• Mariam­ilena8­0
    Äldre 16 Nov 18:38
    17698 visningar
    82 svar
    82
    17698

    Vi som gifter oss i september-2011

    Här kommer fortsättningstråden på tråden nedanför:


    www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m3797937.html

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i september-2011
  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 16 Nov 18:38
    #1

    Hur går det flickor? Hur långt har ni kommit?

  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 25 Nov 20:49
    #14

    Vi gifter oss den 2 september-2011.


    Klänning och slöja kommer i mitten av december, (beställd från en affär för några månader sen).


    Skor, strumpeband, paraply, tiara, brudväska, Ring, tärnornas klänningar, godispåsar, rispåsar, rosenblad, dukar, ljusfat, ljus,placeringskort, gästbok, kyrka, sminkös, fotograf, solist och bröllopssvit är klart.


     


    Mitt största problem är lokalen, hittar ingen stor och bra lokal där man får servera egen alkohol.


    Sen beskymmrar jag mig mest för dessa program, speciellt fest programmet.


    Annars har vi tänkt förrätt, huvudrätt och sen bröllopstårta på det.


    Sambons kläder fixas mycket senare då han vill minska lite vikt innan, och barnens kläder väntar vi också med då jag inte vet hur mycket de tänker växa fram till bröllopet.

  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 26 Nov 09:41
    #16
    CiaLia skrev 2010-11-25 23:47:56 följande:
    oj va många av de mindre detaljerna ni har hunnit klart med. När började ni planera erat bröllop? Har ni gjort egna placeringskort? Skönt ändå att ni redan kommit så långt jämfört med en annan...i vilken stad letar du lokal?
    Vi började planera i augusti på allvar. Placerings korten är inköpta, men de ska skrivas namn och målas (bara vita än så länge).

    Jag letar lokal i Gävle. Har verkligen letat överallt, vissa är upptagna och andra får man ej servera egen alkohol i.


     


    Skönt att vara ute i god tid.. Men risken finns att det stressas med de sista i slutet ändå..


    De är ju så mycket som ska fixas och planeras. Hoppas att budgeten håller och att vi har hunnit spara klart tills det är dax.


     

  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 4 Jan 19:29
    #21

    Min klänning har kommit och jag ska ner på affären och prova ut den i morgon:)
    Nervöst.. Har väll gått upp nått kilo nu över jul och just för tillfället lite svullen.. kommer jag komma i den??

  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 6 Jan 19:41
    #24

    Klänningen var perfekt:)
    De är snörning på den i bak, så man har lite att spela med;)
    Annars brukar jag inte pendla så fasligt fullt mycket i vikt, nått kilo hit och dit bara.

    Skräddaren var sjuk så de ska höra av sig om cirka en vecka, då jag ska få den lite uppsydd i framkanten.
    Och sen har jag bett att få bakplattan borttagen, så man kan se ryggen under snörningen.
    Och så ska den pressas:)

    Sen får jag ta hem den:) Den är betald och klar:)

  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 6 Jan 19:43
    #25
    Olga skrev 2011-01-04 22:54:57 följande:
    heheh Gud kvinnor ni får mig att svettas ihjäl här!!!

    Vi ska gifta oss den 14:e september och har bestämt det innan jul!!! Så nu när jag ser hur många har redan bokat av allt får jag minst sagt PANIK!!  Kan säga att jag har inte sovit bra sedan vi bestämde oss för bröllopet det är så mkt att göra och det bästa av allt jag kan inte göra saker som Ni gå o beställa allt, se prova, kolla lokal och sån shit för att göra allt lättare så gifter vi oss i Grekland!!! Där man har siesta från kl15-18 eller något sånt... katastroff!!!

    Jag börjar undra om detta va en smart idé... Jag är från Serbien och killen är svensk jag vill inte göra det varken här eller där för att någon kan känna sig dåligt eller avundsjuk på valet av platsen...så neutral mark som är nära för båda parter att komma till....va tanken och det finns jätte fina stränder på Grekland, för att drömmen va att gifta sig på stranden...och vi har aldrig varit där faktiskt...kanske dumt oxå när man tänker på att man ska planera ett bröllop....hmmm....

    Jag vet teman, klänning kanske, och färg på brudtärnoras klänning samt bestmen...det e allt!! Härligt va?

    Snälla säg om jag är dum nog att göra detta med så lite mellan rum??
    Ni kanske inte kan planera allt till punkt och pricka men det ska väll inte  vara omöjligt;)
    Sen får ni väll improvisera lite.
    Ska släkten komma ner dit då på bröllopet?
  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 31 Jan 17:11
    #45
    Lanin skrev 2011-01-29 15:32:09 följande:
    September verkar bli en populär månad :)

    Har kommit lite längre i min planering nu så nu känns det inte alls lika stressigt som det gjorde innan jul.

    kyrka är bokad och har lagt in önskemål om vigselförättare.
    Tärnor och marskalkar har vi de bästa!
    festlokal är bokad och vi tar maten genom dom, skönt att inte behöva fixa det med, dom fixar även dekoration och dukning :)
    transport mellan kyrkan och lokalen är fixad, blir shettisar och vagn.
    Fotograf

    Vigselring och Klänningen finns här hemma och bara väntar
    Slöjan är påbörjad (Ska sy själv)
    Lackskor till BM är köpta
    Gästlistan är nästan klar, kommer att hamna runt 100 inbjudna

    Brudbukett, tärnbukett och corsage ska min moster som är hobbyflorist göra
    Frisör är bokad till mig och mina tärnor
    Klänningar till tärnorna

    toastmaster och toastmadame
    värdpar
    solist till vigseln kommer att vara min lillasyster

    Hur ska ni göra med slöja/tiara? Ha båda eller bara det ena?
    Jag kan inte riktigt brstämma mig för om jag bara ska ha slöja eller tiara/krona också.
    Jag ska tiara och slöja:)
  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 18 Apr 07:15
    #55

    Hur går det flickor, hur långt har ni kommit??

  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 18 Apr 20:20
    #60

    Det är en spännande resa vi är på=) Mycket som ska fixas och mycket som ska falla på plats=)
    Jag har lite svårt att föreställa mig hur det kommer att vara och kännas i kyrkan.
    Nervöst antar jag=)=)

  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 12 Jul 18:41
    #63

    Jag håller på att bli galen på allt planerande. Inte kul att göra en massa nu på semestern, ont i magen.
    Nån som känner igen sig?
    Känns som att vi har massor kvar att göra:(

    Hur går det för er andra??

  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 15 Jul 17:34
    #67
    Fam Lundqvist skrev 2011-07-13 08:41:29 följande:
    Godmorgon!
    Jag förstår precis hur du känner det, har också ont i magen och känner mig stressad. Vi gifter oss 24/9. Jag känner också att vi har massor kvar att ordna och det känns som man står still :(
    Vi har semester nu i början på aug så då tänkte vi ta tag i bordsplacering och skriva om varje gäst. Man vill ju helst ha allt klar ca 2 v innan känner jag så man kan slappna av. Man kommer vara tillräckligt stressad den dagen iaf.
    När och var gifter ni er?
    Vi gifter oss i Gävle (Gamla Bomhus Kyrka), den 2 september... det är ju väldigt snart:-O
  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 15 Jul 17:48
    #68

    Min lista på det som är kvar: KATASTROF

    * Fixa all alkohol, vet knappt hur mycket som inhandlas.
    * Beställa blommor, buketter, corsager osv.
    * Dubbelchecka med fotograf och ses för en pree-foto.
    * Dubbelchecka med frissa..kommer tyvär inte få en provuppsättning..
    * Dubbelchecka hotell
    * Sambo, son och bestman ska prova ut kostymer.
    * Väntar på att dotterns klänning ska komma, hoppas att den passar, ev sy upp hos sömerska.
    * Skor åt barnen.
    * Boka tid för naglar.
    * Fixa festhäfterna
    * Fixa vigselhäfterna
    * Träff med prästen..alla verkar ha semester fram till att vi ska gifta oss så vi vet inte när det blir eller vem.
    * Köpa godis till favourspåsarna..vet ej vad..
    * Stämma av med catering
    * Köpa in all snacks, läsk osv.
    * Beställa bröllopstårta.
    * Fixa bil...har ingen idé vad...
    * Ett par noter till ska skaffas
    * Fixa med placeringskorten
    * Underkläder till mig och sambon
    * Köpa in de sista till dekorering av lokal

    * Å sist så ska allt delegeras ut till vem som ska göra vad... Min toastmadame vet inget av vad hon ska göra -       knappt jag vet det..

    HJÄLP=)

  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 29 Jul 22:51
    #71
    AnneliS skrev 2011-07-29 20:34:06 följande:
    57 dagar kvar... Börjar känna PANIK!!!!! Så lite tid, så mycket kvar att göra! Hur går det för er?
    Samma här, panik...massor kvar känns det som:(
    Måste beställa blommor, köpa sprit, köpa snacks osv., köpa favours, festhäfterna (började med dem men skrivaren pajade, upp till 4 veckor att laga den:(, vigselhäften, vet ej vem präst eller kantor blir än, fixa bil, sambon-sonen-bestmans kläder ska provas ut, dotterns klänning ska sys upp, fixa noter, ordna med alla detaljer kring dukning, underkläder, dubbelchecka med frissa och catering..  All ordning kring bröllops dagen ska bestämmas + en massa annat smått o gott :-O Hjälp!=)
  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 10 Aug 08:55
    #76

    Drygt 3 veckor kvar..kan knapp fatta det..
    Jag tycker jag/vi betar av Att göra listan men den fylls liksom på hela tiden ändå.

    Hur går det för er flickor??

  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 10 Aug 10:08
    #78
    Aniara4 skrev 2011-08-10 09:46:38 följande:
    Nu känns det lite stressigt! Jag har bokat in alla olika skönhetsgrejor nu, slinga håret, fixa naglar, fotvård, vaxning... det är ju för fasen ett heltidsjobb! Förvånad Men sen kan jag inte nöja mig utan tänker att jag kanske ska välja ett annat ställe, en annan dag... Glömde bort att jag hade två nattpass veckan innan, och måste boka om frisören som jag bokade för jättelänge sen. Suck!

    Och sen börjar jag noja över möhippan och undrar om mina vänner vet hur mycket jag jobbar och hur mycket annat jag har inplanerat. Trodde jag hade två helger helt fria. men sen upptäckte jag att jag har ett möte som jag hade glömt den ena söndagen, och den andra helgen jobbar jag natt mot lördag och kommer verkligen inte att vara i form för några upptåg den dagen. Min sambo har tillgång till min kalender, men jag blir osäker på om de har stämt av med honom. Han brukar inte vara så bra på att hålla masken. Men det måste de väl nästan ha gjort för att få tag på gästlistan, eller...?
    Va skönt att jag är inte ensam om att fundera och stressa över allt=)
    Min möhippa har redan varit - Skönt=)
    Där i mot har min sambo sin svensexa kvar och där är det massa problem och bråk - Tåkigt:(

    Om du känner det orolig över din möhippa så ge din sambo en vink om att du oroar dig för tidperspektivet...så ska du se att allt löser sig=)
  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 10 Aug 10:20
    #80
    Aniara4 skrev 2011-08-10 10:10:45 följande:
    Kanske får göra det... Träffade bästa kompisen nyligen och pratade om hur mycket jag jobbar men att jag faktiskt är ledig på helgerna, i stort sett. Kanske får ringa och småprata lite och i förbigående nämna att "jäklar, jag hade ju glömt bort att jag hade ett par nattpass till!"...
    Ja, man får inte vara dum..ge lite vinkningar här och där=)
  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 10 Aug 23:15
    #81

    Nästa bakslag, när det bara är 3 veckor kvar:(
    Killen som skulle fixa alkoholen har dragit sig ur:(

    Hur mycket ska man orka med igentligen:( 

Svar på tråden Vi som gifter oss i september-2011