• Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 13 Aug 19:54
    18321 visningar
    106 svar
    106
    18321

    Brudar 23:e oktober

    Oh jag känner hela tiden att det är 150 saker jag nog borde komma ihåg, bara att jag inte riktigt kommer ihåg vad det är jag borde komma ihåg... Idag har det ialla fall hänt lite. Har köpt frimärken, beställt bröllopstårtan och beställt blommorna. Tårtan blev mycket billigare än vad vi trodde, vi behöver "bara" betala 25 kr per bit. Detta på grund av att vi bytte konditori. Vi hade först tänkt på ett ställe, men när vi kom dit så insåg vi att de bara gör en sorts tårta (sockerkaka med vanilj/gräddfyllning) fast med olika utseenden. Plus att vi inte direkt kände oss välkomna. De skulle dessutom ha 35kr per bit... Och jag är äntligen klar med inbjudningarna, de är frankerade och klara att posta. Cateringen får dock vänta till på måndag. Så idag var det en bra dag!

  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 13 Aug 21:30
    #9

    Mmm, mamablues, den tårtan lät supergod.

    Vår tårta kommer också att smaka choklad, fast utan hallon.

    Fast jag måste säga att vi kände oss såå bortkomna inne på konditoriet. Jag har ju aldrig beställt någon tårta innan. Vi sa typ bara att vi vill ha en tårta för 50 personer och att den ska smaka choklad. Och sen bollade konditorn en massa förslag. Så jag tror att vi kom fram till att den ska vara 3 våningar hög, och att dekorationerna ska bestå av rosor i samma färger som dem i min brudbukett. Vi överlåter väldigt mycket upp till konditorn. Men det blir nog bra. Vi var inne där och köpte chokladtårtor till min födelsedag för någon månad sen och de var väldigt populära bland släkten och vännerna. Så det blir nog bra...

    Har precis gjort ett veckoschema för bröllopsveckan, där vi ska föra in alla tider då vi ska göra nåt. T.ex hämta tårtan kl. 9.00 på bröllopsdagen. Tror att det är viktigt att ha koll, för jag räknar med att vi lär vara sjukt stressade den veckan. *ler*

    Sitter här och funderar nu på våra inbjudningar. Vissa av våra gäster kommer att få 2 inbjudningskort, ett till vigseln med lunchen efteråt och ytterligare ett som är till festen på kvällen. Så nu grubblar jag på om vi ska skicka dem så att inbjudan till festen kommer dagen efter själva bröllopsinbjudan eller om vi bara ska slänga på allihop på en gång. Skulle gärna vilja att de öppnar vigselinbjudan före festinbjudan... jaja det tål att tänkas på, i alla fall till imorgon... 

  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 14 Aug 23:46
    #13

    Jag har köpt en Nixa (ska lägga in en bild i mitt galleri), som hänger i min garderob i väntan på att jag ska besöka sömmerskan. Har tid den 12 oktober och får hämta den den 19:e... Vet ju inte hur mycket min kropp kommer ändras innan dess. Har gått ner 120 kg på 2½ år, och det har inte stannat av riktigt ännu. Idag postade vi de första inbjudningarna. Kommer posta festinbjudningarna på måndag. På måndag har vi bestämt oss för att kontakta hotellet vi tänker tillbringa bröllopsnatten på, plus att jag ska sova där natten före med min tärna. Och så ska vi kontakta cateringfirman. Plus att jag ska skriva en inköpslista, för vi ska till Ullared på onsdag. Min kompis bor i närheten så vi passar på när vi ändå ska dit och hälsa på.

  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 16 Aug 10:31
    #24

    vi har osa den 1 oktober och idag skickades de sista inbjudningarna ut.

    Väntar just nu på att floristen ska ringa, så jag dels får en prisuppgift men också så att vi kan diskutera lite mer ingående. Det var bara en expedit i butiken i fredags så han skrev bara upp lite stolpar, floristen skulle komma först idag.

    Sen ska jag ringa hotellet och boka idag.

    Plus att jag ska höra av mig till MVC för i samband med bröllopet ska vi börja försöka utöka vår lilla familj. Och det blir ju inga barn gjorda så länge man fortfarande har preventivmedel...

    Sist men inte minst ska vi kontakta cateringfirman...

    Och på onsdag ska vi till Ullared och se om vi inte hittar lite bra men billiga plastbestick, plastmuggar och annat till festen. Under lunchen får vi använda lokalens porslin, men vi vill helst inte att ett berg av disk ska vänta på oss när vi ska ställa i ordning lokalen dagen efter bröllopet...

  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 21 Aug 12:15
    #34

    Ibland blir det märkligt. Jag blev jättesjuk i tisdagsmorse och fick jättehög feber, på onsdagen hade jag fortfarande över 39 graders feber så vi sökte oss till vår jourcentral. Där svimmade jag av utmattning så de tillkallade ambulans. Fick åka med dem till akuten på Östra, under färden dit framkommer väldigt märkligt att ambulanssjukvårdaren som sitter bak med mig också ska gifta sig den 23:e oktober. Kändes jättekonstigt, men vi gratulerade varandra till de kommande bröllopen.

    Hoppas bara att jag blir frisk tills dess. Har fått någon infektion som läkarna hittills inte kunnat bestämma. Så nu får min blivande man ta över mycket av planeringen, för vi måste ju beställa cateringen, frisör och lite annat. Just nu är han på väg ner till en guldsmed för att hämta ut min förminskade förlovningsring. Ska så snart jag blir piggare åka ner och beställa vigselring... hade det inte varit för att jag vill pröva dem ihop så hade han kunnat göra det. Men jag vill ju få se hur de ser ut ihop.

  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 23 Aug 09:12
    #43

    Tack för era krya-på-dig-hälsningar! De värmer.  Hoppas så att de nu har hittat vad felet är och att den antibiotika jag får är rätt.

    mammab   vad roligt att du både hittat Din klänning och beställt ringen! Pirrar lite i min mage bara av tanke att gå och prova, vilket jag ska göra så snart jag blir friskare.

    MabCar  Nej vad tråkigt! Hoppas verkligen att dina övriga vänner kan gå ihop och göra nåt. Trist om det bara ska hänga på en enda person! 

  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 24 Aug 21:33
    #50

    Hindersprövningen har äntligen kommit, så då kan man bocka av det...

    Och idag har vi fått gjort lite. Har provat ut min vigselring. Det blev inte Schalinsringen i mitt bildgalleri, för den passade inte alls ihop med min förlovningsring visade det sig. Men jag hittade en jättefin, som dessvärre inte finns på bild. Det är guldsmedsaffärens egen design, men de verkar inte sälja den online.

    Sen har jag bokat hotell i 2 nätter, natten före bröllopet sover jag och tärnan där och på bröllopsnatten blir det naturligtvis min man jag delar rummet med...   de var så schyssta de har gett oss ett finare rum till samma pris som man får ett vanligt rum. Och så kommer de sätta in blommor och choklad på rummet till bröllopsnatten! 

    Plus att jag har bokat tid för att avlägsna vårt preventivmedel. För vi tänker försöka att växa som familj redan från början...

    Imorgon ska jag ta hand om cateringen. Det är i senaste laget, hade tänkt att gjort det förra veckan, men den föll ju bort av förklarliga skäl.

    Mår sååå mycket bättre nu när jag har fått rätt antibiotika!

    Nu håller jag på att bestämma mig för en bolero, funderar på antingen en i fuskpäls eller en i taft.  Vill absolut inte visa mina gäddhängsarmar. Och det kan ju faktiskt vara rätt kallt i slutet på oktober, har blivit en riktig liten kylklamp som fryser för minsta lilla..

  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 25 Aug 09:31
    #52

     


    mamablues skrev 2010-08-24 23:52:19 följande:
    Å vad mysigt att börja planera barn med Jag har räknat ut att jag har ägglossning runt den 23:e hahaha! Men här ska det inte planeras mer barn på ett tag. Lycka till med bebisverkstan   Jag vill med ha en bolero fast av anledningen att det kan bli lite kyligt. Ska kolla i nästa vecka efter tyg eller fuskpäls. Sammet hade vart jätte fint men svårt att få tag på snygg sammet!! Inte svårt alls att sy faktiskt så kan du sy så sparar du några hundralappar!!

    Tack!


    Tror jag får hålla mig till att köpa en bolero. Skulle jag sy den så skulle alla gäster tro att de var på maskerad. Jag kan på sin höjd sy fållar på gardiner. Fast man ska inte titta nära på dem.  Min raksöm blir liksom inte så rak...  :-P  I mitt fall borde det kallas vågsöm....


     

  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 26 Aug 01:34
    #55

    Idag blev det också en del gjort.

    Har bokat cateringen till bröllopslunchen.  (måste fortfarande boka catering till festen på kvällen)

    Vi har pratat med vår präst, så nu har vi bokat tid för vigselsamtalet. Ska bli så roligt att träffa min BMs kusin igen!

    Jag har köpt en bolero, så nu blir det att vänta på att den ska anlända! Bild finns i mitt galleri.

    Och så har jag bokat hotell för oss när vi ska till Tyskland. Vi kommer inte tjäna ett öre på att handla alkoholen där tack vare hotellnätterna, men det är ju kul med semester. Vi vill passa på att träffa min BMs bäste kompis som bor i Danmark, när vi liksom ändå har vägarna förbi. Hade vi bara susat fram och tillbaka på en dag hade det säkert varit lönsamt. Men min BM har otroligt svårt för att hantera stress, så det är bättre att ta det lugnt.

    Känns som att det flyter på bra just nu...  imorgon ska jag ut och leta frisör. Plus att jag och älsklingen behöver shoppa lite till honom.
     

  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 6 Sep 23:35
    #64

    Vi kommer ha vårat vigselsamtal på torsdag. Men vår präst är ju min BMs kusin...

    Vad det gäller håret så håller jag på att bli tokig, känner mig så vilsen. Vill hitta en bra frisör i närheten av antingen hotellet där jag och tärnan ska sova natten innan bröllopet eller på vägen mot kyrkan. Men det verkar svårt, har lagt ut en efterlysning här på BT men inte fått några svar. Eller jo jag fick svar från en hårstylist, men hon ville att jag skulle åka till heden. Vilket är en omväg, när man som jag kommer befinna mig i Olskroken/Redbergsplatsen och vigseln är i nordöstra Göteborg.

    Men men får väl leta vidare.

    Det mesta som ska beställas är beställt, det är bara håret och maten till kvällen kvar att fixa.

    Sen är det ju lite shopping kvar, min BM behöver skjorta, slips och nya finskor. Och jag vill hitta en fin tiara, m.m.....

  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 14 Sep 21:39
    #67

    I min kommer det stå  våra initialer med ett hjärta emellan och vigseldatumet.

  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 28 Sep 08:27
    #71

    Det rusar på här. Vaknade nu i natt och kom på att jag har glömt att ringa till kantorn, så det får jag göra idag under dagen. 

    Skaffade ett nytt set med naglar igår och bokade tid för att fixa till dem på torsdagen före bröllopet.

    Sen är det ju en del shopping kvar. Men dessvärre får en hel del av det lov att vänta till veckan efter nästa vecka, då min BM har ledig vecka. Blir nog inte så bra om jag köper hans skor, skjorta och slips. Och så har vi planerat att åka till Ullared den veckan också, har en lång lista på allt vi ska titta efter.

    Tycker det känns så där märkligt, jag är jättestressad men kan egentligen inte riktigt förstå varför för det mesta är ju under kontroll...

  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 29 Sep 16:20
    #77

    Idag hände något mycket märkligt. Jag skulle ju kontakta kantorn/organisten i vår församling angående musiken på bröllopet. Fick till slut skicka sms till kantorn och idag fick jag svaret att vare sig han eller organisten tjänstgör på lördagar enligt deras schema och att jag borde vända mig till pastorsexp,  Jag höll på att tappa hakan, för det var ju pastors exp. som gav mig numret till dem i samband med att jag bokade kyrkan för vigseln.  

    Jaja, får ringa till pastorsexp. imorgon och höra vad det här är om...  någon måste de ju skaka fram.  Har bara lite lätt panik...

  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 4 Oct 11:11
    #80

    Det blir närmare och närmare nu... 

    I lördags så blev jag hippad. Min BM har varit såå duktig på att hålla det hemligt. Jag anade verkligen ingenting. Fick ett kuvert av honom kl 9 på lördagmorgonen, där det på rim stod att jag hade en timme på mig innan det ringde på dörren och att dagen skulle börja stillsamt med lite flärd.

    Kl 10 ringde på dörren och där stod en kvinna jag aldrig sett förut. Det visade sig att hon ger folk stilanalyser, så det var det dagen började med. Jag har gått och tänkt så länge på att jag skulle boka tid för det, för efter att ha gått ner 125 kg så känns det lite trevande. Därför var det jättekul att höra att jag har rätt bra koll..  Det ingick en kroppsanalys i stilanalysen och den tror jag verkligen att jag behövde.

    När kvinnan gått så fick jag ett nytt kuvert, där innehållet i brevet var att jag skulle använda mina nya kunskaper och packa ner nåt snyggt i en väska, för jag skulle bli hämtad utanför porten kl. 13. 

    Kl 13 står jag utanför porten och då kommer en bil jag tycker jag känner igen som min kompis. Men när jag tittar närmare så ser jag ju att det inte är min kompis utan någon helt okänd som kör. Så jag utgår ifrån att det bara är en likadan bil. Men så kliver tjejen ur och frågar är det här Fröken xx och håller upp en stor skylt där det står Fröken xx. Och jag bara nickar och går mot bilen, då fäster hon fast en dekal på dörren där det står Maddes limousine.  Jag får sätta mig i baksätet och där ligger en burk cider och en rund ask med snören om, som är en present till mig. Jag öppnar asken och hittar ett diadem med Fiona-öron (shrek) och en liten prinsesskrona, plus ett par solglasögon med rosafärgade glas i Dame Edna-stil och en liten chokladkartong (9-bitars).

    Sitter och ler hela vägen i bilen, efter att jag har tagit på mig diademet och glasögonen. Har ingen aning om vart jag är på väg, men misstänker att det är min bästa kompis halvsyster som kör (jag hade aldrig träffat henne innan). Vi stannar till slut utanför en port och hon tutar. Jag kliver ur bilen och då kommer min kompis och en bekant till oss som jag inte har träffat på fler år och möter mig. Vi går upp till en lägenhet som tillhör min kompis syster och när jag suttit där en stund så kommer ytterligare en gäst. En annan av mina bästa kompisar, trodde verkligen inte att hon skulle kunna komma på nåt sånt här. För förra veckan hjälpte vi dem att flytta till en stort hus plus att hon har 3 barn (det äldsta är 6 år). Blev så rörd av att hon lyckats få till det...

    Vi fick alla varsit klistermärke att sätta på kläderna. Det var en bild på mig, där min kompis lagt till en krona och under stod det Maddes crew.

    Sen blev det lunch, jättegod pastasallad och ett mousserande jordgubbsvin, som inte var sött utan bara smakade som färska jordgubbar. Det var som att dricka sommar... 

    Sen var det dags att ge sig ut på stan, vi fick ytterligare ett Maddes crew klistermärke att fästa på ytterkläderna och jag fick ytterligare ett kuvert men i detta låg det 8 små lappar. Jag skulle fotografera : En person som äter, en papperskorg, ett djur, en snygg person, en översminkad dam, en fult klädd person, en person som gör tummen upp och en person klädd i rött.  För varje gång jag lyckades fick jag ett klistermärke som de fäste på min kappa.

    Den sista bilden tog jag på Göteborgs central där vi drack lite vin och jag fick en smörgås. (Måste äta så ofta). Sen var vi dessvärre tvungna att säga hejdå till min kompis (3-barnsmamman) för hon var tvungen att åka hem.

    Vi åkte tillbaka till lägenheten. Och det var dags för del 2 av mina uppdrag. De ville veta hur väl jag känner min BM, så de hade frågat honom några frågor och sen så skulle jag svara vad jag trodde att han hade svarat. Det gick väl så där.

    Sen fick jag min belöning för varje sak jag klarat så fick jag en pusselbit till ett gigantisk pussel. Och på bilden var min älskling...

    Sen fick jag ytterligare cider och de tog fram lite snacks. Och så berättar min kompis att det ska komma ytterligare en gäst. Var jättespänd, det visade sig vara min kompis kompis som ska sminka mig på bröllopsdagen. Fast den här kvällen så gav hon mig en festsminkning som hette duga. Har aldrig varit så färggrant sminkad i hela mitt liv, kände mig som en papegoja... 

    När jag var sminkad åt vi middag, jättegod ugnsform med klyftpotatis, fläskfilé, rotfrukter, fetaost och oliver. Till det serverades lite sallad och tzatziki det var sååå gott.

    Fick byta om till min fina kläder och sen gick vi ut en vända på stan. Mina Fiona-öron visade sig vara riktiga killmagneter, vet inte hur många som var framme och pillade på dem... 

    Hade i alla fall en helt underbar dag! Den var så lagom och det kändes att de verkligen tänkt till för att dagen skulle bli så lyckad som möjligt för mig....

  • Oktobe­rbrud2­010
    Äldre 15 Oct 23:50
    #91

    Här är det också rätt fullt upp. Blev hippad för 14 dagar sedan, hade såå roligt hela dagen.

    Känns dock som att det mesta är under kontroll. Men måste nu sätta mig och fixa musik till festen och även göra ett musikquiz. Vi har ju först en lunch och sen en fest på kvällen och vi vill ha en liten isbrytare på festen, för de flesta känner inte varandra sen tidigare...

Svar på tråden Brudar 23:e oktober