Läckert datum by the way. ;)
  • Maria och Toni
    Äldre 15 Sep 20:35
    #22

    Det verkar som om den här tråden har stannat av.
    Inget kul att sitta här och skriva till sig själv så jag ger upp det här med Bröllopstorget.
    Önskar er alla all kärlek och lycka till i framtiden.

Svar på tråden November 2011♥