Inlägg från: Blivande fru Swärdh |Visa alla inlägg
  • Blivande fru Swärdh

Få 100 000 kr att räcka i Stockholm?

Med er budget är det absolut inte omöjligt om det inte är så att ringarna kostar 50000:- och din klänning 40000:-. Sthlm är dyrt men inte omöjligt dyrt. Om ni inte vill lyfta ett finger inför den dagen eller be nån om hjälp är det klart att det inte blir ekonomiskt/dyrare. Har fått intrycket att dem flesta (inkl jag) gör en hel del själva och det finns massor att spara in pengar på om man är villig att göra lite själv/få hjälp. Om ni inte hittar rätt lokal nu (om allt är bokat till sept redan) så kanske ni ska skjuta upp bröllopet lite så ni får det perfekta stället? Om du dessutom är festarrangör borde det inte vara några problem. Stort lycka till! Ge inte upp :)

• Blivande fru Swärdh

På dagen D har jag sagt att jag inte kommer att göra nåt förutom binda min egen bukett och sminka mig själv. Dekorationerna i lokalen fixar våra familjer den dagen. Vi ska ha buffé o bådas familjer fixar lite av allt så ingen behöver göra all mat själv. Vi har hyrt personal som ska ta hand om maten, köket, baren och städning. Så själva dagen D kommer våra familjer max behöva dekorera och thats it. Man får se till att släppa kontrollen och ansvaret på den stora dagen. Jag har väldigt pålitliga syskon och svägerska som tar kontrollen åt mig.

Svar på tråden Få 100 000 kr att räcka i Stockholm?