• Thessa­01
    Äldre 11 May 23:11
    34007 visningar
    18 svar
    18
    34007

    Bleka tänderna hemma, dentaworks eller annat, vad?

    Jag hade tänkt att bleka tänderna hos tandläkare, men har helt enkelt inte råd. Skulle dock vilja ha fina, vita tänder till bröllopet och har nu i princip beslutat mig för att testa hemmablekning, men frågan är vilken?

    Har tittat lite på www.dentaworks.com och är både intresserad av tandblekningskitet med skena och av pennan, Dantaworks verkar ha fått fina omdömen av sina kunder (jag hoppas det är kunderna som skrivit recensionerna ). Pennan verkar ju dock vara lite enklare att använda, kanske man ska börja med den? Samtidigt vill jag ju inte ha för futtigt resultat...och pennan är inte mycket billigare än kitet för en femhundring ungefär.

    Finns det någon här som testat Dentaworks kit eller penna eller annat tandblekningskit och hur fungerade det?

  • Svar på tråden Bleka tänderna hemma, dentaworks eller annat, vad?
  • Thessa­01
    Äldre 11 May 23:28
    #2
    LoppanV skrev 2011-05-11 23:21:15 följande:
    Bor du i stockholm så kanske detta kan vara ett alternativ?
    lite dyrt ändå kanske?

    www.letsdeal.se/deal/5928089
    Tyvärr bor jag inte där, annars var det ett bra erbjudande...
  • Thessa­01
    Äldre 12 May 08:27
    #7
    cityalven skrev 2011-05-11 23:51:47 följande:
    Hej!

    Det som jag har lärt mig är att man kan skada tänderna väldigt brutalt med hemmablekning då du kan få erosionsskador dvs emaljen på tanden ramlar av. När jag var yngre praoade jag på folktandvården och min hanledare berättade om folk som hade kommit in som inte hade några tänder kvaroch undrade om de kunde räddas...

    Sen beror det på vilken färg då ska från och komma till. På apoteket har de specialtandkräm som ska hjälpa till att få bort kaffe,rök och vinmissfärgningar.

    anledningen till att jag ens skriver det här är för att jag vill att du ska veta om riskerna, jag hoppas att det blir bra vad du än bestämmer dig för!
    Ok. Man undrar ju hur sådant kan få säljas överhuvudtaget om risken finns at tänderna ramlar av!!!

    Jag har funderat på om det är en skröna att tänderna kan fara så illa avhemam blekning, tandläkare vill förstås tjäna stora pengar på att man inte bleker dem hemma...men tack för infon!

    Om jag nu ändå köper hemmablekning börjar jag väl med penna då, lär väl märka om något illavarslande händer med tanden...
  • Thessa­01
    Äldre 12 May 08:28
    #8
    Emblas Mamma skrev 2011-05-12 08:26:58 följande:
    Annars kan du ju gå till tandläkaren på en vanlig undesökning och be dom att putsa tänderna åt dig!
    När jag blivit putsad förvsvinner en hel del faktiskt.. Kostar lite mindre.
    Ok, det var ju en god idé faktiskt.
  • Thessa­01
    Äldre 25 May 23:32
    #16

    Ojojoj, vad svårt det här är....vill ju testa allt som tipsas om

  • Thessa­01
    Äldre 25 May 23:33
    #17
    Rebbak skrev 2011-05-12 11:03:23 följande:
    annars superbudgetvarianten: nya pepsodent white now. Jag tar testat den i snart 30 dagar och tycker jag fått vitare tänder. Dessutom får man vitare tänder efter första borstningen, då det är som en blå (komplementfärg till gul) hinna som lägger sig ovanpå tänderna.

    32 kronor för en tub =)
    Det är ju absolut värt att investera i en sådan tub under lla omständigheter, borstar tänderna gör man ju ändå
Svar på tråden Bleka tänderna hemma, dentaworks eller annat, vad?