• LisaEleonor

Snygga eller fula?

Jag hittade ett par skor på www.etsy.se som jag gillar. Jag älskar söta saker, klär mig ganska prinsessigt i vanliga fall. Därför tänker jag ha likadana kläder på min bröllopsdag. Har en klänning med stor kjol och broderier på.

Men sedan visade jag skorna för min sambo. Han satt tyst ett tag, sedan frågade han om det var bröllopsskor. Han tyckte mer det såg ut som något jag skulle använt om jag skulle på maskerad som en fin dam från vilda västern. Inte riktigt vad jag ville höra.

Vad tycker ni andra? Är de snygga, men åt det gulliga hållet. Eller är de helt enkelt fula?

• Svar på tråden Snygga eller fula?
  • 120530

Jag tycker tyvärr inte heller att skorna och klänningen passar ihop. Klänningen var väldigt fin men skorna känns bara för mycket av allt.

• Sebastiána
    Emma F skrev 2011-04-05 11:39:22 följande:
    Jag tycker tyvärr inte heller att skorna och klänningen passar ihop. Klänningen var väldigt fin men skorna känns bara för mycket av allt.
    Jag tycker tvärtom. Skorna är jättefina, men passar inte till den klänningsmodellen. Klänningen skulle också varit "lite för mycket".

www.violalahger.se/
    www.violalahger.se/index1.html
  • nikkihag

Moulin Rouge stuk, tantiga o inte min smak.

• passionsblomman

Sebastiána skrev 2011-04-05 12:30:15 följande:
    Jag tycker tvärtom. Skorna är jättefina, men passar inte till den klänningsmodellen. Klänningen skulle också varit "lite för mycket".

www.violalahger.se/
    www.violalahger.se/index1.html
    Instämmer fullständigt! Jag gillar både skorna och klänningen för övrigt, men hade nog trott att klänningen skulle vara mer i stilen som du just visade via Viola Lagher.
    eller så här typ:

Det är inte  fråga om tant eller ålder alls, utan stilar och tidsepoker, i mina ögon.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • awarwen

Skorna är jättefina och klänningen är jättefin, men de passar inte ihop.
    De här kanske?

• Sebastiána
    passionsblomman skrev 2011-04-05 13:20:57 följande:
      Det är inte  fråga om tant eller ålder alls, utan stilar och tidsepoker, i mina ögon.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Håller med!
  • Pendragon

Det var ett av de snyggaste par skor jag någonsin sett, rokoko/barock.. Hjärta

• duochjagmotvärlden

Riktigt fina! Självklart ska du ha dem!!

• LisaEleonor

Skönt att någon tycker om dem =) Ser inte riktigt hur de absolut inte skulle matcha. Det är blommor i broderierna på klänningen och i skorna. Sedan att de är lite olika tidsanda kan jag hålla med om. Men jag får se hur jag gör, tycker om dem.

Svar på tråden Snygga eller fula?