• SnartF­ruSir
    Äldre 2 Nov 21:15
    12633 visningar
    70 svar
    70
    12633

    20 aug 2011

    Här är en till som gifter sig 20 augusti, i Kungsbacka 2 mil söder om Göteborg. Vad kul men en egen tråd för oss med bästa datumet :)

    Hur långt har ni andra kommit i er planering?

  • SnartF­ruSir
    Äldre 12 Nov 15:59
    #28

    Vi har planerat mycket men gjort lite. Det känns som att många grejer kan man inte fixa just nu ändå. Men:

    -Klänningen är köpt (bild finns i galleri)
    -Menyn är spikad (detaljer kvar som hur man skall lägga upp osv)
    -Frisör bokad
    -Bageri kontaktat. Skall återkomma i januari för att börja provsmaka osv (ser jag mest fram emot, hehe)
    -Preliminär gästlista. Fast nu börjar jag undra om vi tänkt rätt från början. Det tillkommer vänner och vissa börjar jag tveka lite på. Vi måste begränsa oss för vi är redan över 100 personer. Så ska nya in måste gamla bort.
    - Lokal, kyrka och präst är bokat.

    Jag och tärnorna skall börja titta på klänningar till dom nu i helgen, så vem vet. Kanske blir en bock där också.

    Sedan så kikar jag flitigt på typ av bokning, DJ/band, pynt av lokalen, vilka blommor jag vill ha, skor osv. Så planerar för fullt, men som sagt, vissa saker kan jag inte riktigt börja med redan känns det som.

  • SnartF­ruSir
    Äldre 15 Nov 11:04
    #35

    Blev inga tärnklänningar i helgen. Vi har hittat fler bra alternativ, men inget som känts riktigt rätt ännu. I butikerna så hälsar de att de fyllt på fullt ut i början på januari, så jakten upptas väl då.

    Jag känner väl inte direkt panik över att vi inte hittat deras klänningar ännu. För mig är det helt okej att vänta till våren för att kanske se de lite ljusare nyanserna av lila som ändå är det jag är ute efter.

    Men snacka om att man blir rätt schack-matt av att se andra prova klänningar i fyra timmar. Undrar just hur jag själv hade känt det om min klänning inte redan hängde i garderoben...

  • SnartF­ruSir
    Äldre 15 Nov 16:07
    #37

    Aylas, då tänkte vi likadant:) Vi kommer vara lediga både veckan innan och veckan efter. Så vi kommer inte ta ut någon annan semester än den nästa sommar. Sedan sparar vi resten av semesterdagarna till vår längre resa som blir över jul och nyår.

    Vi har förbokat hotellrum på ett hotell som ligger i närheten. Men gästerna får själva stå för boendet. Ett dubbelrum kostar 1095/rum men vi tycker att eftersom vi står för mat och dryck hela dagen så får de själva fixa sitt boende. Den informationen står med i inbjudan, så det kommer inte som någon chock för någon. Det gäller dessutom främst släkt från min m2bs sida och de är redan underättade och tyckte inte det verkade som några problem...

  • SnartF­ruSir
    Äldre 16 Nov 10:17
    #39

    fru2011kanske, sounds like a bargain :D Om det funnits något liknande i Göteborg, eller krokarna häromkring hade vi inte tvekat en sekund...

  • SnartF­ruSir
    Äldre 17 Nov 10:27
    #43

    Jag sitter mest och har lite ångest för NÄR jag kan få börja handla, pyssla och sätta igång på riktigt. Det enda jag gör är typ att ta in offerter, sitta här (lågsäsong på jobbet nu..), och planera i huvudet.

    Är det någon som kan komma med ett råd när man får sätta igång på riktigt? Jag vet att flera har pysslat ihop sina inbjudningskort själva. Vad har ett kort kostat då, på ett ungefär (räknar inte med porto).

    Det börjar liksom bli rätt frustrerande att bara stå och stampa men aldrig få komma till skott. Någon som förstår vad jag menar?

  • SnartF­ruSir
    Äldre 17 Nov 16:52
    #46

    Välkommen till Granström härifrån också. Vår lokal var också bokad över ett år i förväg, så vi fick tillslut byta datum för att få det att gå ihop :)

    Fru 2011 Kanske (jodå:) Ja, eller hur. jag har t o m varit hos konditorn och snackat tårta. 10 månader i förväg... Hon sa att vi var ute i v ä l d i g t god tid. Vår lokal kostar typ inget så man betalar allt när man hämtar nycklarna. Det jag i sådant fall funderar på är att åka dit och sätta upp borden för att se hur månda bord som får plats och hur många stolar som får plats vid varje bord. Så att man kan så smått börja med bordsplaceringen. Jag har måtten på bord och på lokalen men vet inte hur breda stolarna är helt enkelt.

    Vi kommer inte skicka några STD även om jag tycker det är en väldigt kul grej. De som ska få komma vet redan om när det är så det känns inte nödvändigt att säga det två gånger.

    Nä, jag får väl börja med julklappar istället...

  • SnartF­ruSir
    Äldre 17 Nov 18:20
    #48

    Aylas, för vår del är min lillasyster och hans lillasyster våra tärnor. Min lillebror och hans lillebror kommer vara marsalkar. De har varit tillfrågade lääänge ;)

    När det gäller bordslacering så är det inte så mycket om vem som ska sitta var, utan hur vi ska duka så att alla får plats och mat samtidigt. Jag insåg att man inte kan ha borden hur som helst eftersom lokalen har maxbredd och längd :D Så nej, namn väntar vi med ett bra tag, men det andra maler på i mitt bakhuvud...

  • SnartF­ruSir
    Äldre 18 Nov 10:45
    #50

    Granström, ja så kan det vara. Vi gifter oss i och för sig utanför Göteborg (i den stora metropolen Kungsbacka) men här var det ändå fullbokat. Vi ska i och för sig ha ett lite större sällskap och då begränsas alltid antal lokaler, tyvärr. Vi hittade oss tillslut en bygdegård som är bokad och klar. Den skall också smyckas och jag tror även att vi hyr in stolar. De var inte alltför snygga tyvärr.

  • SnartF­ruSir
    Äldre 13 Jul 14:47
    #58

    Oj, dags att damma av den här tråden. 38 dagar kvar! Vi har nog hunnit med det mesta. Vi sitter just nu med festprogrammen och det samt vigselprogrammet skall lämnas in för tryck i nästa vecka.

    kvar att göra är att gravera ringarna och slipa på bröllopsformen ;)

    Hur går det för er andra?


Svar på tråden 20 aug 2011