• Aniara­4
    Äldre 29 Jan 17:27
    4654 visningar
    12 svar
    12
    4654

    Komdom - dåligt preventivmedel!?

    Vilket rikspucko. Hur kan hon säga att "alla" har varit med om en oönskad graviditet pga kondomproblem? Jag känner då inte en enda - med reservation för att de man inte känner så väl kanske inte skulle berätta en sån sak.

    Jag tycker barnmorskor är väldigt fixerade vid att alla ska äta p-piller. Jag mår verkligen jättedåligt av dem, provade flera gånger och olika sorter, alltid med samma resultat. Var utan ganska länge, men sen när jag hade ett förhållande gick jag till MVC för att diskutera preventivmedel och berättade hur dåligt jag mår av p-piller. "Jamen den HÄR sorten har du inte provat" var det enda svaret, och på nåt sätt lyckades hon tjata på mig dem. VIlket, helt förutsägbart, ledde till att jag störtblödde i en månad samtidigt som jag ville ta livet av både mig själv och min dåvarande (det sistnämnda verkar såhär i efterhand inte alls som nån dålig idé, men det är en annan historia). De tyckte bara att jag skulle fortsätta, för det skulle säkert gå över snart. Men efter en dryg månads helvete slutade jag och fortsatte med kondom istället.

    Sen hörde jag från en bekant om hormonspiral, som ingen öht hade nämnt på alla gånger jag varit på MVC och berättat om min fruktansvärda mensvärk och mina problem med p-piller. Så jag gick dit och insisterade på att få testa. Och det har funkat klockrent! Helvetesmensen är borta (länge hade jag ingenting alls, men på senare tid har jag börjat ha små blödningar vid mensdags, men ingenting i närheten av det jag hade innan), och som preventivmedel är det ju skönt att aldrig behöva tänka på det.

    Jag är bara lite bitter på att ingen sagt nåt tidigare utan bara tjatat om de j-a p-pillren hela tiden!

Svar på tråden Komdom - dåligt preventivmedel!?