• LisaEleonor

Snygga eller fula?

Jag hittade ett par skor på www.etsy.se som jag gillar. Jag älskar söta saker, klär mig ganska prinsessigt i vanliga fall. Därför tänker jag ha likadana kläder på min bröllopsdag. Har en klänning med stor kjol och broderier på.

Men sedan visade jag skorna för min sambo. Han satt tyst ett tag, sedan frågade han om det var bröllopsskor. Han tyckte mer det såg ut som något jag skulle använt om jag skulle på maskerad som en fin dam från vilda västern. Inte riktigt vad jag ville höra.

Vad tycker ni andra? Är de snygga, men åt det gulliga hållet. Eller är de helt enkelt fula?

• Svar på tråden Snygga eller fula?
  • Hoffsennanen Tottoplex

Coola... Meeeen... Skulle aldrig ta på mig dem. Kanske för att jag är mer en rock tjej?

• förlovadflicka

Själv tycker jag inte att de var så fina om jag ska vara ärlig :) 

• Willowfield

Gillar dem skarpt. ä'ven fast jag itne är mycket för sött...tycker aboslut du kan ha dem...

• Kattpoet

Det beror på klänningen, det kan bli redigt puttinuttigt om det är för mycket av en sak och det kan se  illa ut om det inte matchar i brodyren.

Har du en bild på din klänning? 

• Tet

Har du ingen bild på klänningen så att man kan se dem ihop? Jag tror det kan bli lite mycket med dem skorna.

• Zelmah

smaken är som baken, men jag förstår din sambos association där. Tror nog inte så många killar hade gillat dessa skor faktiskt... De är inte så tjejiga utan mer "äldre kvinna" eller väldigt gammeldags för ett flickebarn och lite maskeradaktiga faktiskt, det brukar inte gå hem hos killar särskilt ofta. Visade bilden för min sambo o han stirrade på mig som om det vore nåt skämt och frågade om de var från Buttericks, han blev orolig att jag ville ha dem... Men hey, vi klär oss väl för våran egen skull oxå väl? Inte bara för killarna. Men det är klart att man vill att de ska tycka att man är fin...

Men min kille gillar inte allt jag tar på mig heller och om jag gillade något jättemycket så skulle jag inte sluta använda det bara för att han tycker det är fult... jag har en vega-mössa som jag älskar o han tycker inte om den... men det skiter jag i ;)

Nä men alltså, vill du verkligen ha dem så kör på dem! Men jag hade inte valt sådana själv även fast jag kan se en charm med dem, de är lite söta på nåt sätt trots den lilla maskeradskänslan. Men återigen så är smaken olika.

Sug lite på karamellen o om du fortfarande känner "vill-ha"-känslor efter ett tag så kör.
    Vilken årstid ska du gifta dig på förresten? Om du gifter dig mitt i sommaren kanske det blir lite väl varmt med en hel sko?

• förlovadflicka
    Zelmah skrev 2011-04-04 18:19:16 följande:
    smaken är som baken, men jag förstår din sambos association där. Tror nog inte så många killar hade gillat dessa skor faktiskt... De är inte så tjejiga utan mer "äldre kvinna" eller väldigt gammeldags för ett flickebarn och lite maskeradaktiga faktiskt, det brukar inte gå hem hos killar särskilt ofta. Visade bilden för min sambo o han stirrade på mig som om det vore nåt skämt och frågade om de var från Buttericks, han blev orolig att jag ville ha dem... Men hey, vi klär oss väl för våran egen skull oxå väl? Inte bara för killarna. Men det är klart att man vill att de ska tycka att man är fin...

Men min kille gillar inte allt jag tar på mig heller och om jag gillade något jättemycket så skulle jag inte sluta använda det bara för att han tycker det är fult... jag har en vega-mössa som jag älskar o han tycker inte om den... men det skiter jag i ;)

Nä men alltså, vill du verkligen ha dem så kör på dem! Men jag hade inte valt sådana själv även fast jag kan se en charm med dem, de är lite söta på nåt sätt trots den lilla maskeradskänslan. Men återigen så är smaken olika.

Sug lite på karamellen o om du fortfarande känner "vill-ha"-känslor efter ett tag så kör.
    Vilken årstid ska du gifta dig på förresten? Om du gifter dig mitt i sommaren kanske det blir lite väl varmt med en hel sko?
    Klart man klär sig fin för sin egen skull också men man vill väl att mannen ska tycka att man är helt perfekt på bröllopsdagen iaf? :) 
  • Pinkgrape

Jag tycker de är söta, på gränsen till lite för mycket, men ändock söta :)

Här är ett par som din blivande kanske kan se som en kompromiss ;P

Andra skor som också  är väldigt söta :)

• LisaEleonor

Har tyvärr ingen bättre bild än den här. Detaljerna syns inte så bra.

Jag gillar att de ser lite gammaldags ut. Jag (och sambon) har ett stort historieintresse och jag dras lite till skorna just för den anledningen. Men vi får se, jag gillar dem nog ändå.

• Kattpoet

Jag skulle inte ta de skorna till den klänning för det blir för mycket av det goda och det är inte samma stil på broderiet.  Jag skulle  använda något   victoriansk till klänningen och utan mönster och broderiet.

Svar på tråden Snygga eller fula?