• georgi­alee
    Äldre 12 Nov 12:16
    136983 visningar
    754 svar
    754
    136983

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hoppar in här också, gifter mig i Domkyrkan 30/6 2012:)

  • georgi­alee
    Äldre 16 Nov 14:22
    lindahhh skrev 2011-11-12 13:23:51 följande:
    Va kul georgialee :) vart ska ni ha festen??
    Seniorernashus, PROgården - Sundsta Herrgård - kärt barn har många namn:)
  • georgi­alee
    Äldre 29 Nov 09:14
    lindahhh skrev 2011-11-26 09:30:40 följande:
    Lite såhär har vi tänkt:

    :

    På upphöjningarna ska vi ha vitt orgazatyg knutna i nån slags rosett
    I vasarna på dörrarna ska vi ha tre olika rosa färger rosor (vartannat liksom)
    På sidorna av golvet (inte i mitten där jag går) ska vi ha lite vita rosenblad utspridda

    Detta är dock bara tankar, inget bestämmt än (det får ju inte bli för mycket)
    Har inte hört med kyrkan heller.. Man brukar ju inte få ha för mycket för man måste ju ta bort allt innan man går, och städa upp för nästa.. Så jag kanske får skita i golvdekoration, resten kan ju bara nån grabba med sig ut när vi går =) 
    Jag har pratat med Domkyrkan ang. vårat bröllop och dom sa precis det du skrev "tänk på att det kommer folk efteråt och att det måste städas upp". Men de var inte främmande för ideen. Man får även kasta ris - vilket många kyrkor inte accepterar.

    Vilka dörrar menar du att ni ska ha blommor i? 
  • georgi­alee
    Äldre 29 Nov 14:03
    lindahhh skrev 2011-11-29 12:45:42 följande:
    De dörrar där gästerna stänger när de satt sig ner i kyrkan (mellan förhöjningarna på bilden om du förstår vad jag menar) när gifter ni er gorgialee?
    Vi gifter oss 30/6 2012:)  Yes nu förstår jag vad du menar:) Då blir det många buketter:) Vi kommer att ha tio små buketter på de raderna närmast altaret.

    När gifter ni er? 
  • georgi­alee
    Äldre 29 Nov 14:59

    Ahaa okej! Ja en i varje blir ju inte mycket, då blir det ju lätt:)

    Kul - och ni gifter er i samma kyrka å allt på samma dag!!

    Har ni tips på frisörer? Vart köper ni era bröllopstårtor? 

  • georgi­alee
    Äldre 29 Nov 15:53
    lindahhh skrev 2011-11-29 15:38:30 följande:
    Min brors sambo är frisör så hon fixar mig. Bröllopstårta vet jag inte än, har letat men inte klickat än tyvärr..
    Okej! Härligt att ha någon så nära som kan göra! Min svärmor är också frisör men jag vill inte att hon ska stå och jobba halva dagen när vi gifter oss och om det blir fel blir det väldigt svårt. Så jag ska leta efter någon som jag kan betala för frisyren (och kan säga till om denne gör fel:P)

    Vi var helt inne på gräddtårta med marsipan från KF, perfekt pris - 18kr biten. Sen gick de och höjde till 30kr biten. För gräddtårta!! Så det blir det inte. 
  • georgi­alee
    Äldre 30 Nov 19:09
    lindahhh skrev 2011-11-29 21:51:36 följande:
    Ja de är klart, kan man inte lita till 100% att du kommer bli nöjd och känner att man inte kan säga ifrån ska man nog inte välja en frisör inom familjen. Men Aqua har jag hört ska vara bra, kolla upp dom! Kf har jag faktiskt inte kollat upp, bra tips! Har ni funderat på nån slags underhållning till festen?
    Vi kommer inte att ha ett band - det blir bara massa pengar i sjön (även om vi känner massor av musiker som är bjudna på bröllopet) Vi kommer att köra en färdig playlist på spotify istället när det blir dans. 

    Sen kommer nog våra gäster att hitta på lekar och spex under kvällen som underhållning. 
  • georgi­alee
    Äldre 5 Dec 14:26

     


    Goabullen skrev 2011-12-05 13:19:13 följande:
    Någon som varit på bröllop på Grava Hembygdsgård (träfoterne)? Funderar på den lokalen och tänkte höra om någon har några tankar om det? Hittar inga bilder nämligen... Ligger iaf fint
    Jag har aldrig varit där men har hört att många brudpar väljer den lokalen. När  jag googlade hittade jag det här. 



     Kolla även in hemsidan för fler bilder : www.grava.biz/Hyra.php
  • georgi­alee
    Äldre 11 Jan 14:20
    Rosi skrev 2012-01-11 07:57:19 följande:


    Jag har gjort en lite provdukning här hemma för att se så att vi inte har glömt att köpa något. =)
    De ska självklart inte vara gröna program eller bordspalseringslappar.
    Men vi har besluts ågnest där.. Ska vi ha röda framsidor med svart text eller Vita med svart text eller svarata med vit text...

    Vi har temat rött, vitt och svart. Men har ni några förlag? Har jag glömt något?
    Svarta med vit text känns ju kul och snyggt till dukningen- men även svårt om ni inte går till ett tryckeri - det är få skrivare som faktiskt skriver ut vit färg. Om ni inte skriver för hand såklart:)
  • georgi­alee
    Äldre 6 Feb 14:22

    Tänkte bara nämna att efter den 30 juni så har jag 90 knoppa lakan till salu i Karlstad, så är det någon av er KD brudar som gifter sig efteråt och vill köpa dom - hör av er!

  • georgi­alee
    Äldre 6 Feb 15:17
    DuÅjag skrev 2012-02-06 15:06:44 följande:
    Hej! Ja vet inte hur våran lokal ser ut än (alltså stolarna) vi ska dit imorgon och kika. men om vi skulle behöva ha knoppa lakan så köper jag gladerligen dina :) behöver dock bara ca70.. men hittar du ingen som vill köpa alla 90 så kanske det är intressant.. eller så hänger ja upp några i taket;)
    Haha ja precis, eller använder några som dukar det kommer vi göra med de som blir över. 

    Btw. har ni hittat fotografer till era bröllop? Vilka och pris på dessa? 
  • georgi­alee
    Äldre 15 May 20:31

    Vi ska ha Kristina Traulsen som präst i Domkyrkan, någon som också ska ha henne eller vet något om henne?

  • georgi­alee
    Äldre 30 May 13:12

    Tjenare Karlstad/Värmlandsbrudar!

    Nu är det snart dags för mig och min m2b att gifta oss och efter den 30/6 kommer vi att ha 90 knoppalakan, organzaband i ivoryfärg till stolar, 78 champagneglas, linnedukar, linneservetter, ljusstakar för både långa ljus, blockljus och värmeljus samt vatten/saft flaskor med kork till salu.

    Jag kan inte ge exakta antal på ljusstakar och dukar/servetter då man aldrig vet vad som händer (om något går sönder) men detta kommer jag självklart att skriva ut efter bröllopet.

    Jag säljer gärna allt i ett paket men jag kan självklart sälja olika saker till olika personer också.  Bilder kommer upp efter bröllopet - men vill du paxa något redan nu så hör av dig!

    *Linnedukar 50-250 kronor styck beroende på stolek och skick. 
    *Linneservetter 5-15 kronor styck beroende på storlek och skick.
    *Ljusstakar 5-15 kronor styck.
    *Knoppalakan 14 kronor styck. (ger en vinst på 500 kronor om ni planerat att köpa nya)
    *Flaskor 14 kronor styck. 
    *Organzabanden får man med på köpet om man köper knoppalakanen, annars säljs de för 100 kronor för allihop.

    Eventuellt så kommer det lite mer dekorationssaker men just nu har jag inte allt i huvudet.

    Detta är priser som är prutade och klara. Som sagt, bilder och exakta antal kommer efter bröllopet men vet ni med er att ni är intresserade så kan ni höra av er redan nu. PS. Tänk på att ni också kan sälja vidare dessa saker när ert bröllop har gått av stapeln. 

  • georgi­alee
    Äldre 30 May 18:46

    Det kommer efter bröllopet - jag har inte tiden just nu!

  • georgi­alee
    Äldre 4 Jun 21:48
    reebec skrev 2012-06-04 21:41:00 följande:
    Okej, lite nya frågor till forumet...

    Hur har ni gjort med kökspersonal? Jag tycker att det är så svårt att veta vem man ska fråga, om och vad man ska betala osv. Vi ska ha buffé, och jag vet inte om vi har efterrätt, men åtminstone tårta! Cateringfirman kommer och ställer upp maten först, så det behöver bara fyllas på.

    Vi har väl snart överskridit budget om vi nu hade någon, men det där med fotograf... Har sett att det kommit upp några tips, men vet ni om någon billig och hyfsat bra?

    Så mycket som dyker upp efter hand som bara kostar pengar
    Vi kommer att ha tre stycken (buffe, tårta, kaffe, disk, bar) och de får 500 per person. Budgeten har vi också spräckt för läääängesedan:P
     
  • georgi­alee
    Äldre 4 Jun 22:52

    Min m2bs kusiner samt en bekants dotter.

  • georgi­alee
    Äldre 12 Jun 18:24
    Soffij skrev 2012-06-12 17:56:08 följande:
    Nu är jag äntligen gift!
    Och hela dagen flöt på helt perfekt, kändes som allt slit innan verkligen betalade sigGlad.

    Känns som att jag gör reklam nu men har flera stycken jag verkligen vill rekomendera till er blivande brudarFlört

    Maria på Skrädder M sydde hela min klänning och gjorde den helt perfekt! Jättetrevlig, lätt att ha med att göra och är superduktig på att sy.

    Vill verkligen rekomendera Terrassen i Mariebergsskogen! De var superduktiga och hade stenkoll på precis allt. Barnen fick "vuxenmat" om de ville, annars så fixade de det mesta, en tjej tex tyckte inte om potatiskakan och de fixade snabbt fram vanlig potatis till henne. Hade jättekoll på vegetarianerna trots att jag glömt tala om hur de kunde identifera domTungan ute. Verkligen superbra service och maten var helt underbar!

    Vill gärna rekomendera vår florist Erica på Nya Drakes som verkligen fixade allt vi ville ha. Hon drog ut sin egen man i naturen och klippte "fingräs"  för hand till våra bordsdekorationer. De såg verkligen till att jag var nöjd och ringde så jag fick dubbelkolla blommorna och färgerna på blommorna när grossisten skickat en annan variant som för mig såg precis ut som de jag valtTungan ute. De fixar nog nästan allt man ber dom om!

    Vår vigselförrättare Maud Mithander var också helt underbar! Lugnade mina nerver men framför allt min makes då hans föräldrar var sena till vigseln så vi fick vänta på dom. Vi fick ha hela ceremonin precis som vi ville ha den och den blev perfekt!

    Så nu är jag lyckligt gift och åker snart på smekmånad. 
    Lycka till ni andra Värmlandsbrudar och hoppas ni får en lika bra dag som jag hade!
    // Soffij =o)
    Var det ni som gifte er i Domkyrkan i lördags? Och hade limon?:)
  • georgi­alee
    Äldre 12 Jun 19:19
    Soffij skrev 2012-06-12 19:17:26 följande:
    Nej vi hade vår vigsel och fest i Mariebergsskogen så höll oss där hela dagenFlört
    Okej:) 
  • georgi­alee
    Äldre 25 Jun 20:45

    Shit, nu börjar det närma sig för oss - på lördag smäller det:)

Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -