• 1700ta­l
    Äldre 14 Oct 09:15
    20311 visningar
    20 svar
    20
    20311

    Snabbaste sättet att gå ner i vikt?

    Gick snabbt upp 18 kg av medicin för 3 år sedan. Efteråt gjorde jag ett krafttag med GI-mat där jag skippade kolhydrater helt men åt mkt sötpotatis istället. Men oftast bara stekt fisk, kokta grönsaker och sallad. Alltid kokt ägg/äggröra på morgon så håller sig hungern borta lääänge. Avskyr kurret i magen, då tänker jag bara på mat. Promenerade raskt 1 tim/dag, vilket var det allra svåraste. Gick ner 8 av de 18 kilona på ett halvår och de har inte kommit tillbaka.

    Efter det följde två år av "vanlig mat" (vi äter dock nyttigt, lager allt själva från scratch) och sällan motion och jag gick varken upp eller ner.

    MEN sen kom min bästa kompis och berättade att han börjat med Modifast (finns på apoteket och på nätet), sån där pulverdiet som jag inte alls förespråkar (är en sån där som lusläser allt och bojkottar e-nr osv). Men nu har han gått ner från 160 kg till 110 kg på ett halvår och är helt gobsmackt!! Han har följt deras program, först bara dryckerna, sen introducera frukost, sen lunch osv och börja lägga om kosten, äta mindre portioner med begränsade kaloriintag. Man kan ju inte gå tillbaka och äta som förut förstås.

    Så nyligen började jag , mot bättre vetande, oxå med Modifast för att starta nedgången av de 10 kg jag har kvar.

Svar på tråden Snabbaste sättet att gå ner i vikt?