• gosigatess

skor som klämmer

köpte ett par skor med öppen tå över nätet. inget öppetköp..men jag tänkte om de ej passar så kostade de inte en förmögenhet. fick dem idag. de är jätte fina, men det klämmer på ett par ställen. kan "siden" skor töja sig när man använder dem?

• Svar på tråden skor som klämmer
  • Chicita

Läderskor brukar ju töja sig, men sidenskor kan vara värre.. Dom kanske kan ge med sig lite, men jag tror inte att det är någon större skillnad.
    Tror snarare att det beror på hur sidentrådarna ligger över foten. Dom ger nog inte med sig i längdriktningen men att dom kanske kan töja sig lite "på skrådden".

Om dom inte var så dyra så kanske du skulle prova att gå så mycket du orkar i dom hemma i ett par dagar och se om det blir någon skillnad sen... Alltså gå i några dagar, vänta nån vecka (så du inte luras av att dina fötter svällt pga dom trånga skorna) och prova igen sen.
    Har dom inte gett med sig då, så gör dom nog inte det heller.

Men jag skulle nog inte ha några stora förhoppningar om det är mycket som dom behöver töjas ut.
    Tänk på att du kommer ha skorna på dig ett tag, och fötterna sväller också av värme, stress och av att utsättas för obekväma skor... 

• Wintercandles

uh jag köpte också för trånga skor. Men jag vågade inte chansa så nu är jag inne på mitt andra par. Hoppas hoppas de sitter bättre, jag väntar på att de ska ramla ner i brevlådan.

• Mili

Snabbsätt att töja skor är att ha blöt strumpa på sig när man går in dom, kanske inte så skönt men det har funkat för mig

• Prinsessan Törnros

Har också hört att man ska använda fukt till att töja skorna, dock bara med skinnskor/kängor, siden vet jag inte. Du kan ju alltid kolla med en skomakare, de brukar ha koll på vad som går o inte går liksom.

Jag har själv köpt skor, på nätet som är aningens trånga, men det är skinn så det bör ju gå, hoppas hoppas. Som de andra skrivit, det gäller att ha ett par bekväma skor på sig, det är MÅNGA timmar, och troligen är man nervös o så o då svullnar fötterna mer. Själv ska jag ta med skorna till jobbet och ha dem där o "gå in dem"!

• Popcorn81

Om skorna redan nu känns trånga, tänk igenom valet en gång till. Jag har gåtti mina skor inomhus med och utan strumpa i nästan en månad. I går gav jag mig ut på premiär tur. En romantisk stros genom stan i solen, varmt nu under påsken. Fötterna svälde och jag fick blåsor och efter ett par timmar kände jag grymt obekväm i skorna. Det blir nya till dagen i augusti som inte ska skava eller bli trånga. Jag hade köpt billiga i fuskskinn, det blir Rainbows i siden som jag sneglat på sedan tidigare.

Svar på tråden skor som klämmer