• Thessa01

N brudar som gifter er borgerligt utan "gräddbakelse", hur klär ni er?

Hjälp mig, gärna med bilder, jag behöver inspiration. Vill inte se ut som en gräddbakelse, men inte heller för "tråkig"/snäll, men absolut ingen partystass heller...

Gifter mig i sommar, så det är lite akut, har bantat bort ett par kilo, nu fattas bara klänningen Har dock provat massor på stan utan att hitta den rätta, så jag funderar på att kanske beställa...? Tips? Jag har ingen speciell klädsmak/stil, men vill inte se "trist" ut.

• Svar på tråden N brudar som gifter er borgerligt utan "gräddbakelse", hur klär ni er?
  • Krystal

Kolla på Tradera, sök på "Vit klänning" för då blir det mer vanliga klänningar den söker på och inte direkt brudklänningar. Funderar själv på att leta upp en klänning så eftersom det känns " för mycket" med en riktig brudklänning till det typ av bröllop vi kommer att kunna ha.. Lycka till i letandet

• Mertzi

Den här klänningen från Asos.com köpte jag och den är Underbar!
    Dock fick jag ett ryck häromdagen och beställde en liten bakelse ändå.
    (Inte värsta sorten såklart men ja.. beslutsångesten är total.)
    Min blivande blir nog snart galen på mig, haha!

Men denna är fortfarande ett alternativ, så får vi se vad som känns rätt när det börjar närma sig!
    Jag är storlek större i omfång och kort på längden, och denna tycker jag är perfekt då.
    Det är fint att visa lite ben med ett par söta skor till, den stramar  inte åt så kroppen putar ut och bullar sig.
    Faller vackert!
    Sätt en slöja i håret så känns det "brudigt"! :)

Lycka till!
  • Brudiframtiden

Jag vill tipsa om halens som har klänningar av märket Teatro. Titta även på bubbleroom, bonprix och nelly, finns hur mycket som helst!

• Dannedo
    Thessa01 skrev 2011-05-27 15:35:04 följande:
    Tack för inspiration!! Fina bilder

Jag har fortfarande ingen "idealfigur", så vissa klänningar som ser fina ut på bild, ser tyvärr för jäkliga ut på mig  Jag har provat och provat på stan och tyvärr inte hittat något som ser klokt ut på.

Jag är ganska kort (1.58) lite rund fortfarande och har ganska små bröst (B-kupa) jämfört med resten av kroppen så att säga. Någon som har tips till den kroppstypen specifikt?

Eftersom jag är kort kan jag tyvärr inte ha någon sådan där lång och tjusig klänning känner jag, då försvinner jag liksom och det blir mest klänning av mig

En lång klänning behöver inte alls göra att du försvinner, tvärt om kan en lång klänning göra dig längre. Jag gillade klänningen som pinkgrape lade upp, den med stora färggranna blommor på. Men vad är du ute efter? Somrigt romantiskt eller mer stiligt? Jag tycker annars klänningar i 50-talsmodell kan vara väldigt smickrande för figuren, dom ger mycket midja och kan också framhäva brösten. Nu tycker jag inte just dom här var så fina men modellen är inte så dum: lillaberlin.blogspot.com/2011/02/klanningar-i-50-tals-stil.html   Hjärtformad urringning förlänger halsen har jag fått lära mig :)
  • Thessa01
    Dannedo skrev 2011-05-27 20:28:44 följande:
    En lång klänning behöver inte alls göra att du försvinner, tvärt om kan en lång klänning göra dig längre. Jag gillade klänningen som pinkgrape lade upp, den med stora färggranna blommor på. Men vad är du ute efter? Somrigt romantiskt eller mer stiligt? Jag tycker annars klänningar i 50-talsmodell kan vara väldigt smickrande för figuren, dom ger mycket midja och kan också framhäva brösten. Nu tycker jag inte just dom här var så fina men modellen är inte så dum: lillaberlin.blogspot.com/2011/02/klann ingar-i-50-tals-stil.html   Hjärtformad urringning förlänger halsen har jag fått lära mig :)
    Det har du rätt i, särskilt med högklackat kan nog faktiskt långa klänningar funka. 

Jag har också insett att 50-tal eller sådana där rockabilly (ja, det är väl också 50-tal) faktiskt inte är så dumt, då midjan markeras väldigt fint.

Jag är som sagt ganska öppen för alla sorters klänningar, men  helst ska det vara något skirt och enfärgat i någon ljus, somrig färg eller neutral färg, typ beige, creme eller ljusrosa odyl. Vitt funkar också så klart. Men nu har jag provar så många sådana plagg på stan som jag bara ser oformlig ut att jag snart ger upp
  • Thessa01
    Kattpoet skrev 2011-05-27 18:59:55 följande:
    Säk på petite så kan du hitta många klänningar för småväxta

www.amazon.co.uk/Spot-belted-dress-petite-col... 
    Problemet är att jag inte är petite på bredden och petitekläder brukar förutsätta att man är liten överallt... Nu äter jag fortfarande smalmat, men tror inte jag kommer vara supersmal på dagen D ändå.
  • Thessa01
    Kattpoet skrev 2011-05-27 17:47:43 följande:
    Vilken storlek har du?

Jag drar storlek  24 /52 i kläder och jag ska denna klänningen  
    www.amazon.co.uk/Red-White-Poppy-Print-Dress/... 

men du är kortare mig och kan du klara med  något kortare som denna

www.amazon.co.uk/eDressit-Beige-Evening-Cockt...

www.amazon.co.uk/Halter-Dress-Red-UK-Size/dp/...

Sedan kan du alltid gå till en sömmerska och få rätt längd

Och om du vill titta på en kändis med B tuttar och  kortare än dig, ta en koll på hur Kylie Minouge klär sig, hon är bara 152 cm hög. 
    Jag har storlek 40 eller 42, det beror lite på modellen. Vissa kläder drar jag faktiskt 38 i också, fast det gäller väl mest väldigt töjbara material och kläder.

Den där beige coctailklänningen gillade jag jättemycket. Förutom att den visade  axeln, jag har ju inte alls så där snygga axklar och överarmar som hon på bilden har. Det brukar bara se fel ut på mig med bar axel, tyvärr. men något liknande är jag helt klart mest ute efter. Neutral färg, lite skirt och ändå "glammigt".
  • Thessa01

Mertzi skrev 2011-05-27 19:56:20 följande:

Den här klänningen från Asos.com köpte jag och den är Underbar!
    Dock fick jag ett ryck häromdagen och beställde en liten bakelse ändå.
    (Inte värsta sorten såklart men ja.. beslutsångesten är total.)
    Min blivande blir nog snart galen på mig, haha!

Men denna är fortfarande ett alternativ, så får vi se vad som känns rätt när det börjar närma sig!
    Jag är storlek större i omfång och kort på längden, och denna tycker jag är perfekt då.
    Det är fint att visa lite ben med ett par söta skor till, den stramar  inte åt så kroppen putar ut och bullar sig.
    Faller vackert!
    Sätt en slöja i håret så känns det "brudigt"! :)

Lycka till!
    Något sådant här är jag ute efter, fast inte med en axel bar då, även om jag fattar att det är en del av det som gör just denna klänning fin Men ljust och skirt och så känns som det jag vill ha!

Ja, du, detta blir nog sommaren när alldeles för många klänningar köptes in är jag rädd

Tror jag ska ta en ordentlig titt på aosos, verkar finnas mycket fint där!

Svar på tråden N brudar som gifter er borgerligt utan "gräddbakelse", hur klär ni er?