• Debe

Lila brudklänning? (BILD)

Nu är det sagt att jag ska ha min mammas klänning (enkel och vacker fin klänning från nixa. Bara ca 5 år gammal)  men jag har börjat tittapå klänningar på ebay.com... Vi ska ha lila som temafärg och jag fastnade för denna klänning, visst är den snygg!?
    Vi ska gifta oss i stadshuset och sen ha en fest för nära och kära senare på kvällen.
    Eftersom vi inte gifter oss i kyrkan så skulle jag ju kunna ha på mig vad som helst, känns det som, så det kanske skulle funka? Jag vill gärna ha på ris och ros!
  • Svar på tråden Lila brudklänning? (BILD)
  • Chicita

Om du gillar den så kör på det.
    Lite mycket "gräddbakelse" för min smak, samtidigt som jag gillar det udda och annorlunda. Glad

• Debe

Ja lite mycket gräddbakelse är det. Den jag har nu (mammas) är inte alls sån utan väldigt enkel.... Passar mig mer säkert för gräddbakelse är inte alls JAG. Men jag älskar den ändå! Hahaha

• Nikkita

Jag hade själv inte valt den modellen på klänningen, men det är för att jag inte kan ha "strapless" & är sjukt kort så den stora kjolen hade fått mig att försvinna Flört men den är super snygg & jag hade absolut kunnat tänka mig färgen om jag inte skulle ha hel vitt. Jätte snygg design oxå!!!

Vi ska ha lila, grönt & rosa som färgtema Skrattande

• bruden

Jag hade utan tvekan valt den! Snygg som attan
    Vet hur vissa rynkade på näsan när jag sa att min klänning är vit och vinröd. Folk såg ut så här: Förvånad och menade på att bruden ska ha vitt och inget annat. Jag kontade med att det var på farmors tid, detta är MIN tid
    TS, go for it!  

• Chicita
    bruden skrev 2011-06-15 20:20:04 följande:
    Jag hade utan tvekan valt den! Snygg som attan
    Vet hur vissa rynkade på näsan när jag sa att min klänning är vit och vinröd. Folk såg ut så här: Förvånad och menade på att bruden ska ha vitt och inget annat. Jag kontade med att det var på farmors tid, detta är MIN tid
    TS, go for it!  
    Min kommer vara vit och grön Glad
    Sydd efter medeltida mönster, men med moderna färger...
    Vi ville att det inte skulle vara någon tvekan om vilka som är brudparet trots att vi kör medeltidstema. Så vi har klassiska bröllopsfärger, (han är svart och vit) men på medeltida vis...
    Så jag förstår vad du menar när folk rynkar på näsan...
    Vadå färg? Det kan man väl inte ha?

Jo för f-n det är skitsnyggt Skrattande
  • lilja

Tycker absolut man kan ha färg i klänningen!!
    Klänningen har toksnygg korsett och liv, skulle själv valt en inte fullt så stor kjol.
    Självklart ska du köra på den om du vill!

• LisaEleonor

Jag älskar den! Lila är min favoritfärg så det kanske är därför =) Och jag gillar även lite gräddbakelseklänningar (även om jag tycker det låter så negativt). Nu är jag helt inne på att ha vit klänning, men annars hade jag haft den där. Underbar!

• hysch

en av mina bästa vänner hade en fantastisk klänning i lila och svart när hon gifte sig, det var verkligen så fint och helt rätt! Jag tycker det  är häftigt dramatiskt med något oväntat :)

• bruden
    Debe skrev 2011-06-15 20:27:05 följande:
    Tack för era åsikter!
    Jag har kikat vidare på ebay.com och blir ju knäpp! Gud så många fina klänningar man kan köpa från kina.
    tex denna cgi.ebay.com/Bridal-Bridesmaid-Wedding-Gown-P...
    VARNING för Ebay, det är läskigt beroendeframkallande... Jag skulle lätt kunna ha 20 olika klänningar hemma om det inte vore för blivande och, faktiskt, mig själv när jag kommer på hur korkat det skulle vara... Men jag håller med, det är ruskigt billigt och tro mig, 5 slöjor som kommer via Ebay och som på nät sätt hamnat i min garderob, talar inte emot mig...Skäms Jag har köt 5 slöjor som tillsammans inte ens kostar hälften av vad EN kostar här. Det ÄR ruskigt billigt!
  • bruden
    Chicita skrev 2011-06-15 20:29:41 följande:
    Min kommer vara vit och grön Glad
    Sydd efter medeltida mönster, men med moderna färger...
    Vi ville att det inte skulle vara någon tvekan om vilka som är brudparet trots att vi kör medeltidstema. Så vi har klassiska bröllopsfärger, (han är svart och vit) men på medeltida vis...
    Så jag förstår vad du menar när folk rynkar på näsan...
    Vadå färg? Det kan man väl inte ha?

Jo för f-n det är skitsnyggt Skrattande
    Fast jag kör också med: vit är oskuldens färg. Vi har två barn så antingen är man inbiten troende på storken eller så inser man att jag inte är oskuld
    Sen så sägs det också att män attraheras till rött. Därav mina färgval Tungan ute 
    Folk brukar ha svårt att säga emot  
  • Debe
    bruden skrev 2011-06-15 20:45:58 följande:
    VARNING för Ebay, det är läskigt beroendeframkallande... Jag skulle lätt kunna ha 20 olika klänningar hemma om det inte vore för blivande och, faktiskt, mig själv när jag kommer på hur korkat det skulle vara... Men jag håller med, det är ruskigt billigt och tro mig, 5 slöjor som kommer via Ebay och som på nät sätt hamnat i min garderob, talar inte emot mig...Skäms Jag har köt 5 slöjor som tillsammans inte ens kostar hälften av vad EN kostar här. Det ÄR ruskigt billigt!
    Jag är redan fast, hahaha
  • Chicita
    bruden skrev 2011-06-15 20:47:47 följande:
    Fast jag kör också med: vit är oskuldens färg. Vi har två barn så antingen är man inbiten troende på storken eller så inser man att jag inte är oskuld
    Sen så sägs det också att män attraheras till rött. Därav mina färgval Tungan ute 
    Folk brukar ha svårt att säga emot  
    hehe.. klockrent Tungan ute
Svar på tråden Lila brudklänning? (BILD)