• iSusanna

Pris för fest på Julita Wärdshus?

Jag har bokat Julita Skans K:a i sept, men inser att Bäckstugan är för liten för vår fest! Nu försöker jag febrilt hitta alternativa festlokaler i närheten...

Någon som vet vad det kostar att hålla festen på Julita Wärdshus???

• Svar på tråden Pris för fest på Julita Wärdshus?
  • Willowfield

Räkna med runt 1-1500 per person det är väl där omkring det brukar ligga

• iSusanna

Känner du till några andra bra restauranger/festlokaler i närheten annars? Jag startade t ex en frågetråd om Båsenberga Herggård...?

• Thulan85

Jag har för mig att priserna på Julita Wärdhus ligger runt 650 per person för maten men då tillkommer dryck. Vi tänkte vara där först men vi tar catering till Bäckstugan istället.

• kajsahn

Vill du ha 3 rätters blir det nog ca 500 per kuvert. Och sedan dricka ca 800/900 ungefär. Men det är en fantastisk lokal, så vacker med utsikt över sjön. Jag tror de kan ta uppåt 90 gäster i det stor rummet så det ar nog inga problem. Ring och prata med dem, de är jättetrevliga.

• iSusanna

Vi valde till slut Båsenberga då Julita inte tillät dans inne i lokalen. Istället skulle vi behöva hyra Bäckstugan för detta ändamål, och vi tyckte det blev "dubbla" kostnader. Men jag tycker också att det är en väldigt fin lokal. 

Kan verkligen rekommendera Båsenberga, en dryg kvarts bilresa därifrån - mycket vackra lokaler, fantastiskt bemötande, mycket god mat och mycket bättre övernattningsmöjligheter för många gäster än Julita Gård.

Svar på tråden Pris för fest på Julita Wärdshus?