• shakyn­ose
    Äldre 19 Apr 09:19
    2144 visningar
    2 svar
    2
    2144

    Hälsa och skönhet, mina bästa tips!

    Jag misstänker att alla har sina egna små knep när det kommer till skönhet, hälsa och kanske träning? Tänkte vi kunde dela med oss här, diskutera och ge feedback. Jag är själv en sucker för husmorstips, men självklart är även tips om kommersiella produkter välkomna. Själv önskar jag ett högt tak, jag tycker det måste vara ok att kritisera och argumentera.Glad

  • Svar på tråden Hälsa och skönhet, mina bästa tips!
  • shakyn­ose
    Äldre 19 Apr 09:33
    #1

    Jag börjar:

    Jag har en favoritsmoothie som jag brukar göra efter träningen, och när jag tar den efter varje träningspass så upplever jag att jag når mina mål snabbare. Kanske är det för att det känns som en belöning, eller så är ingredienserna verkligen bra, jag vet inte! Jag tycker att protindryckerna som man köper färdiga är så himla söta, så jag har experimenterat fram detta som ett alternativ:

    1 dl fruktjos
    3 dl vatten
    1 banan
    1 dl sojamjöl
    1 tsk linfröolja
    1/2 tsk ingefära

    Mixa!

    Min teori om varför det funkar, är att man snabbt fyller på med vätska och saker som mättar. Ingefäran ger det lite sting som gör att det känns matigt men samtidigt friskt, så jag tycker det passar efter träningen. Alla gillar inte soja, men man kan säkert ta annat proteinpulver av något slag. Jag kör på soja för att jag tycker att det är godast, och så är det billigt även om man köper ekologiskt.

Svar på tråden Hälsa och skönhet, mina bästa tips!