• JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 5 Dec 17:59
    4044 visningar
    14 svar
    14
    4044

    Känner mig usel.. Usch! :(

    Vi har liknande "problem". Jag har enormt mycket mer sexlust än min sambo. Dessutom visar vi det på olika sätt. Jag tolkade ofta hennes beteende som att hon inte ville ha mig. Jag var ofta ledsen och besviken över hennes brist på intresse och mådde riktigt riktigt dåligt över det. Ibland grät jag när hon sa nej, vilket knappast gjorde situationen bättre. Hon blev så himla pressad och jag var livrädd att hon skulle börja ha sex "för min skull".


    Men efter en längre tid så har vi pratat mycket om det. Det som hjälpt mig är att inse att alla är olika. OCH att jag måste våga lite på henne när hon säger att hon visst vill ha mig. Att jag visst duger. För det handlar i grund och botten om just det. Att våga lita på att den ens partner säger är sant.


    Min sambo lider av depression, och det påverkar ens sexlust mycket. All stress påverkar så jag skulle, om jag vore du, helt enkelt lite på att det han säger till dig är sant. 


    Mitt råd är att prata mycket om det. Våga bli ledsen och be honom vara ärlig. Var också ärlig själv och försök vara tydliga. Det blir så himla lätt missförstånd och konstiga tolkningar när det handlar om något så känsligt.


    Kanske är han som person en sån som behöver ett långt förspel, kanske han behöver att du är lite på. Kanske behöver ni ta till andra metoder, massage, "förbjuda" sex under en vecka, göra något nytt, testa nya saker. Sex får aldrig bli blodigt allvar, vi kommer ofta på att vi måste backa och försöka hitta tillbaka till lekfullt sex. Det finns många sätt att väcka lusten på. Man måste bara hitta det som passar just en själv och ens partner.


    A-O tror jag är kommunikation och att våga släppa loss och ha kul tillsammans utan krav. :)


     


    Sen det här med porren, onani är något många tar till vid stress för att koppla bort. Fantasier och porrtittande har aldrig nått med ens partner att göra. Men prata om det också! Och var inte rädd för att han ska tycka det är jobbigt att du gråter. Jag har själv gått med exakt den känsla du beskriver och jag blev så arg när känslorna tog överhanden eftersom jag visste att det gör det så jobbigt för min tjej. Men det är bara att acceptera att det är känsligt och gör ont att prata om ibland.

Svar på tråden Känner mig usel.. Usch! :(