• Tet

Sminkade ben eller extremt tunna strumpbyxor?

Hur ska ni göra?
    Jag ska ha en knäkort klänning och skor med en liten pepto!
    Men frågan är:
    Sminkade ben med airbruch tanning eller extremt tunna strumpbyxor utan söm? Ska gifta mig den 4/6 så det är ju inte så troligt att jag har hunnit få en egen bränna..

Vad ska ni ha?

• Svar på tråden Sminkade ben eller extremt tunna strumpbyxor?
  • 11juni2011

Jag och strumbyxor kommer inte överens, det blir ALLTID, maskor i dom hehe! Spelar ingen roll hur försiktig jag är, vilket märke jag köper. Samma sak varje gång... Jag får lätt färg så jag kommer nog vara brun till den 11 juni när jag gifter mig, men annars hade jag kört på spraytan/ solarium/ BUS eller liknande! 

Det känns som strumpbyxor liksom är i vägen, man måste tänka på dom och vara försiktig. Dessutom syns det ju att man har dom på sig...

Men du kanske har en bättre relation till dom rackarns strumbyxorna är vad jag har hehe :=)

• Tet

Hmmm nja lite bättre relation har vi! Va på twilfit idag och hämtade mina underkläder och då blev jag rek ett par strumpbyxor i 10 den med lite solbrun färg samt lite skimmer. Tänkte att dem kanske kunde förhöja och försköna benen...
    Fasiken va svårt. Vill ju va så fin som det bara går! Men jag kanske borde "testat köra" ett par sånna en vårdag samt testa airbruch för att se vilket som passar. Tänkte om någon hade provat. Men de om maskor är ju inte kul...tänkte inte så långt.

• 11juni2011
    Tet skrev 2011-04-07 22:00:13 följande:

Hmmm nja lite bättre relation har vi! Va på twilfit idag och hämtade mina underkläder och då blev jag rek ett par strumpbyxor i 10 den med lite solbrun färg samt lite skimmer. Tänkte att dem kanske kunde förhöja och försköna benen...
    Fasiken va svårt. Vill ju va så fin som det bara går! Men jag kanske borde "testat köra" ett par sånna en vårdag samt testa airbruch för att se vilket som passar. Tänkte om någon hade provat. Men de om maskor är ju inte kul...tänkte inte så långt.

Dom borde uppfinna strumpbyxa på burk hehe,,, Så man bara sprayar på den :=)
    Grejen e ju den att du har ju kortare klänning än mig, så du "måste" ju tänka på det där. Jag kan gömma mina fläckiga BUS ben, maskor och allt vad det är under min klänning :=) Det kanske finns någon expert här som känner till några riktigt bra strumbyxor? Sen kan man ju alltid ha med sig ett gäng extra strumpbyxor, dom tar ju ingen större plats!
  • Anatheme

Jag hade jätteproblem med om jag skulle ha stay-ups till min korta brudklänning eller inte. Jag ville verkligen inte vara barbent eftersom jag har lite brännskador på benen, samt att man ser mina knän och jag tycker de är såå fula, min fd danslärare sa att jag hade "bulliga" knän :(
    Hudfärgade strumpbyxor tycker jag är tantigt... Ser den klassiska tanten framför mig i basker, trenchcoat och tjocka hudfärgade strumpbyxor... Och vad du än tror, så kommer ALLA se att det inte är dina ben utan strumpor... Och vita... Det känns liksom, som likben... Läskigt...
    Och svarta strumpbyxor passar ju inte till en vit klänning.
    Så tillslut bestämde jag mig för att ha färgglada strumpbyxor/stay-ups. Lila som matchar min bukett och gummens slips. Känner mig inte heeeelt säker på min sak ännu eftersom jag inte provat klänningen ihop med lila strumpor ännu... Men jag vet inte, det kanske kan bli bra. Om du är lite otraditionell så kan det ju vara ett tips ;)

• 11juni2011
    Kattpoet skrev 2011-04-07 22:38:52 följande:
    Dom har redan uppfunnit det.

www.salonweb.com/nyce_legs/

Finns en drös olika märken .... 
    Hahaha wow! här var det någon som hade koll på grejer!! Har du testat det själv någongång? Det ser ju onekligen inte dumt ut! Undrar om det färgar av sig?!
  • Tet
    Anatheme skrev 2011-04-07 22:34:19 följande:
    Jag hade jätteproblem med om jag skulle ha stay-ups till min korta brudklänning eller inte. Jag ville verkligen inte vara barbent eftersom jag har lite brännskador på benen, samt att man ser mina knän och jag tycker de är såå fula, min fd danslärare sa att jag hade "bulliga" knän :(
    Hudfärgade strumpbyxor tycker jag är tantigt... Ser den klassiska tanten framför mig i basker, trenchcoat och tjocka hudfärgade strumpbyxor... Och vad du än tror, så kommer ALLA se att det inte är dina ben utan strumpor... Och vita... Det känns liksom, som likben... Läskigt...
    Och svarta strumpbyxor passar ju inte till en vit klänning.
    Så tillslut bestämde jag mig för att ha färgglada strumpbyxor/stay-ups. Lila som matchar min bukett och gummens slips. Känner mig inte heeeelt säker på min sak ännu eftersom jag inte provat klänningen ihop med lila strumpor ännu... Men jag vet inte, det kanske kan bli bra. Om du är lite otraditionell så kan det ju vara ett tips ;)
    Det är precis så som jag tänkt, har jag stumpbyxor kommer de synas. Och har jag det är det lika bra att de syns ist för att låtsas att de är mina vackra ben.. Vita skulle jag aldrig ta på mig, specellt inte när de är sommar och nrä jag vi se så fin ut som möjligt.
    Otraditionell är jag! Färgade är en bra idé, men vet inte om jag ska ha färgade skor och då kan de bli lite mycket. Kaka på kaka liksom. Men jag har ju inte bestämt mig än så de är värt att tänka på! Tack! :)
  • Tet
    Kattpoet skrev 2011-04-07 22:38:52 följande:
    Dom har redan uppfunnit det.

www.salonweb.com/nyce_legs/

Finns en drös olika märken .... 
    Strålande! Tack, de här måste jag prova! Perfekt även en vanlig sommardag.
  • Sebastiána

Det finns ju hudfärgade strumpbyxor som knappt syns (10 DEN).

Själv kommer jag antingen vara barbent eller ha stay-ups, beroende på väder och vad som känns bäst till skorna. Jag tror inte att mina ben eller fötter kommer att synas alls, så jag skulle kunna ha vita spetsstay-ups.

• Tet

Annars är det ju att gå till en salong på spray tanning. Men blir det bra? Har bara sätt skräckexempel där folk blivit helt gul/bruna som om dem gjort det hemma.
    På bröllopsmässan i Nacka pratade någon tjej om glansspray/glow för benen. Tänkte att jag kanske kan kombinera spry tanning med glow spray? Dessa detaljer...

• Tet
    Sebastiána skrev 2011-04-08 19:58:43 följande:
    Det finns ju hudfärgade strumpbyxor som knappt syns (10 DEN).

Själv kommer jag antingen vara barbent eller ha stay-ups, beroende på väder och vad som känns bäst till skorna. Jag tror inte att mina ben eller fötter kommer att synas alls, så jag skulle kunna ha vita spetsstay-ups.
    Det är sånna jag blev rek på twilfitt. Väldigt snygga, men jag ska ha pepto skor och målade tånaglar. Får för mig att färgen på naglarna inte blir lika fin då...
    Spetsstay-up låter snyggt! Blir nog kanon!
  • S2011

stay-ups i light champagne från lindex, blir det för min del.
    jag avskyr den förhatliga byxdelen på strumpbyxor (och hur fasen ska man göra när man måste på toa?!) men jag tycker att strumpor hjälper till att forma vader lite och dessutom så behöver man inte få klibbiga ben.
    stay-ups it is  

• Tet

Å stay-ups är sexigt! Passar bra till bröllopsnatten... Cool

• Moster Stina

Testa KANEBOS honnyglow brun utan sol. Den fanns i alla fall för några år sedan, och färgen blir SÅ snygg! Och lite i taget liksom. Helt klart den enda brunutansol-produkten jag har provat som blivit SNYGG!

Jag köpte den bara för att jag en gång fick med mig ett litet provex i en affär. Kanske man kan få om man ber snällt?

• Hvidbrud

Jag rekomenderat woolfords strumpbyxor/stayups. De är supertåliga! Ett tipps är att alltid skölja upp strumpbyxorna innan bruk, då håller de också bättre! Ben blir oftast snyggare i strumpbyxor, man ska bara hitta rätt färg och rätt tjocklek!

Svar på tråden Sminkade ben eller extremt tunna strumpbyxor?