• LisaEleonor

Snygga eller fula?

Jag hittade ett par skor på www.etsy.se som jag gillar. Jag älskar söta saker, klär mig ganska prinsessigt i vanliga fall. Därför tänker jag ha likadana kläder på min bröllopsdag. Har en klänning med stor kjol och broderier på.

Men sedan visade jag skorna för min sambo. Han satt tyst ett tag, sedan frågade han om det var bröllopsskor. Han tyckte mer det såg ut som något jag skulle använt om jag skulle på maskerad som en fin dam från vilda västern. Inte riktigt vad jag ville höra.

Vad tycker ni andra? Är de snygga, men åt det gulliga hållet. Eller är de helt enkelt fula?

• Svar på tråden Snygga eller fula?
  • Anatheme

Fiina! =D

Var hittar man dem?
  • Blivande fru Swärdh

Rätt coola men tycker inte heller dem passar till klänningen. Passar mer för en utekväll med en söt kjol lr svarta tights men inte till bröllop.... 

• Pinkgrape
    Anatheme skrev 2011-04-04 19:57:03 följande:

Fiina! =D

Var hittar man dem?
    Ja, dom är riktigt snygga tycker jag :)

De finns i svart också, men tyvärr bara i en storlek :(
    Här är länk iaf www.halens.se/Product/057264&sortDirection=Ascending&filter=aW52ZW50b3J5PUZhbHNl&mid=149&oc=036#interact-entry-491477
  • Pinkgrape

Jag måste bara inflika att jag tycker inte riktigt heller att de skorna passar ihop med den där klänningen, som jag förövrigt inte tycker såg så gammeldags ut, men väldigt fin :)

• Sebastiána
    LisaEleonor skrev 2011-04-04 17:28:32 följande:
    Jag hittade ett par skor på www.etsy.se som jag gillar. Jag älskar söta saker, klär mig ganska prinsessigt i vanliga fall. Därför tänker jag ha likadana kläder på min bröllopsdag. Har en klänning med stor kjol och broderier på.

Men sedan visade jag skorna för min sambo. Han satt tyst ett tag, sedan frågade han om det var bröllopsskor. Han tyckte mer det såg ut som något jag skulle använt om jag skulle på maskerad som en fin dam från vilda västern. Inte riktigt vad jag ville höra.

Vad tycker ni andra? Är de snygga, men åt det gulliga hållet. Eller är de helt enkelt fula?

Jag tycker att de är urläckra!
  • Sebastiána

Jag tycker att de är mer victorianska än vilda vestern!!!

• Sebastiána
    Sebastiána skrev 2011-04-04 21:04:13 följande:
    Jag tycker att de är mer victorianska än vilda vestern!!!
    ..och då skulle man ha en brudklänning i victoriansk still också...
  • impegno di nozze
    Pinkgrape skrev 2011-04-04 18:25:41 följande:
    Jag tycker de är söta, på gränsen till lite för mycket, men ändock söta :)

Här är ett par som din blivande kanske kan se som en kompromiss ;P

Andra skor som också  är väldigt söta :)

Men vart har du hittat de här fina skorna? Framförallt de två första! Jag letar med ljus och lykta efter skor just nu!
  • Pinkgrape
    impegno di nozze skrev 2011-04-04 22:32:20 följande:
    Men vart har du hittat de här fina skorna? Framförallt de två första! Jag letar med ljus och lykta efter skor just nu!
    1. Brandos, slutsålda
    2. www.brandos.se/menbur/04195-04-ivory/a11689
    3. www.brandos.se/menbur/038440-06-zap-peep-toe-pasamaneria-y-lentejuelas/a15082
    4. www.halens.se/Product/57264&trackID=440667
    5. www.dinsko.se/Shop-online/Dam/Pumps
    6. www.halens.se/Product/58684&trackID=440671
    7. Brandos, slutsålda
    8. www.asos.com/Aldo/Aldo-Checo-Crochet-Peep-Toe-Boot/Prod/pgeproduct.aspx&cid=4172&Rf-200=5&sh=0&pge=1&pgesize=20&sort=-1&clr=OffWhite

Såg inte tidigare att två av paren är slutsålda :/
Svar på tråden Snygga eller fula?