• Tinzi

Bra BH för denna rygg på min klänning?

Ska beställa denna klänning, men blev nu orolig för om jag kommer kunna ha BH till denna klänning.

Vill INTE vara utan BH , och vill ju givetvis inte att den skall synas...några tips? Be dem sy om/höja ryggen? Ngt LÅG BH variant? Rulla in tuttarna i Tejp? ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-24 10:35
    Hmmm kom på att klänningen kanske inte sitter så långt ner på mig sen, att den kanske hasat ner på själva " dockan". jajja återstår att se, jag kommer beställa den som den är och lösa det sen :)
  • Svar på tråden Bra BH för denna rygg på min klänning?
  • sollan

Googla på backless bra/bh så hittar du alternativ.

• MrsGranath

Freebra?
    Ska jag ha, och det funkar kanon, i alla fall för mig och min klänning...

Lycka till!

• LoppanV

Beror ju helt på storlek. Freebra funkar inte på mig men jag har väl klumpiga meloner typ :p

• Zelmah

det finns ju sånna bh´s som sitter bara på tuttarna o ser ut som nåra silikonkupor typ. Freebra heter de. Har själv aldrig testat dem men de flesta verkar tycka att de sitter bra. Riktigt fula men det behöver ju ingen se ju. Och på natten ska ju ändå kläderna av i af...  jag tror iaf att en freebra hade varit ett bra alternativ för dig.

annars finns ju brösttejp oxå.

Men överlag är ju ändå dessa klänningar ganska rejäla och korsettaktiga så jag tror man klarar sig fint utan bh såvida man inte har mega tuttar som behöver mkt stöd för att inte göra ont. Själv kör jag alltid utan bh i axelbandslösa toppar o klänningar. Fast jag är o andra sidan en bh-strejkare så  det kan ha lite med saken att göra att jag får panik av alla hårda bh´s som trycker över bröstet hehe...

• Zelmah

oj det var många som hann skriva under tiden jag skrev mitt inlägg. När jag började skriva var det tomt. Alla andra nämner oxå freebra ser jag nu.

• Chicita

Det finns bh-ar som man liksom kan dra ner ryggdelen på genom ett band man fäster bak och sen fram mot midjan....
    Men det brukar vara axelband på dom. Och om man ska ha något som genererar ett drag nedåt så är det kanske inte så bra att ha en axelbandslös bh från början då, då lär väl den hamna nere i knävecken efter ett tag *S*

Men ta med dig klänningen till en underklädesbutik så hjälper dom dig att hitta en bh som passar Glad 

• Tinzi
    Chicita skrev 2011-05-23 22:06:36 följande:
    Det finns bh-ar som man liksom kan dra ner ryggdelen på genom ett band man fäster bak och sen fram mot midjan....
    Men det brukar vara axelband på dom. Och om man ska ha något som genererar ett drag nedåt så är det kanske inte så bra att ha en axelbandslös bh från början då, då lär väl den hamna nere i knävecken efter ett tag *S*

Men ta med dig klänningen till en underklädesbutik så hjälper dom dig att hitta en bh som passar Glad 
    OJojo mkt bra tips här.  Jag hade helst velat ha en axelbandslös m. lite vadderad kupa, jag har ammat 2 barn nyligen och dessutom gått ner 40 kg, så ni kan ju tänka er hur min byst ser ut :( Så förstår vad du menar, bysten kommer nog inte sitta uppe....svårt detta!

Ev. får jag väl be dem sy vanligt rakt bak i ryggen, alltså att det ej går ner (även om det är finare)

Men jag får nog börja kika redan nu efter lösningar...tack för alla svar :) 
  • Dejli

Be en sömmerska sy in en BH i klänningen. Det blir både snyggast och enklast tror jag, om du behöver bra stöd.

• Tinzi
    Dejli skrev 2011-05-24 10:19:21 följande:
    Be en sömmerska sy in en BH i klänningen. Det blir både snyggast och enklast tror jag, om du behöver bra stöd.
    Ah! Bra tanke! Har en väninna som arbetat m. att sy kläningar till GBG Opera..hon kanske kan det :) Tack!
  • MagicBride

Vet att du skrev att du inte vill vara utan BH, vill dock ändå skriva att åtminstone min Milly-klänning hade superbra stöd så jag kunde va utan BH utan att känna mig minsta obekväm :)

• Tinzi
    MagicBride skrev 2011-05-24 10:50:42 följande:
    Vet att du skrev att du inte vill vara utan BH, vill dock ändå skriva att åtminstone min Milly-klänning hade superbra stöd så jag kunde va utan BH utan att känna mig minsta obekväm :)
     Oki, bra att veta :) Ja det löser sig nog på ngt vis. Tänker sp här..jag älskar klänningen så lika bra att beställa den som den är å så löser det sig sen :)
  • Ninana

No problen ;) Jag måste också köpa :)

• Tinzi
    Ninana skrev 2011-05-25 08:13:03 följande:
    No problen ;) Jag måste också köpa :)
    oki, återkom gärna m. info om hur den funkar om du hinner först :)
  • Mariaochhenrik03

Kolla på Elite ladies, där har jag beställt, vill ju ha något man känner sig snygg i, dom har också bra priser. Har själv köpt en klänning med låg ryggGlad

• Tinzi
    Mariaochhenrik03 skrev 2011-05-25 14:57:56 följande:
    Kolla på Elite ladies, där har jag beställt, vill ju ha något man känner sig snygg i, dom har också bra priser. Har själv köpt en klänning med låg ryggGlad
    Jag hittar ingen bh m. låg rygg där? :(
Svar på tråden Bra BH för denna rygg på min klänning?