• mmaddee

Kan man göra så här. ang dryck

Kan man göra så här?
    Gästorna får 1 glas vin eller en öl och sedan 1 biljet på 60 kr i baren där de kan hämta själv vad de vill ha. Vill de ha mer får de själva köpa.

Där vi skall vara finns de bar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 10:08
    ett glss vin menar jag ju inte jag menar förståss fri dricka till maten

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-21 21:34
    oj denna kom i musik gruppen ;)
  • Svar på tråden Kan man göra så här. ang dryck
  • S2011

är det tänkt att det glaset vin skall räcka för hela middagen?

vi kommer att bjuda på välkomstbubbel, 2 glas vin/öl samt kaffe m. avec (=292 kr per person). utöver detta kommer man få handla själv i baren som finns i festvåningen.

• Västvind

Det tycker jag låter jätte bra

Men om det vara ett glas vin eller en öl till hela middagen och att man sedan ska köpa egen dricka mitt i middagen hade det känts lite tunnt.

• mattiasFästmö

beroende på vad ni ska ha för mat då, men ska ha ni ha tre-rätters t.ex. så är ju ett glas vin väldigt lite under så lång tid med tal och grejer, och att springa upp och köpa mitt i middagen låter ju inte så roligt

• Mariabridetobe

Vi kommer att ha "fri" dryck till maten och sen bar.. Och bjuder oxå på champange vid brudskålen. Men man kan oxå ha tex. 1 glas t förrätten, 2 glas t varmrätten och avec till kaffet, brukar vara vanligt vid vilken middag som helst.

• pyrro

helt ärligt tycker jag det känns snålt. Vi bjöd på all dryck hela kvällen, men åtminstone mer vin till maten

• mmaddee

Västvind skrev 2010-10-21 00:53:59 följande:
    Till hela middagen eller bara efteråt? Vad har ni för typ av middag isf?

smårgåsnord

• mmaddee

S2011 skrev 2010-10-21 06:32:28 följande:
    är det tänkt att det glaset vin skall räcka för hela middagen? vi kommer att bjuda på välkomstbubbel, 2 glas vin/öl samt kaffe m. avec (=292 kr per person). utöver detta kommer man få handla själv i baren som finns i festvåningen.

Ja jag skrev ett glas i all hast men et blir ju förståss mer

• mmaddee

Mariabridetobe skrev 2010-10-21 08:54:53 följande:
    Vi kommer att ha "fri" dryck till maten och sen bar.. Och bjuder oxå på champange vid brudskålen. Men man kan oxå ha tex. 1 glas t förrätten, 2 glas t varmrätten och avec till kaffet, brukar vara vanligt vid vilken middag som helst.

Ja champamge kommer vi med att bjuda på men detta var ju bara en tanke jag fick i går

• mmaddee

pyrro skrev 2010-10-21 09:07:40 följande:
    helt ärligt tycker jag det känns snålt. Vi bjöd på all dryck hela kvällen, men åtminstone mer vin till maten

Hur många bjöd ni på ert bröllop

• pyrro

Vi hade ett litet bröllop och eftersom mat och dryck är viktigt för oss så bjöd vi på ganska dyra drycker som vi själva tycker om:) Jag förstår att ni förmodligen har betydligt fler gäster och då skulle jag nog ha valt billigare dryck men fortfarande fri. Men ser att du ändrat till fri dryck till maten och det tycker jag låter jättebra...tycker det är helt ok att man får betala själv för drinkar sen:)

• mmaddee

pyrro skrev 2010-10-21 10:51:44 följande:
    Vi hade ett litet bröllop och eftersom mat och dryck är viktigt för oss så bjöd vi på ganska dyra drycker som vi själva tycker om:) Jag förstår att ni förmodligen har betydligt fler gäster och då skulle jag nog ha valt billigare dryck men fortfarande fri. Men ser att du ändrat till fri dryck till maten och det tycker jag låter jättebra...tycker det är helt ok att man får betala själv för drinkar sen:)

mm men de får ju ca 2 drinkar i baren gratis

• mmaddee

pyrro skrev 2010-10-21 10:51:44 följande:

ja vi kommer att ha 25-300 gäster

Svar på tråden Kan man göra så här. ang dryck