• Saija
    Äldre 13 Aug 10:53
    1863 visningar
    6 svar
    6
    1863

    Annorlunda vigsel!

    Några fler som har haft en annorlunda vigsel, eller ska ha??


     


    Vi gör allt tvärtom, som vi alltid gjort (haha)...


     


    Vår dag ser ut såhär:


    Den 4 september klockan 15 möts vi allihopa i festlokalen. Värdparet tar hand om gästerna medan vi gömmer oss inne i lokalen.


    Gästerna kommer in och vi går fram på scenen och har en fejkvigsel tillsammans med vår tatuerare. Han är en skojig prick som har en prästkrage tatuerad på halsen.
    Vi startar som en vanlig vigsel, men alla kommer ju att höja på ögonbrynen och fundera vad sjutton vi håller på med, så det ska urarta lite (planerat alltså) och så ska det framkomma att vigseln kommer att ske lite senare under kvällen.


    Anledningen till fejkvigseln är att själva riktiga vigseln inte kommer att ske förrän 9 på kvällen och det känns lite dumt om gästerna ska hålla tal, sjunga mm och vi inte är man och hustru ännu. På det här sättet är vi ju "gifta", om än på låtsas.


    Efter fejkvigseln ska vi äta salladsbuffe, ha skoj och till sist blir det tårta och fika.


    Klockan halv nio ska vårat värdpar få med sig alla ut och iväg ett par hundra meter, till en scen.
    Samtidigt pågår det en gratisfestival här i stan där vårat favoritband spelar.


    Våra gäster får stå framme vid scen, innanför kravallstaketet, medan vi och våra barn går upp på scen och blir vigda inför tusentals människor!


    Vi ska ta ett nytt efternamn, ett namn som är förknippat med bandet som ska spela, så det passar bra att de efter vigseln spelar den låten för oss.


    Efter vigseln går vi tillbaks till festlokalen och partar loss!


     


    Det är planeringen i stora drag.
    Helt knäppt, vi vet, men vi är såna, haha, och det vet alla och förhoppningsvis blir det en minnesvärd dag både för oss och våra gäster.


    Nu är det inte länge kvar och nervositeten börjar komma. Dessutom ringer det från alla håll och kanter eftersom festivalen har annonserat om ett bröllop i sitt program.


    Radio ville ha med oss här om dagen men vi vill inte avslöja oss så vi tackade nej. Hoppas ingen av våra gäster läser här!


    Troligtvis kommer både lokala tidningar och även de "stora tidningarna" att vara med.


    Vår lilla "häftiga" grej har blivit så stor!
    Men det ska bli skoj iallafall, vi känner oss nöjda och det är ju huvudsaken.


    Måste även tillägga att egentligen ingenting blir traditionellt. Jag ska ha en svart klänning och en väldigt udda bukett, mannen ska också ha lite udda rockigare kläder.


     


    Ja, det blir nog häftigt...


     


    Några fler som haft udda bröllop???


  • Svar på tråden Annorlunda vigsel!
  • Äldre 13 Aug 11:18
    #1

    Vad häftigt! Roligt att få höra om hur ni ska göra. Lycka till!

  • Retrob­ohem
    Äldre 13 Aug 12:35
    #2

    Låter askuL! Vi kommer inte heller vara så traditionella men det bli inget i närheten av ert upplägg!

  • RockTr­oll
    Äldre 17 Aug 13:37
    #3

    Haha låter askul :) Får man fråga vad det är för band och efternamn ni ska ta? för jag antar att ni redan har patent på efternamnet :)

  • Lillie­Mae
    Äldre 18 Aug 11:00
    #4

    Låter som att ni kommer få en skitkul dag.

    Jag o min blivande känner oxå att vi måste göra ngt annorlunda. Vi är i et tidigt planeringsstadie och det känns verkligen som att det kommer bli anoorlunda.
    Jag känner mig ff tokigt lugn då det är gaaanska lång tid kvar.
    Men det är mycket planering. :)

  • fibobs
    Äldre 18 Aug 11:05
    #5

    Jag har min dag på min presentation!

  • Fenixx
    Äldre 18 Aug 11:37
    #6

    låter kanonfräckt! roligt att göra det så.


     


    vi ska ju gifta oss samma dag som ni.


    och blir medeltid/LOTR tema med allt från kläder till mat. under vigseln kommer det vara lite överraskningar för gästerna, men vill inte säga nåt nu ifall nån av dem är här inne.

Svar på tråden Annorlunda vigsel!