• Aasa81
    Äldre 18 Jan 19:08
    22717 visningar
    106 svar
    106
    22717

    16 juli 2011

    Samma här. 16 juli it is:)

    Vi har fixat:
    Kyrka
    Festlokal
    Catering och nästan meny
    fotograf
    Trubadur
    Bordsdekorationer
    Brudklänning
    Tärnklänningar
    Ring
    Slöja/skor/tiara
    Snart bokat bröllopsresan
    Har även sytt egna tygservetter
    Börjat på festprogram och vigselprogram.

    Känns som vi ligger väldigt bra till tidsmässigt..men så är det ju så himla kul att fixa oxå!:)

  • Aasa81
    Äldre 1 Feb 17:26
    #19

    Funderar också på om det börjar bli läge för inbjudningskorten. Har suttit rätt mycket och grejat med en hemsida som jag ber gästerna att titta på för mer info...och då vore det ju bra om hemsidan är så gott som klar innan vi skickar ut kortenDrömmer....så kanske att vi skickar dem i mitten av februari.

    Vilket osa datum har ni satt? Vi satte 15 maj....

  • Aasa81
    Äldre 11 Feb 17:39
    #23

    Nu är inbjudningskorten lagda på postlådan...förhoppningen är att gästerna får hem inbjudningarna på alla hjärtans dag. Känns så spännande!! :)

  • Aasa81
    Äldre 15 Feb 00:04
    #24

    Känns som att man har börjat få koll på det mesta i bokningsväg...eller har man det inte?!Glad
    Kvar är:
    - Frisör, make-up & naglar
    - Transport brudpar
    - Solist i kyrkan
    - Hindersprövning & namnändring (men det kan man ju vänta med 1-2 månader till:)
    - Fest- & vigselprogram
    - Diverse inköp
    - Brudgummens kläder

    Jag vet inte om jag glömt bort nått, men det känns iaf som det aldrig tar slut på saker att ordna...

    Hur går det för er nu?!?

  • Aasa81
    Äldre 4 Apr 06:59
    #26

    Hur går det för er alla?? :)

  • Aasa81
    Äldre 4 Apr 17:54
    #29

    Vad kul att det går framåt i planerna! Och ännu roligare är det att det bara blir närmare och närmare tills vi ska gifta oss! Här börjar bitar falla på plats, är på jakt efter solist till kyrkan, val av tårta och blommor samt transport för brudparet just nu. Ser ut som de flesta av de inbjudna gästerna kommer, vilket känns jätteroligt!! ...frågan återstår bara vilka som man kan placera brevid varandra:)

  • Aasa81
    Äldre 18 Apr 08:45
    #36

    Ja det där med ringar är inte lätt... Men låt det ta tid...du ska ju ha den resten av ditt liv!;) I veckan beställdes både blommor och tårta. Idag skickar vi in hindersprövningen och ansökningen om att få byta efternamn. Nu återstår bara bil till oss och mannens kläder. Skönt att sen ha alla bokningar klara och sätta fart med detaljerna:) Så kul detta är!! Har någon av er tänkt överraska er blivande med att tex sjunga något eller få en dikt uppläst under middagen? Skulle vara kul att göra något. Sjunger skapligt, men vet inte om rösten kommer hålla när det är så många känslor, dikt är jag dålig på, men kanske kan man be toastmasters att läsa upp den åt en... Ni har inga bra tips??

  • Aasa81
    Äldre 19 Apr 09:49
    #39
    BlueEyedAngel skrev 2011-04-18 21:29:00 följande:
    Nu börjarden riktiga nedräkningen!!! =)
    Skickade ut våra underbara inbjudningskort i torsdags och har fått svar av nästan alla och alla har svarat JA!!
    Shit va kul!
    Beställde även min klänning förra veckan så den borde komma om 30 dagar..
    Idag ska jag beställa ringarna.
    Hur går det för er andra??
    Bil för oss och boka brudgummenskläder, sen är alla bokningar klara. Festprogrammen är nästan klara och vigselprogrammen likaså. Ligger nog lite väl långt fram i planeringen, men tycker att det är skönt, då vi planerar att umgås med släktingar som kommer några dagar innan bröllopet...
  • Aasa81
    Äldre 1 May 11:57
    #41

    MiaAnd: Hur gick det i Tyskland? Fick ni tag på det ni skulle ha? Hur har ni gjort beräkningarna för alkoholen? Jag tycker att det är lite svårt...

    Urscha....vill man skapa sig jobb så gör man. Tyckte att det var fint med lite presentaskar med chokladdrageér till gästerna. Hade först tänkt att ha godisarna omslagna i tyll och satinsnöre, men tyckte jag att det såg så proffsigt ut med askar. Sagt och gjort. ca 80 askar är utklippta (lock + ask). Ca 40 st är ihopvikta och limmade....men faasssikken vad segt det är nu...tänkte dessutom slå in godisarna i cellofan innan de placeras i askarna, så att de inte blir hårda eller för mjuka om de utsätts för fukt och värme. Tog lite mer kraft och energi än vad jag räknat med. Men så fungerar det...man kommer på en idé efter den andre....det slutar liksom aldrig:)

    Vi har inte hittat någon bil för oss än. Det lutar åt BFM (el BMF kanske de heter?!?) Tycker att bilarna där är lite dyra..men hittar vi inget så får vi väl stå ut med det...

  • Aasa81
    Äldre 2 May 17:39
    #43

    MiaAnd: vore jättesnällt!:) har inboxat dig nu:)

  • Aasa81
    Äldre 12 May 18:41
    #49

    Här är det mesta klart. Sömmerskan håller på att sy in min klänning.
    Trubaduren har lämnat återbud, då han fick förhinder. Tur nog hade han ordnat med en annan trubadur som kunde ta över..*phuuu*.

    Askar med godis är vikta och färdigpaketerade. Har sytt servetter som även dom redan är vikta och placerade i kartonger. Alla bokningar är klara. Har haft möte med fotograf och sambon ska gå igenom hållpunkter för dagen med toastmasters ikväll:)

    Känner mig så lugn med allting och det känns mycket skönt:) Satt t.o.m och gjorde iordning alla rispåsar idag, då jag kände mig lite pysselsugen:) Festprogrammen är nästintill klara och vigselprogrammen likaså.

    Har blivit tilldelad en präst som enligt andra är väldigt bra. Återstå bara att träffas och gå igenom detalejer.

    Det som som är kvar att göra är väl att gravera ringarna och att sambon bokar de kläder som han har lagt undan, samt inhandla alkoholen. Men är ju två månader kvar..så det hinns ju med.

    Det viktigaste för mig är nog att INTE hitta på mer "pyssel-projekt"...tycker att det är sååå roligt, men det är krävande och tar mycket tid, samt gör mig lite stressad innan jag är klar med projektet:)

    Tack än en gång MiaAnd för alkoholberäkningen...

  • Aasa81
    Äldre 12 May 23:36
    #51

    Ja vi ligger nog väldigt långt fram i ålaneringen. Vårt osa går ut 15 maj så snart kan vi börja med prel. Bordsplaceringar också. vi försöker att hinna med så mycket som möjligt för att kunna umgås så mkt som det går med en del gäster som kommer några dgr innan bröllopet... Vad bra med en sambo som drar i nödbromsen, skulle behöva det ibland:) Hur går det för er andra brudar i denna tråd?!

  • Aasa81
    Äldre 23 May 08:11
    #52

    Festprogram och vigselprogram är nu nästan klara:) har däremot lite trubadurproblem, då trubaduren lämnat återbud, bokade en ny...och nu kan inte han heller:( ska fråga en annan nu och hoppas på tredje gången gilt. Prästen har vi inte träffat än. Har ni? Ni som ska gifta er i kyrkan, hur planerar vi att gå in? Kommer ni att ha näbbar?

  • Aasa81
    Äldre 23 May 22:10
    #58

    Åh herregud... Det där med bröllopsdansen är ett kapitel för sig.... Vi är varken samspelta, har taktkänsla eller vet hur man dansar vals:) vi kommer nog att få öva lite här i slutet kan jag tänka mig:) vad ska ni andra dansa till för låt?!

  • Aasa81
    Äldre 2 Jun 23:32
    #70

    Skönt att höra att det pirrar för fler:) min sambo drömde t.om inatt att vi skulle gifta oss och att vi var försenade....vilket vi alltid är verkliga livet oxå. Tyckte att det var lite sött att även han börjar få nerver:) Vi är klara med det mesta. Ska träffa prästen om två veckor. Alkoholen räknas också och kommer att köpas i Tyskland. Ni som har träffat prästen, har ni några bra tips på frågor att ställa?!

  • Aasa81
    Äldre 16 Jun 17:22
    #79
    lunagarden skrev 2011-06-16 07:54:39 följande:
    Vi ska träffa vår vigselförrättare idag

    Vad ska ni ha för ingångsmusik? Vi funderar på Metallicas Nothing else matters eller Bryan Adams akustiska version av Heaven.

    "Bröllopsvals" har vi inte heller bestämt än (det blir en tryckare, ingen vals)

    Vi ska ha löjromscrustader till brudskålen. Funderar på något mer. Jordgubbar kanske?

    Tar gärna emot tips

    Vi träffade vår präst igår. Trodde inte att jag skulle få sådana "pirr-känslor" när vi satt där i soffan och diskuterade vigseln:)


    Fasiken vad det närmar sig med stormsteg. Ca 1 månad kvar bara nu:)


    Har idag gjprt klart vigselprogrammet. Festprogrammen är klara de med. Nu saknas lite småfix...men det tar tid det med:)

  • Aasa81
    Äldre 19 Jun 21:01
    #81

    Blev hippad igår!!!:)

  • Aasa81
    Äldre 28 Jun 07:50
    #85

    Hur går det för er alla?!? Nu närmar det sig verkligen:)

  • Aasa81
    Äldre 6 Jul 23:34
    #93

    Ojoj, ja det stämmer. Bara 10 dgr kvar:) Lite småfix kvar, men annars är allt ganska lugnt. Någon här inne som funderar på att ha Brudväska? Känns ganska bekvämt att ha en med lite småsaker i, men samtidigt Lite jobbigt oxå...

  • Aasa81
    Äldre 9 Jul 00:44
    #95

    TjOho! En endaste vecka kvar nu!!:) Så många som sliter i en och vill ha uppdrag att göra och hjälpa till, men finns inget att göra förrän tidigast torsdag, allt det andra är sånt som jag o sambon måste göra själva, tex öva brudvals, prova Brudklänning mm. Är kul att så många vill hjälpa till, men det är samtidigt jobbigt, eftersom det lätt blir många viljor som kommer in i bilden....

Svar på tråden 16 juli 2011