• CarinR­osalie
    Äldre 9 Jan 09:02
    3593 visningar
    18 svar
    18
    3593

    Vänner som tycker det gått för snabbt.

    Hej! 
    Jag och min fästmö skall gifta oss den 11 juni iår. Vi är såklart mycket glada för detta och planeringen är i full gång.NU är det såhär att en del av mina vänner har kommenterat och sagt att "Varför har ni så bråttom?", (vi blev tillsammans i februari förra året.) Visst, det har gått snabbt, men vad spelar det för roll? Om vi är villiga att satsa och känner att allt är rätt, kan vi inte få försöka och faktiskt gifta oss? Jag blir lite ledsen när jag hör en slags misstro från mina vänner. Jag har aldrig fattat varför det måste vara si och så gällande relationer, och hur svårt kan det vara att faktiskt glädja sig åt varann? 

    Jag tror inte mina vänner riktigt förstår(de lever alla i heteroförhållanden) att det inte är världens enklaste sak för oss att skaffa barn, och vi vill ha gott om tid att planera inför det, och vi vill även vara gifta när(om) vi får möjligheten att få barn. Men mina vänner har hakat upp sig på att "ni går för snabbt fram", vad vet de egentigen om vår relation? Vad vi har gått igenom? Hur vi känner inför varandra? Jag blir bara så trött på det där skitsnacket och missunnsamheten som tycks finnas.. inte minst i min bekantskapskrets. HUR ska jag göra för att skaka av mig detta?

    Carin 

  • Svar på tråden Vänner som tycker det gått för snabbt.
  • CarinR­osalie
    Äldre 9 Jan 09:59
    #3

    Tack för fina tankar och svar :) Jag har idag skickat ett mail till den person som fällde kommentaren igår, och jag tror det kommer bli bra, även om jag är så medveten om att det pratas bakom ryggen på oss. 
    Jag fyller 25 nästa vecka och min fästmö fyller 23 iår.
    Jag är helt inne på ditt tänk ang kultur, sen tror jag också att den svenska mentaliteten är genomsyrad av ett jäkla massa tyckande hela tiden, även om det ganska ofta sker bakom ryggen på folk.

    Jag blir inte riktigt klok på de, men det har väckt ett jävlaranamma hos oss, vi ska baskemej visa de att vi kommer höra ihop, until the day we die!
     

Svar på tråden Vänner som tycker det gått för snabbt.