• Sanna2­010
    Äldre 27 Sep 17:59
    39767 visningar
    24 svar
    24
    39767

    i vilken graviditetsvecka märks det?

    Vi bestäme oss för ett tag sen att skaffa barn Nu när vi har bestämt oss vill vi ju gärna att det ska gå fort oxå! haha

    Så en liten fundering till alla som har barn här på forumet. I vilken vecka var ni när ni märkte de första tecknen på att ni va gravida? Och vad kände ni först?

    Självklart kan jag ju göra graviditetstest, men de är bara roligt att höra vad ni andra kvinnor upplevde i början på graviditeten

  • Svar på tråden i vilken graviditetsvecka märks det?
  • Sanna2­010
    Äldre 27 Sep 19:34
    #1

    ingen som vill dela med sig av sina första gravidtecken?!

  • Sanna2­010
    Äldre 27 Sep 20:56
    #4

    roligt att höra! Nu e det bara att invänta lite tecken hihi

  • Sanna2­010
    Äldre 27 Sep 21:34
    #8

    Precis Hvidbrud! Klart vi längtar, men jag är ändå inställd på att vänta länge innan jag blir gravid, om vi nu ens kan bli det?!
    Det får ju tiden utvisa...

    Det är bara mest roligt å höra er andra om hur ni först upptäckte att ni va gravida

  • Sanna2­010
    Äldre 28 Sep 20:30
    #13

     


    Uppsalabrud2010 skrev 2010-09-28 02:09:53 följande:
    Varm- väääldigt varm, trodde jag skulle smälla av under vigseln Drack inget för säkerhets skull under bröllopet, förstod att jag var gravid redan efter några dagar, för jag fryser alltid annars. På bröllopsmorgonen dagen efter så gjorde jag ett test och gav min man en "extra gåva". två dagar efter bröllopet så fick jag ont- som ordentlig mensvärk (varade i ca 7 v) & så började jag att kräkas och gör det fortfarande, är i v 15 nu.Håller tummarna för er nu!!

    Tack så mycket! Ja, vi får se hur lång väntan på en till familjemedlem blir... Kanske ett år eller forhoppningsvis bara några månader

    Kul att höra att ni är flera som känt något så tidigt i graviditeten! hihi

  • Sanna2­010
    Äldre 30 Sep 08:53
    #21

     


    Heloise skrev 2010-09-29 12:25:28 följande:
    Jag hade 2 symptom som kom innan beräknad mens, rör-du-så-dör-du ömma bröst och halsbränna. Dessa har hållit i sig genom hela graviditeten och nu är jag i v29 och novalucol är min bästa vän Och när jag skriver ömma bröst så var det en helt ny dimansion av ömma bröst för mig, jag jämförde det med att någon klämt bröstvårtorna i en bildörr och sedan eldat på dem, så ONTE gör det. Det var det jag tog det på

    hahaha! Din stackare... Om jag blir gravid hoppas jag att jag slipper uppleva dina bröstsmärtor...
    Vill passa på att säga grattis till er nya familjemedlem

Svar på tråden i vilken graviditetsvecka märks det?