• Mrs Eire
    Äldre 2 Sep 14:43
    7102 visningar
    17 svar
    17
    7102

    Champange från Tyskland

    Vet någon vad champange kostar att köpa i Tyskland? Alltså "riktig" champange. Jag vet själv inget om champange så om någon har något tips att ge mig så skriv.

  • Svar på tråden Champange från Tyskland
  • syss
    Äldre 2 Sep 14:51
    #0

    Jag undrar också om det här med Tyskland. Varifrån åker man, vilket bolag kollar man priser med och vart ska man sen på andra sidan...hur lång tid tar resan?

    Gärna priser på båtbiljett om någon har det i huvudet annars kan jag kolla själv.

    Till dig Mrs Eire kan jag säga att jag ställde samma fråga för ett tag sedan. Vill minnas att någon sa att det fanns att köpa men att det inte var massor med pengar billigare, men iaf uppåt någon tjuga billigare för exempelvis Möet.

  • anncaB­q
    Äldre 2 Sep 14:56
    #0

    Vi köpte en riktigt god äkta champagne som hette "Veuve Durand" på Aldi utanför Sassniz för E9.99/flaskan.

  • Majsan­80
    Äldre 2 Sep 14:58
    #0

    www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m341872.html

    testa denna länk... det finns många fler om du söker på gammla inlägg.

  • Mrs Eire
    Äldre 2 Sep 22:45
    #0

    Den länken finns inget om champange, har redan kollat, tack ändå!

  • Mysen
    Äldre 3 Sep 00:20
    #0

    Äkta champanje behöver inte alls vara så dyrt! Runt 15-20 euro för Piper Heidseck. Självklart beroende på vilken man vill ha. Kan gå och kolla i de vanliga affärerna imorgon.

    Skriv vilket märke du vill ha och jag springer! (bor precis granne med en butik)

  • Mysen
    Äldre 3 Sep 00:25
    #0

    oops, glömde säga att jag bor i tyskland :)

  • syss
    Äldre 3 Sep 13:20
    #0

    Mysen skulle du då också kunna beskriva detta med färdvägarna via danmark eller inte danmark. Jag har förstått att man nu får föra in lika mycket men vilken väg är trevligast/billigast.

    Jag haar läst gamla trådar men lite info ifrån någon som kanske åker ofta...skulle gärna vilja ha lite minisemester på köpet

  • Mrs Eire
    Äldre 3 Sep 18:39
    #0

    OOOHH, jag har ingen aning om vad för champange jag vill ha, (driker det endast på bröllop!) Någon sort som är billig och god kanske??!!

  • Septem­ber 2004
    Äldre 3 Sep 19:37
    #0

    Mmmm... Champagne! Favoritdrycken på jorden! Den absolut godaste standardchampagnen i mitt tycke är Bollinger Special Cuvée!

    Har tyvärr ingen aning om vad den kan kosta utomlands, på systemet kostar den 306kr/flaska, värd varenda krona!

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 3 Sep 23:30
    #0

    Syss!
    Själv föredrar jag Kiel-Göteborgs färjan då man verkligen får semester ombord! Lite dummt dock då den inte har så många avgångar...

    Annars tycker jag bestämt att färjan trelleborg-sassnitz är toppen! Många avgångar, trevlig färja och ja, man slipper danmark... Är inte så förtjust i att åka via danmark då vi bor i münchen och varje minut utanför bilen är värd massor! (münchen ligger nära gränsen till österrike i södra tyskland)

    Om ni kan tänka er att åka neråt tyskland blir det billigare alkohol, men man ska oxå tänka på att tyskarna har fört in pant på sina flaskor och man måste panta i den butik man köpt dem i. (idiotiskt, jag vet!!) Men detta brukar man slippa i norra tyskland om man uppvisar pass:)

    Det tar ju inte allför lång tid att åka till Berlin från Sassnitz, och det är ju jätte trevligt!

    Mrs Eire!
    Försöker kolla in vad som kan vara billigt och gott i morgon! Om du kan tänka dig ett gott mosserande vin skulle jag verkligen vilja rekommendera rotkäppschen (rödluvan) som är toppen billig (1,99 euro flaskan) och underbart god! Detta är min favorit!!! Ska vi ha på vårat bröllop!! Skriver mer i morgon till dig!!!

  • Mrs Eire
    Äldre 4 Sep 12:36
    #0

    Tack Mysen, Ser fram emot dina tips!!

  • Labban­04
    Äldre 4 Sep 12:51
    #0

    Mysen!

    Vilka bra tips. Skall nog prova rödluvan.
    Vi åker ner 8 oktober trelleborg-sassnitz för att handla allt till bröllopet.
    30 flaskor mouserande "rödluvan"
    25 flaskor vitt vin (funderar på JP Chanet)
    50 flaskor rött vin (JP Chanet)
    200 burkar öl (billig ljus sort)
    8 liter vodka
    3 liter gin

    Vad tror du detta kalas kommer sluta på?
    Räcker det med 7500

    Tack igen

  • Mysen
    Äldre 4 Sep 19:40
    #0

    Mrs Eire!
    Så, då har jag varit på en helt vanlig tengelmann (som en när Ica i sverige) och kollat in lite priser. (tänk på att det är billigare på stormarknader, men något att gå efter)

    Moêt & Chandon: brut imperial 24,99 euro

    Guka änkan: 25,99 euro

    Piper-Heidsieck (personlig favorit dels för smak, dels för engegemang under 2a världkriget) 19,99 euro

    Champange ....(glömde namnet:() 16,99 euro

    Labban04
    Här på tengelmann kostade rödluvan lite mer 30flaskor á 4,02euro =120

    75 flaskor JP Chanet á 2,55euro =191

    200 öl av löwenbräu 100,99 euro

    8 flaskor billig vodka (smarkar helt ok Keiserkrone wodka) á 4,99euro = 40

    gin billig typ 3*10 =30 euro

    Allt tillsammans blir då 495 euro, alltså 4550kr!! så nog borde du klara din budget, och kanske köpa lite bacardi 10,44 euro litern!!

    Öl: den bayerska ölen är den bästa.

    löwenbräu god 20*0,5liter =10,99

    Hacker-Pschorr(oktoberfest!!!) 20*0,5liter 10,99

    Warsteiner 20'0,5liter 12,49

    Augustiner Hell (helles grön etikett!! Mums..) 20*0,5liter 11,99

    Så det var lite info. Vill ni ha mer springer jag! (ska ju ändå handla!!) men åker till sverige till bröllopet på lördag, och är borta fyra veckor sedan, hooneymoon!!)

    Kram och lycka till!

  • Mysen
    Äldre 4 Sep 19:43
    #0

    oops, blev lite svårläst. Här kommer det igen

    Mrs Eire!
    Så, då har jag varit på en helt vanlig tengelmann (som en när Ica i sverige) och kollat in lite priser. (tänk på att det är billigare på stormarknader, men något att gå efter)

    Moêt & Chandon: brut imperial 24,99 euro
    Guka änkan: 25,99 euro
    Piper-Heidsieck (personlig favorit dels för smak, dels för engegemang under 2a världkriget) 19,99 euro
    Champange ....(glömde namnet ) 16,99 euro

    Labban04!!
    Här på tengelmann kostade rödluvan lite mer 30flaskor á 4,02euro =120
    75 flaskor JP Chanet á 2,55euro =191
    200 öl av löwenbräu 100,99 euro
    8 flaskor billig vodka (smarkar helt ok Keiserkrone wodka) á 4,99euro = 40
    gin billig typ 3*10 =30 euro

    Allt tillsammans blir då 495 euro, alltså 4550kr!! så nog borde du klara din budget, och kanske köpa lite bacardi 10,44 euro litern!!

    Öl: den bayerska ölen är den bästa.
    löwenbräu god 20*0,5liter =10,99
    Hacker-Pschorr(oktoberfest!!!) 20*0,5liter 10,99
    Warsteiner 20'0,5liter 12,49
    Augustiner Hell (helles grön etikett!! Mums..) 20*0,5liter 11,99

    Så det var lite info. Vill ni ha mer springer jag! (ska ju ändå handla!!) men åker till sverige till bröllopet på lördag, och är borta fyra veckor sedan, hooneymoon!!)

    Kram och lycka till!

  • Labban­04
    Äldre 4 Sep 21:07
    #0

    Du är en stor ängel Mysan !!!!

    Tusen tack för all hjälp. Nu vet man vart man ligger i planerna.

    Tack!

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 4 Sep 23:01
    #0

    Så lite så!!:) Kul att kunna hjälpa till!

  • Mrs Eire
    Äldre 4 Sep 23:09
    #0

    Otroligt Mysen!
    Något du behöver veta om Sverige eller Irland, give me call. (M2B är irländare) Tack för all hjälp!!!

Svar på tråden Champange från Tyskland