• NY 2 juni 2011

Skulle dessa skor passa?

Jag har lite bekymmer för hur jag ska göra med skor....
    Jag och min blivande man ska gifta oss i NY i juni. Så det blir ett riktigt citybröllop! :) Grejen är den att jag absolut inte vill ha en sko med klack och jag tycker inte att det finns några fina brudskor i ballerina-modell. Vad tror ni skulle dessa enkla ballerina-skor från Vagabond passa till min klänning? Eller ska man helt enkelt satsa på ett par klassiska vita skor? Eller någon annan färg? Hjälp mig! Skrattande

Min klänning

Med detta dimrosa bandet i midjan

Här kommer också en bild på skorna... vad tror ni?
  • Svar på tråden Skulle dessa skor passa?
  • Cuddly

Bandet på bilden ser ut att vara i två färger. Den till vänster ser ut att passa bättre färgmässigt med skon, men vilken typ av material är skon gjord av?

• moom

Jättefina skor! Det viktigaste är ju att du ska känna dig nöjd med din sko.
    Själv är vill jag helst att det ska vara en brudsko när man ska gifta sig.
    Kanske denna sko kan vara något? (det är lite inspitation iallafall Glad)

• TheJohanna

Jättefint tyckte jag!

Var hittade du skorna?

• moom
    TheJohanna skrev 2011-03-07 12:25:58 följande:
    Jättefint tyckte jag!

Var hittade du skorna?
    menar du TS skor eller dom jag visade?
  • förlovadflicka

Själv ska jag ha såna här :) De är från sonjasbrides.com, har precis beställt dem (lite mindre än 400) och är jätteglad :) 

• NY 2 juni 2011

Skorna är i skinn...
    De matchar hyfsat bra färgmässigt, är nog bara blixten på kameran som fångar sidenet lite olikai färgen . Skorna är lite ljusar än vad bandet är....
    Men kan fortfarande inte bestämma mig. Jag vill nog inte ha ett par klassiska brudskor, även de med låg klack. Tycker jag ser "utspökad" ut i dem. De är verkligen inte jag....

Ska jag satsa på rosa skor eller vita?

• Semlorna

Jag ska ha lite liknande som du. En offklänning, puderrosa sjal och nu letar jag rosa skor. Vill få lite färg så inte allt blir vitt. Jag funderar på converse just för att bryta det söta och klassiska men vet inte än.

Tycker skorna var jättefina men vet inte om jag gillar materialet. Ska själv vänta och se vad för skor som dyker upp till våren så det är mitt råd till dig.

• fru AM

Jag tycker dina rosa skor med rosen var jättefina - och även klänningen! Du kommer se cool ut. Att hålla på och matcha med samma tyg och exakt samma nyans som klänningen eller liknande kan väl vara "fint" men din outfit blir ju supercool! Skinn är ALDRIG fel! Härligt med ett New York-bröllop! Lycka till!

• Cuddly
    NY 2 juni 2011 skrev 2011-03-07 16:36:01 följande:
    Skorna är i skinn...
    De matchar hyfsat bra färgmässigt, är nog bara blixten på kameran som fångar sidenet lite olikai färgen . Skorna är lite ljusar än vad bandet är....
    Men kan fortfarande inte bestämma mig. Jag vill nog inte ha ett par klassiska brudskor, även de med låg klack. Tycker jag ser "utspökad" ut i dem. De är verkligen inte jag....

Ska jag satsa på rosa skor eller vita?
    Rosa är om inte annat lite häftigare... lite mer som att du vågat. Vita är ju ett säkert kort, men rosa är roligare... Tycker att du ska välja dem som känns mest som du personlighetsmässigt.
  • Anna89

Jag tror det kommer bli kanon!!

• vickan1976

Tror att det blir riktigt snyggt med de rosa skorna till!

• Chicita

Till TS
    jättefina skor. Verkligen.

Kör på dom. Det viktigaste är att dom är sköna.
    Det är inte roligt att behöva vagga fram som en äggsjuk anka för att man har ont i fötterna. Inte ens när man bara är gäst, och då kan man ju tänka sig hur kul det är när man är bruden, som alla tittar på...

Mitt största misstag någonsin var att ha snygga skor som var "relativt" bekväma när jag var tärna på ett bröllop. I alla fall var dom bekväma när jag gick in dom hemma. 
    Jag fick stå och nypa mig under vigseln för att inte säcka ihop och svimma. Jag hade så fruktansvärt ont, och så fort vi kom ut ur kyrkan så slet jag av mig dom och gick barfota...
    Hade med ett par reservskor och en annan klänning, så jag bytte om efteråt, men fötterna var rökta. När brudgummens pappa ville dansa med tärnan så fick vi lov att avbryta direkt, jag kunde inte stå på fötterna... 

• Cuddly

chicita: oj det lät ju fruktansvärt. Jag skulle vilja kunna ha skyhöga klackar på mitt bröllop, men jag tror att jag kanske borde tänka om.

Svar på tråden Skulle dessa skor passa?