Inlägg från: Amejuli |Visa alla inlägg
  • Amejuli

Blommor i augusti, hjälp!

Hej på dig. Vet att vi pratat om dahlior i en annan tråd, men jag pratade med min florist igen och hon försäkrade mig om att de var riktigt tåliga. Finns ju i jättefina ljusrosa färger och är dessutom billiga och har högsäsong i augusti.

Andra blommor som jag kan tipsa om är prärieklocka och nejlikor. De finns i jättemånga färger och är inte så dyra. Lycka till!

• Amejuli

Prärieklocka (Finns i andra färger också)

Dahlian som också finns i flera utformningar och färger.

och till sist nejlikan

Hoppas du hittar något du gillar!

• Amejuli

Btw, tycker det var lite dåligt av floristerna du träffade att inte kunna tipsa och hjälpa dig!

• Amejuli

Vad var det du ville ha från början som inte går? Pioner eller?

• Amejuli
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 19:30:53 följande:
    Jag tycker att det är extremt dåligt! På det ena ställen kunde hon dessutom inte svara på några av mina frågor, utan tjatade bara om BILLIGA blommor och buketter. Jag stod bara och tänkte "Ser jag verkligen så fattig ut?!"
    Hahaha, fy så dåligt! De måste ju ändå vara lite serviceminded tycker man! Jag har haft tur med min tycker jag. Hon har varit så tillmötesgående. Hon har företaget helt själv, är ung och ny men väldigt ambitiös. Jag känner att jag fått förtroende för henne och att hon fattat min stil så hon har fått ganska fria händer. Men det känns lite läskigt att inte riktigt veta hur det ska se ut! Hu vad nervös jag kommer vara!
  • Amejuli
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 19:32:55 följande:
    Först ville jag ha ranunkler, men sedan var det någon här som visade mig en bukett med ljusrosa anemoner och jag föll pladask. Den buketten var perfekt på alla sätt och vis. Nu jämför jag ju alla blommor och buketter med den. Inte bra :P
    Åh, det är ju så lätt att det blir sådär! Lite så blev det för mig när jag skulle välja klänning. Inte lätt!
  • Amejuli
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 19:38:46 följande:
    Ja, det är synd bara att de är billigast i stan och alltid gör jättefina buketter :P
    Vad skönt att du kan känna förtroende för henne, det är ju så det ska vara :) Men jag måste säga att du är modig, jag skulle aldrig våga släppa det fritt till någon haha
    Jo, fast de som är centralt i sthlm är vääldigt dyra tycker jag. Hittade min en bit utanför.
    Jag tänkte också att jag aldrig skulle våga släppa något först men sedan visste jag inte riktigt exakt hur jag ville ha det heller så då fick jag lov att bara tala om min stil och vad jag absolut inte ville ha (vilket förresten också var rosor, kallor och gerbera). Men visst är det läskigt!

Hittade förresten den här. Är visserligen en ros men jag tyckte att den var ganska fin iaf. Och jag tror att den ska blomma i augusti också. Osäkrare på hur tålig den är och vad det är för pris. Da vinci-ros hette den visst.

• Amejuli

Krysantemum ska jag ha i min. Den tycker jag är fin också...

• Amejuli

Åh, du kommer bli så himla fin!!!
    Vet du, jag tycker att du ska gå till en florist (helst någon annan än de du varit hos om det finns) och ta med dig bilden på anemonbuketten och förklara att du blev kär i den. Är de kunniga måste de kunna leta upp ett bra alternativ åt dig! Var tydlig med vad du absolut inte vill ha o.s.v. Ibland blir det lättare om man har med sig en lista på allt man vet att man tycker om och inte så att man inte glömmer något. Så gjorde jag.
    Och finns det ingen annan än de du redan varit hos så gå dit igen! Sätt press på dem. Fråga om det finns fler som jobbar i butiken som kanske vet om den du får prata med inte har svar. De ska helt enkelt kunna svara på sånt här tycker jag!
    Hoppas det löser sig!

Svar på tråden Blommor i augusti, hjälp!