• Stiina­86
    Äldre 21 Mar 08:17
    6776 visningar
    14 svar
    14
    6776

    Hur dekorerar man festlokalen någorlunda billigt. Ge mig billiga,fina och bra tips:)

    Kommer inte pyssla en massa så ge mig tips på fina dekerationer.
    Någon bra sida på nätet.. Skulle vilja detorera bordet i rosa, vit och lila.

  • Svar på tråden Hur dekorerar man festlokalen någorlunda billigt. Ge mig billiga,fina och bra tips:)
  • Loche
    Äldre 21 Mar 08:56
    #1

    På tradera kan man göra fynd tycker jag!!

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 21 Mar 09:12
    #2

    ebay och etsy är mina bästa tips :) sen kan man köpa grejer på ikea och gekås också så klart :) 

  • MLWSWY
    Äldre 21 Mar 10:17
    #3

    Jag kommer lägga krut på borden då de är där man kommer spendera kvällen och festen mest, de blir små vaser från ikea med en blomma i, räknar på att vasen kostar 5 kr styck och blomman 19, sen kommer vi ha vita dukar, lakan om de inte finns i lokalen redan. De blir ljusrosa rosbland (fejk) på borden kostar 39 kronor på sweeties.se för 100 stycken. Sen blir de linneservetter dock i bommul ska sy själv och så kommer jag bara göra en rosett runt om som servettring med organsaband. Kommer inte kosta mycket. Vill även ha ljus på borden, så köper små ljuslyktor på ikea, finns i 12 och 9 pack i olika stolekar om jag ite minns helt fel. Dessa är genoskilniga men köper färgade ljus.

    Ikea har massor kika där ;D

  • Moster Stina
    Äldre 21 Mar 12:32
    #4

    Tipsar dig om att köpa en massa  grunda små glasskålar på Ikea. Däri sätter du sedan fast ett litet runt blockljus i mitten och så häller du vatten runt om och lägger i blomknoppar. Rosa rosor från närmaste mataffär  t ex. Har sett detta på bild och det blev otroligt fint!
    Vi skall själva göra så, samt blanda upp med alldeles nytt och fräscht skirt, ljusgrönt blåbärsris. Det blir jättefint vet jag, i början av sommaren då det fortfarande ser ut så.

    Vanliga glaslyktan GALEJ från IKEA är också en fantastisk vacker ljusspridare tycker jag. Kostar bara 9 kr för fyra stycken, så då kan man ju kosta på sig att ha MASSOR!

  • brolen­carlss­on
    Äldre 21 Mar 19:28
    #5

    Hittade en fin bild på nätet på en lila dukning förrut...då hade de ställt några vinglas upp och ner...då hade de lagt en syrénkvist undr glaset och ett värmeljus på foten...jätteläckert såg det ut :) Och enkelt och billigt oxå...

    I naturen kan man hitta jättemkt kul och fint....om du hittar fina grenar kan man antingen färga dom med en sprayfärg i den färg ni vill ha och bara lägga på boden och ha små dekorationer i små små ljuskoppar (ikea) och sätta tex en ros med nått strå och pärla i olika grupperingar....

    Vet inte hur det blev nu....hoppas du förstog hur jag medande :)

  • Amejul­i
    Äldre 21 Mar 20:02
    #6

    Åh, det är ju så roligt med dekorationer. Men det gäller ju att hålla nere priserna såklart. Blir lätt att det springer iväg. Mitt bästa tips för att det ska se lite "fylligare" ut är tyg. Jag tycker att man måste slänga på så mycket dekorationer om man bara har vitt i dukarna för att det inte ska se "för lite" ut. Jag köpte olika billiga tyger i samma färg (fast olika mönster och nyanser) och skarvade ihop till långa löpare. Som botten har jag vita lakan som någon annan nämnde. (billigt på ikea!)

    Fr övriga dekorationer gillar jag naturen, ikea, tradera och ullared. Med lite uppfinningsrikedom går det göra mycket med enkel grund. Jag har köpt fler glas på ikea som jag ska ha som vaser och knyter band i färgtema och spets runt dem.
    Vi köpte jättebilliga ljuslyktor från indiska på rea också (20 st för 200 kr) (Var iaf billiga för att vara så utsmyckade)
    Har också funderat lite på att man skulle kunna göra gjuta (hur det nu stavas) små gipsblommor å sånt och måla.
    Har också fyndat lite loppisgrejer till serveringen som jag gör enhetliga genom att knyta samma band runt.

    Ska se om jag inte kan återkomma med en länk till en väldigt bra pysselsäljare på tradera om jag hittar denne.

  • fiddel­ine
    Äldre 25 Apr 15:28
    #7

    Jag skulle säga kolla vad du har i skåpen där hemma

    Vita skålar kan fyllas med vatten sedan kan man lägga i avklippta rosor (bara blomman)
    Leta stenar och snäckor mm i naturen
    Kan du låna kandelabrar av någon?
    Jag köpte panelgardiner på ikea för 20 kr st som jag använde som löpare på honnörsbordet
    ICA Maxi har ljus, servetter mm i rosa till hyggliga priser
    På Plantagen hittade jag billiga ljuslyktor och dekorationssand
    Finns fina rosenblad i tyg i massor av olika färger (kolla tradera eller googla)

    Lycka till!!

  • Kattpo­et
    Äldre 25 Apr 15:42
    #8

    Du kan virka långa girlanger  med pärlor, trä upp  en massa pärlor på sytråd eller garn och sedan är det  är det bara virka.

     Du kan också trä upp pärlor på najtråd och vira dem runt.

  • June
    Äldre 9 May 12:44
    #9

    Jag hade vita dukar på borden och sedan slingor med murgröna som låg i mitten av bordet. Det blev jättevackert (speciellt eftersom jag hade murgröna i buketten.) Köpte stora amplar med murgröna på blomsterlandet (kostade inte så mycket och jag fick ut ca 6 meter murgröna per planta.)

  • Hanna och Petter
    Äldre 9 May 17:58
    #10

    Vi ska ha lakan från ikea som dukar å en vita spetslöpare som vi klippt till av gardiner (alvine eller nåt sånt hette de har jag för mig, kostar 99 kr par och de räcker till 8-10 löpare)
    Sen har vi även köpt glasbrukar med patentlock (som gammeldags syltburkar) som vi ska ha stora värmeljus i med stenar runt ljuset och massa små billiga värmeljushållare, allt på ikea.Eftersom vi gifter oss på hösten ska va dekorera med höstlöv, tror det blir en bra blandning med "gulliga" spetslöpare och stenar och höstlöv som känns lote mer rustikt.
    Vi har även köpt glasflaskor med patenlock som vi ska ha vin och vatten i, blir som en del av dekorationen. 

  • Kattpo­et
    Äldre 9 May 18:04
    #11

    Om du gifter dig på hösten så kan du använda rönnbär och äpplen som dekoration.

  • Gottbl­åbär
    Äldre 9 May 19:12
    #12

    har sparat en massa tips (billiga) som jag sökt runt och hittat på olika ställen. Gå in på min blogg, där finns bara en massa bröllopstips. bastpafest.se


  • Äldre 9 May 20:05
    #13

    Låna av andra :)

    Som någon skrev, kolla vad ni har hemma.

  • Gwenni­e
    Äldre 9 May 20:12
    #14

    Jag håller som bäst på att knåpa ihop ett mail till mina vänner där jag ber dem att rota fram sina julgransslingor. Tänkte låna ihop ett gäng och hänga bakom tygstycken i festlokalen. Ger lite mysbelysning och ökar på festkänslan.


Svar på tråden Hur dekorerar man festlokalen någorlunda billigt. Ge mig billiga,fina och bra tips:)