• Äldre 2 Nov 14:21
    63204 visningar
    452 svar
    452
    63204

    Vinterbrudar

    Bröllopstankarna kretsar kring ett mysigt vinterbröllop i kallaste februari, med massor av snö ljus och nära och kära. Planerar du vinterbröllop? Hur vill du att det ska se ut och vilka funderingar har du?


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-09 10:47
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80 - Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 17:28
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    Yvis-31 december 2010
    Min tur2010(fast det blev 2011...) - stockholm 5 jan 2011
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80 - Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    elisabettan - Iskyrkan Jukkasjärvi, 1 mars 2011
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 12:10
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    Yvis-31 december 2010
    Min tur2010(fast det blev 2011...) - stockholm 5 jan 2011
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    heajhm - Jönköping - 5 Februari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80, Värnamo - 12 Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    MsRW, Örebro - 12 februari 2011
    elisabettan - Iskyrkan Jukkasjärvi, 1 mars 2011
    Majaochputte - Januari 2012
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012
  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • Äldre 2 Nov 14:34
    #2

    Vi hade först tänt höst bröllop men kom på att det var nog större risk för regn.. Har ni funderat på fotografering typ av bilder och så.. och hur har ni tänkt med tema kring bröllopet. Hur långt har ni kommit med planeringen?

  • Äldre 2 Nov 14:57
    #4

    Vi hade tänkt nästa år men så blev min blivande allvarligt sjuk. Nu mår han bra så vi tar upp planeringen och har mer eller mindre helt bestämt oss för feb 2012.


    Kommer nog att vara typ en 40 gäster skulle jag tro. Gästlistan är inte helt spikad precis som planeringen.

    Vi vill också ha massor med levande ljus så vigseln kommer nog att bli kring 15. Kyrkan ligger alldeles bredvis restaurangen som vi tänker boka upp så däremellan kommer vi att ha massor med marschaller. Vi vill ha lite roliga bröllopsbilder, dvs. inte de allra mest klassiska blandat med bilder från vigseln och middagen och bröllopsdansen. Färgerna kommer att vara lila silver och grönt med lite inslag av brunt och självfallet vitt :) Massor av levande ljus.


    Inte tema snö i varje fall... Så långt har vi kommit. 


    Funderar på att sprejfärga kvistar och sådant i silver och hamurgröna eller hjärtanpåtråd på borden tillsammans med vita blockljus. Tror det skulle bli riktigt fint.


    Håller med, på vintern vet man vad man får. Hur har du tänkt dig med bröllopsklänningen? Det käns som att det lätt blir kallt i en baraxlad, men samtidigt vill jag inte ha längärmad klänning. Jag har en liten dröm om att hitta en super fin kappa.. päls är inte riktigt min grej, speciellt inte eftersom jag är allergiker... Vad tänker du kring det?

  • Äldre 4 Nov 14:24
    #16

    Välkommen allihop! När jag stratade tråden trodde jag inte att det skulle droppa in så här många vinter-bröllops-entusiaster! Hurra. Jag blir så glad av att höra era tankar kring vinterbröllop!

    För att vi ska kunne hålla reda på varandra tycker jag att vi sammanfattar lite med en lista. Lägg er till listan vetja. Nick, "Stad" där bröllopet kommer hållas, Datum för den stora dagen.


    Cuddly, Umeå, Februari 2012

    Liiine89: Tack för de snälla orden om min fästmans tillfrisknande.


    Ocean Bride: Även ett varmt tack till dig för orden om min fästman.


    Låter som att planerna går smidigt för de allra flesta här inne ;) Det verkar som de flesta verkar ha valt vinterbröllop för mysfaktorn som följer med med levande ljus och lite mörker. För min del tror jag att det kommer bli extra roligt, eftersom att så många behöver extra mycket trivsel tillsammans. Annars är det ju rätt vanligt att man under vinterhalvåret mer eller mindre går idvala och inte träffas och sticker näsan utanför dörren om det inte finns anledning som jul och BRÖLLOP!! I alla fall är det så som de flesta på min sida släkten fungerar. Om jag inte viste bättre hade jag trott att vi härstammar från någon art som har dvala som tendens.


    Tycker det där med päls är lite klurigt. Jag vill inte gärna ha päls som jag skrev tidigare. Tror inte att någon skulle uppskatta en brud med andningsbesvär på självaste dagen. Och som iom all spänning plus päls säkert skulle ligga raklång efter altargången.. Nej, en syn jag inte skulle vilja att gästerna ska behöva uppleva. Även om det skulle bli en kväll att minnas. Skulle det iofs vara ändå,men men... Någon som har tips på något annat än en päls att ha om axlarna för att inte frysa ihjäl.?


    Jag bor rätt långt norr och vid kusten så det kan bli riktigt KALLT här!

  • Äldre 4 Nov 14:31
    #17
    Ocean Bride skrev 2010-11-02 15:48:49 följande:
    Skönt att din kära mår bra igen!! Murgröna är sååå fint på borden som dekoration! Det kommer vi nog också ha! =)Klänningen har axelband, är ganska mkt spets i. Ingen direkt "vinterklänning" om man ser till att den är varm eller så. Tänker som så att festen kommer ju ändå vara inne och det enda man är ute är under en del av fotograferingen (får ha med jacka/kappa) samt när man går till festlokalen, våran ligger också nära.. Men får väl köpa en snyggare kappa eller ngt att ha utan på... I kyrkan kommer det nog inte vara kallt, tror inte man kommer tänka på det iaf =)Har varit i kyrkan på vintern förr och då har det aldrig varit kallt så det tror jag inte.. Vi kommer inte heller bara ha vanliga bröllopsbilder, fotografen är väldigt bra på att variera sig och komma på nya lösningar baserat på hur brudparet är..Vad ska ni ha för mat? Buffe, sittande middag?
    Vi kommer att ha sittande middag. Kommer förmodligen att boka sävargården i umeå www.savargarden.se/ vi har varit där ett par gånger och både tittat på lokalen och fått provsmaka lite av deras bröllopsmenyer. Det var suveränt. Så det kommer att bli där om inget annat visar sig vara bättre.

    Vi var på en väninnas bröllop i Juni och hon hade buffé. Det blev en massa spring och då det var trångt i lokalen var det väldigt stökig. De gjorde maten själv... eller med hjälp av föräldrar och andra nära och kära... jag skulle gärna se att leja bort det för att alla ska få njuta. Men, smaken är som baken.. i vissa familjer skulle det fungera bättre än i våra släkter. Vi vet redan i förväg att vissa medlemmar skulle stissa upp sig lite väl mycket.
  • Äldre 4 Nov 14:35
    #18
    MsRW skrev 2010-11-03 12:19:56 följande:
    Härligt med fler vinterentusiaster! Vi gifter oss om 3 månader på slottet i stan där vi bor. Vi har abonnerat en hel våning och kommer att ha vigseln och festen i salarna brevid varandra. Slottet är så vackert i sig och vi ska ha tonvis med levande ljus för att höja stämningen. Hoppas på mycket snö och många minusgrader!
    Wow. Ett slott... skulle man kunna få se någon bild *fniss* Snacka om att du kommer att få ett sagobröllop... kommer ni att ha det som tema?

    När jag var yngre drömde jag om att ha maskerad under bröllopet, men jag tror inte att det kommer att bli så. Fast, jag har itne nämnt det som tema förslag till fästmannen. Kanske borde göra det. Läggar man inte upp det på tapeten så finns ju inte chansen *flin*

  • Äldre 4 Nov 14:35
    #19

    PS. glöm inte att lägga till er på listan :D

  • Äldre 5 Nov 11:57
    #24

    Cuddly, Umeå, Februari 2012
    Chex, Älvsborgs fästing, 12 Februari 2011
    Sockersmulan, Lund, December 2010
    Brudförförstagången, ---, 29 Januari 2011
    Wonderfulsord, ---, 29 Januari 2011
    Jojsan80, ---, 12 Februari 2011
    Liiine89, ---, 11 December 2010
    Ocean Bride, ---, Februari

    Har jag missat någon får ni gärna lägga till er på listan och har jag missat någon information så lägg gärna till det också :)

  • Äldre 5 Nov 12:00
    #25
    chex skrev 2010-11-05 07:53:26 följande:
     
    Ja jag funderar också på det där med bukett... I och med att det brukar vara så kallt här uppe så vill jag inte spendera förmycket pengar på blommor som bara kommer att visna bort så fort de kommer in i värmen. Jag läste i en tråd att rosor har en tendens att göra det. Vad funderar du på att ha i bröllopsbuketten?

    etsy? vad är det för ställe?

  • Äldre 5 Nov 12:01
    #26
    Silver lining skrev 2010-11-03 18:54:13 följande:
    OJ! Jag ligger nog lite efter.... ja bara lite;Inbjudningarna har all gaester fatt foer nagra dagar sedan; men jag har inte riktigt kunnat bestaemma mig : ddet daer med fuskpaels/ jacka aer svart tycker jag;Vilken modell passar till klaenningen? Om det bara aer en "cape" eller schal, raecker det (foer att aka ga mella, kyrka/ bil etc.VAD BLIR BAEST (utan at laegga en foermogenhet pa en mink...) 
    Vad är det för typ av klänning du ska ha?
Svar på tråden Vinterbrudar