Näbbklänning- akut!
Jag skulle sy min dotters klänning själv för att den skulle matcha min i tyg och snitt. Men efter många timmars slit och pillande var den perfekt och nästan klar. Då SPRICKER TYGET på ett ställe där jag inte kan fixa det igen, utan hela klänningen måste sys om!!! Jag har hittat en fin på samma sida jag köpte min, men leveranstiden är så lång då det är från Kina, vet ej om den hinner komma och ifall ngt är fel står vi där igen utan klänning.
Haléns, H&M mm tar överpriser för klänningar jag inte alls tycker är speciella eller bröllopsfina. Vi har inte möjlighet att lägga ut stora summor, bara materialet till den jag sydde gick på över 500 kr, och dyrare än så år klänningen inte vara tyvärr.
Vi vill ha den i Ivory, som min klänning, eller lime/äppelgrön som är temafärgen. Hon har storlek 146 för breddens skull, men hon är bara 130 cm lång. Någon som har bra tips? Please, vi börjar få panik.
Och skor till med! Hunden äter aldrig skor men tyckte att min dotters skor som hon skulle ha till bröllopet såg smaskiga ut av ngn anledning!