• Jag han

Kommer vi se konstiga ut ihop??

Nu kommer kanske en löjlig fråga, men vill mest ha bekräftat att det inte är hela världen om vi inte matchar exakt jag o mannen...

Jag har ett champagnefärgat band i min klänning.
    Sambon har en kravatt i precis samma färg (till min stora lycka).
    Men, nu börjar sambon känna sig lite osäker. Han gillar inte alls färgen på sig, och vill hellre ha lite mer färgklick på sig.

Vi har champagne och rosa i färgtemat..
    Han vill jättegärna ha en rosa kravatt istället..
    Inte sjutton kommer det se konstigt ut om vi har två olika färger på oss? Båda färgerna kommer dessutom finnas i buketten och corsage..
    Vill att han ska känna sig lika bekväm som jag i val av kläder, så självklart kommer det bli en rosa kravatt. Men ändå funderar jag lite...

Kanske börjar bli en bridezilla!! *hjälp*

• Svar på tråden Kommer vi se konstiga ut ihop??
  • Chicita

Det gör inget om ni inte matchar exakt...
    Och kan det inte vara jättesnyggt med en rosa kravatte som matchar buketten istället? Då blir ju färgtemat tydligt liksom Glad 

• BrudiMaj2012

Jag är övertygad om att det kommer att bli superbra,
    som du säger så kommer ni ju att matcha hela vägen iaf! :)
    Kanske blir det till och med snyggare att ni plockar upp varsin färg som knyter ihop det hela!
    Liiite varning kanske, men alla vi som hänger här inne har ju full förståelse,
    dessutom har du en sådan självdistans att jag inte blir direkt oroad! ;)

• Jag han
    Chicita skrev 2011-05-16 19:37:46 följande:
    Det gör inget om ni inte matchar exakt...
    Och kan det inte vara jättesnyggt med en rosa kravatte som matchar buketten istället? Då blir ju färgtemat tydligt liksom Glad 
    tack snälla för kloka ord! :)
    Vet inte varför jag är så fjompig just nu.. Jag brukar aldrig bry mig om småsaker annars. och det viktigaste är väl ändå att vi själva känner oss fina och bekväma..
    ¨
    Ditt svar får mig att bli lite lugnare.. Skrattande
  • Jag han
    BrudiMaj2012 skrev 2011-05-16 19:38:39 följande:
    Jag är övertygad om att det kommer att bli superbra,
    som du säger så kommer ni ju att matcha hela vägen iaf! :)
    Kanske blir det till och med snyggare att ni plockar upp varsin färg som knyter ihop det hela!
    Liiite varning kanske, men alla vi som hänger här inne har ju full förståelse,
    dessutom har du en sådan självdistans att jag inte blir direkt oroad! ;)
    Tack gulliga!!
    Min tärna ska ha rosa klänning så det blir nog bra.,

Ja men det är så skööönt att få flumma av sig här med såna här frågor som inte går att ta upp med andra som inte är mitt i det..  Ni förstår mig så väl trots varningsklockan...haha
  • BrudiMaj2012
    Jag han skrev 2011-05-16 19:43:43 följande:
    Tack gulliga!!
    Min tärna ska ha rosa klänning så det blir nog bra.,

Ja men det är så skööönt att få flumma av sig här med såna här frågor som inte går att ta upp med andra som inte är mitt i det..  Ni förstår mig så väl trots varningsklockan...haha
    Klart att det blir bra, det blir till och med Awesome! :D
    haha! Ja, vad är det här forumet annars till för? ;)
  • Moster Stina

Men nu förstår jag ju inte riktigt...
    Med hjälp av blommorna så KOMMER ni ju matcha varandra!

Min blivande kommer också ha en rosa kravatt. (till grå kostym) Han var själv lite sugen på ivoryfärgad först, men jag talade ur honom ur det. (Jag tyckte helt enkelt att det var rätt trist) Och han var jättenöjd när han prövade sina grejer som kom med posten för några dagar sen. HAN kommer i alla fall bli supersnygg med rosa kravatt och näsduk ihop med mina rosa rosor.

• Jag han
    Moster Stina skrev 2011-05-16 19:48:25 följande:
    Men nu förstår jag ju inte riktigt...
    Med hjälp av blommorna så KOMMER ni ju matcha varandra!

Min blivande kommer också ha en rosa kravatt. (till grå kostym) Han var själv lite sugen på ivoryfärgad först, men jag talade ur honom ur det. (Jag tyckte helt enkelt att det var rätt trist) Och han var jättenöjd när han prövade sina grejer som kom med posten för några dagar sen. HAN kommer i alla fall bli supersnygg med rosa kravatt och näsduk ihop med mina rosa rosor.
    Du har så rätt så...
    Men det jag DUMT nog tänker är ju att jag inte kommer ha buketten på mig hela tiden. Då är det jag som inte matchar min man, tärna och bestman som har rosa. haha..
    Inser hur dumt det låter!!

Tror vi kommer bli perfekta i våra ögon ändå.. ;)
    Tack snälla för ditt svar!
  • Moster Stina

Hoppas för Guds skull att du har exakt samma vita färg på dukarna som din klänning också...
    För annars kommer nog folk att börja prata...

• Jag han
    Moster Stina skrev 2011-05-16 19:58:37 följande:
    Hoppas för Guds skull att du har exakt samma vita färg på dukarna som din klänning också...
    För annars kommer nog folk att börja prata...
    haha,, den behövde jag!!
  • Moster Stina

Men jag mednade inte att vara taskig...
    Menade bara att man inte behöver oroa sig så mycket. Men det var en brud här som ställde just den fågan för ett år sedan. Hon var uppriktigt orolig över att hennes dukar skulle vara vitare än hennes ivoryfärgade klänning!

Alla sa åt henne att strunta totalt i det!

• Jag han
    Moster Stina skrev 2011-05-16 20:12:01 följande:
    Men jag mednade inte att vara taskig...
    Menade bara att man inte behöver oroa sig så mycket. Men det var en brud här som ställde just den fågan för ett år sedan. Hon var uppriktigt orolig över att hennes dukar skulle vara vitare än hennes ivoryfärgade klänning!

Alla sa åt henne att strunta totalt i det!
    nejdå, förstod att det var med glimten i ögat!!
    Men jag behövde den nog ändå..
    Jag är i vanliga fall en ganska slarvig person, utan nogrannhet i det jag gör, så blir lite nervös över mina bridezilla-tankar.. Skäms

Tack igen! Ska ärligt talat skita i den där jädra kravatten!! Skrattande 
  • 2011bröllop

Det blir säker skit bra  Skrattande så länge det är inom färgtemat lycka till med allt !!!

• Hvidbrud

Det är ju lättare att matcha en snygg man som har färger som klär hon om än att macha en man som ser grådaskig ut i fel färg. Det är ju inte bara färgtemat som är allt, det viktiga är väl att ni känner er harmoniska med varandra- då matchar ni!

• Future Mrs S

jag tycker att det kan bli fint om ni har olika färger oxå även om jag är för matchimatchi.. ;)

men du jag måste fråga vart ni hittat band+kravatt? jag letar som en GALNING efter just det till oss!! 

• Syrinx
    Hvidbrud skrev 2011-05-17 09:19:35 följande:
    Det är ju lättare att matcha en snygg man som har färger som klär hon om än att macha en man som ser grådaskig ut i fel färg. Det är ju inte bara färgtemat som är allt, det viktiga är väl att ni känner er harmoniska med varandra- då matchar ni!
  • Moster Stina
    Future Mrs S skrev 2011-05-17 12:20:06 följande:
    jag tycker att det kan bli fint om ni har olika färger oxå även om jag är för matchimatchi.. ;)

men du jag måste fråga vart ni hittat band+kravatt? jag letar som en GALNING efter just det till oss!! 
    tygkompaniet.se har en massa satinband till bra priser.

Kravatt, näsduk och jättefin väst köpte min karl från mytuxido.uk
  • Diamanten90

Det gör inget:) Min sambo kommer att ha en silverslips och jag har ingenting silver:p Men han har en blomma fast på kostymen och den är samma färg osm min bukett:)

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • Jag han

Tack snälla för alla svar!! Ni är så snälla :)
    Känns mycket bättre nu!

Future Mrs S:  Jag köpte dom på olika ställen. Bandet på söders högtidskläder (tror jag) och kravatt på www.sweeties.se 

Svar på tråden Kommer vi se konstiga ut ihop??