• Lisa20­1109
    Äldre 10 Jun 18:20
    35635 visningar
    214 svar
    214
    35635

    Oktober 2011

    Hej!

    Kul med så många oktober-par! Jag och min fästman gifter oss 8 oktober. Just nu sitter jag med alla pappersgrejer:

    inbjudingar, festprogram, favour-askar, menyskyltar och  namnskyltar. 

    Det går framåt, alla askar med namnskyltar är klara och grunden för inbjudingskorten ligger och väntar på text,. Fästmannen jobbar med textlayouten.
    Det känns som om saker börjar falla på plats. Vill bara att tiden ska gå samtidigt som det är väldigt kul att planera!

  • Lisa20­1109
    Äldre 19 Aug 15:34

    Jag har precis beställt 100 höstfärgade fjärilar till vår brollopstårta och till borsdekorationen, från etsy =) Hoppas de blir fina! 

    vad kul att proväta middagen! det gjorde vi med förra veckan. Suuuupergott! Mycket godare än vad jag hade trott. Vad ska ni andra bjuda på? 

  • Lisa20­1109
    Äldre 19 Aug 15:44

    Låter mycket gott!
    Vad har ni för smak på tårtan?

    Nä, det är ju samma med vår mat, framför allt det faktum att de nu lagade mat till tre personer, nästa gång ska de laga till 80st =) det kan ju göra skillnad på smaken antar jag.  
    men strunt i det nu=)

    Vi kommer att ha italiensk buffé med en fransktwist. Lokalen vi ska vara i är ett gammalt orangerie så det finns inget ordentligt kök, därför går det inte att ha sittande middag. Fast på å andra siden tycker min blivande att buffé lättare upp det hela, med naturliga sträcka på benen-pauser.


    Förrätt


    Tomat- och mozzarellasallad med torkade oliver


    Marinerade kronärtskockor


    Mortadella, Salami & Lufttorkad skinka


    Huvudrätt­


    Bouillabaisse med saffransaioli


    Ossa bucco serveras med bönsallad


    Grillade marinerade grönsaker


    Cannelloni med spenat och ricottaost


    Efterrätt


    Tiramisu


    Bröllopstårta


    Tryffel- och chokladmoussetårta serveras med kaffe och avec


     
    Jag äter bara fisk och vegetariskt så det blir nog en bra balans. Ossa Bucco är en italiens kalvgryta, för dom som äter kött. 


     
  • Lisa20­1109
    Äldre 19 Aug 15:54

    ja, den låter jättegod. lite liknande våran, fast vår har hallongrädde. Vi är inte heller några tårtpersoner, men med tillräckligt mycket choklad funkar det mesta=)

  • Lisa20­1109
    Äldre 19 Aug 16:57

    Låter som ännu en god meny! 
    Strutsfilé, det var orginellt, hur smakar det?

    fattar inte att sommaren snart är över?! Snart är det ju oktober. 
     

  • Lisa20­1109
    Äldre 23 Aug 09:14

    jag förstår vad du menar marimekko86. Fästmannen är inte så mycket för att planera men det är jag och jag har verkligen legat i framkanten hela det året som vi har planerat. Men ändå så känns det som att tiden börjar rinna ut. Det jobbiga är att saker som är beroende av andra som inte är klara än. Präst och kantor har ännu inte hört av sig.. vår stackars solist måste ju få hinna träna på sina sångar...  Sen vet jag inte hur det blir med DJ på festen. han som är vår kontakt för festlokalen svarar inte på sina mail=(... känner mig som en efterhängsen bridzilla med mina frågor om servetter, musik och förrätter....

    ojoj...

    Vad fin dekroation på tårtan.
    Vi har besällt 100st handgjorda fjärilar i höstfärger som ska pryda våra tårtor... det blir en vit tårta under och sedan ska fjärilarna sitta så att de ser ut att flygga iväg. Ett färgsprakande fjärilsmoln. 

  • Lisa20­1109
    Äldre 2 Sep 21:18

    Fem veckor kvar för oss! Hämtade hem min klänning idag. Är oxå sjuktnöjd. Känner mig jättevacker! Prästen träffade vi igår, och han verkar avslappnad och rolig. Inga psalmer med heteronormativa texter - fixat=) Kantorn ska vi träffa nästa vecka. Vigselprogram och festprogram blir allt mer kompletta!!  provuppsättning på tisdag, woho! 

    Hjälp, vad ska jag göra de kommande veckorna...? Kommer att bli alldeles sprallig=) 

  • Lisa20­1109
    Äldre 4 Sep 14:42

    Annika611:
    Försök att koncentrera er på en sak i taget. Långa listor av måsten kan bli jättestressande! Sen tycker jag att man ska berömma sig själv med en klapp på ryggen när man faktiskt har gjort någonting oavsett hur litet eller stort det är. Vi träffade vår präst i torsdags och han påminde oss om varför vi gifter oss och att det inte alls finns någon anledning till att stressa. Dagen B behöver INTE vara perfekt.

    Med det sagt=) sitter jag själv med 75 festprogram och försöker knyta vackra rosetter... Dom vill inte alls hamna så som jag vill att dom ska göra. Blir gaaalen! Och det är ju ett skitgöra, ingen kommer ändå bry sig=)  

  • Lisa20­1109
    Äldre 4 Sep 15:11

    Fem veckor är lååång tid, om man bara fördelar tiden liksom. Vårt projekt i veckan är kantorn! Vi måste hitta noter och tussa ihop kantorn med solisten. Sen ska jag även organisera så att min kör kommer och sjunger på bröllopsmiddagen. Håller tummarna för att vi kommer att hinna arrangera det. 

    Sen tror jag att jag har min provuppsättning på tisdag... men är inte säkert, kanske veckan därpå...Bäst att ringa och kolla upp det =) 

    Om jag var er Annika611 skulle jag nog börja med prästen. Efter det kan ni kontakta kantorn, då ni vet vilka psamler ni ska ha (om ni inte redan har bestämt det) Efter det är det ju ganska praktiskt att skriva ihop vigselprogrammet. Det tog tio minuter för oss.  

  • Lisa20­1109
    Äldre 21 Sep 12:57
    Kristina76 skrev 2011-09-21 12:51:02 följande:
    Yippeee! idag ska jag hämta klänningen och provsminkas. Nu är det mindre än 2 veckor kvar och allt börjar falla på sin plats. Bara jobba 2 dagar till sen så är det semester i veckorna två! Skönt värre!
    Vi ska bara sätta ihop festprogrammen som är färdig lauoutade nu.
    Skoj skoj!
    Härligt med semester innan!
    Min c-uppsats kommer lite i kläm=) men skit i det. Den kan man  ju komplettera....
    Vårt festgrogram är oxå snart klart, bara några gästpresenationer kvar att skriva.
    Nu har vi även fixat noterna till kantorn, gjort den sista beställningen till konditorn, jag har lyckats planera ihop en överraskning till blivande och alla gästerna...

    Kvar på listan:

    lämna dekorations fjärilar till konditorn
    skicka in spellista till DJ
    sätta ihop festprogrammet
    maila restaurangchefen alla detaljer
    betala hela kalaset=S

     
  • Lisa20­1109
    Äldre 21 Sep 23:14
    marimekko86 
    Vad fin du är! Du kommer att lysa! 
  • Lisa20­1109
    Äldre 21 Sep 23:15

    Sista mötet med toastmadamerna=) Nu ska detaljerna skickas till restaurangchefen...sen är det klar=)
     

Svar på tråden Oktober 2011