• Äldre 16 May 18:02
    15115 visningar
    5 svar
    5
    15115

    Vad kostar en blomsterkrans att ha i håret ?

    Hej :) Instämmer på de tidigare ang priset , kan såklart varierar lite beroende på tjocklek på krans och pris på blommor men ca 500-600 brukar de ligga på :)


     

  • Äldre 16 May 18:08
    #5
    passionsblomman skrev 2013-05-16 16:46:11 följande:

    När man köper ett sådant arbete, så är det framförallt just tiden man betalar för. Det tar ju en stund att binda ihop-även om man valt billiga material, så måste man räkna med en hantverkares timpenning och den varierar ju, men jag skulle säga att uppskattningen du fått ovan känns rimlig, beroende på var du handlar.

    Angående det andra rådet: Självklart blir det billigare att enbart köpa blommorna och göra jobbet själv-så är det för allsindar alltid-ska snickaren, rörmokaren eller elektrikerna göra sitt hantverk, så kostar tiden dvs själva arbetet, utöver materialet. Det borde inte låta som om det vore så hutlöst att detsamma gäller även florister, konditorer och andra som blir inblandade till bröllop. (För jag tycker det är ett återkommande tema-att folk tror sig bli lurade på extra dyra priser när de ska gifta sig) Det finns guider och böcker för "du gör det själv" för precis vad som helst. Frågan är ju vad man vill och är beredd att göra själv. Och så den lilla detaljen hur fasen det ser ut efteråt. för, mycket av det folk gjort själva, ger tårar i ögonen hos de hatverkskunniga. Och det är inte glädjetårar.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Håller helt med din passionsblomman! De är så synd att vårat yrke många gånger inte värdesätts. Jag har många gånger i butiken fått höra att vi tar så hutlösa priser och folk som inte förstår hur vi kan vara så mkt dyrare än ica. Jag tycker att de är tråkigt. Jag skulle ju aldrig klaga på en elektriker eller snickare som tar hög timpenning för de jobbet som dem utför, de utför ju ett hantverk som kräver utbildning och kunskap som jag personligen inte har. De är synd att de inte är desamma inom vårt yrke.
Svar på tråden Vad kostar en blomsterkrans att ha i håret ?