• Emmaoc­hTommy
    Äldre 11 Aug 08:06
    10122 visningar
    35 svar
    35
    10122

    Påskbrudar 2011?

    hej alla planerande brudar!
    är det någon som planerar att gifta sig på påsk 2011? vore kul att höra hur långt ni har kommit osv och gärna följas åt de sista månaderna!

  • Svar på tråden Påskbrudar 2011?
  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 12 Aug 20:00
    #3

    hej!
    ja hjälp, bara nio månader! Vi har bokat kyrka, lokal och bestämt tema. Kollade med cateringfirma som hade bäst rykte och tyvärr va den stängd över påsk...Surt. Vi förlovade oss igår oxå, det är ju en del av förberedelsen;) sen har vi handlat en del grejor när det vart billigt och på ullared osv. Som servetter, pappersmuggar, bordsdekorationer osv. Vi gifter oss i Gnosjö kyrka i småland:)

    är din blivand eman lika engagerad som du i bröllopsplanerandet?
    /Emma

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 16 Aug 21:55
    #5

    vi har nåt så knasigt som sommartema, men björkstammar, dansbanelampor, chokladhjul mm;) När vi kom på det spann vi båda igång rejält och det är ju ofta ett bra tecken.

    Jag hade kollat lite priser innan jag åkte och hittade bla dunilins servetter för 14.90 för 12 st. de kostar ju 30 kr för 12 st annars osv. Men det klart vill man ha en alldeles bestämd färg kans det ju va så att det inte finns.

    Vi kommer nog bjuda ca 110 gäster, men även ha öppet hus senare på kvällen till efterrättsbuffen.

    Ok ljungby alltså. Där har jag varit några gånger. Hur tycker du att det går att hitta frisör, fotograf och sånt på en mindre ort? jag tycker det är lite trixigt faktiskt men har inte kollat på allvar än.

    På ett sätt är jag och min blivande väldigt vana vid att planera stora saker som kräver många människors inblandning. och vi har olika huvudintressen i planeringen vilket känns skönt. För jag är tex väldigt ointresserad av ljud, ljus mm eller jag KAN inget om sånt.

    Men jag är nog snabbare i planeringen. Får mer gjort på kort tid än min finis. Där är vi lite olika. men han verkar tänka på det mycket och kommer med bra ideer,

    har ni catering som ingår i lokalhyran?

    börjat tänka på inbjudningskort? hur många gäster? klänning?

    /Emma

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 29 Oct 14:46
    #7

    skönt tema. Jag älskar påsk. Kul att få följa era tankar. Ni verkar ligga bra till, skönt:) Vi är nog också inne i en ganska cool fas trots att mycket hnger i luften. Jag tycker det är mycket som hänger i varandra och därför inte kan betsämmas. Som till exempel vill vi matcha brudgumsklädsdetaljer och brudbukett med tärnornas klänningar, vilka inte är klara än. Och bordens palcering och dekor beror på vilka bord vi kan låna/får plats med osv. Men nu har vi iaf fått ihop budgeten, dvs vi har pengar till "de stora fakturorna" och klänningen har börjat sys:)

    Hoppas ni hinner njuta av planering och era fina män:) kram

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 15 Jan 12:14
    #10

    hej påskbrudar!!

    DET ÄR 98 DAGAR KVAR NU!!

    Ja nu är våra inbjudningskort ute och dem blev vi väldigt nöjda med!! det blev kylskåpsmagneter och det blev så lyckat som vi tänkt:)
    Dock var det svårt ända in i det sista att veta vilka vi skulle bjuda. Men nu är de skickade och vi får väl hoppas att inte alla singlar parar ihop sig innan dess och att inte alla barn följer med;) för nu blev det ca 130 gäster.

    Har ni pratat menyer med cateringen? det har inte vi, men det är skönt att det är bokat iaf.
    hur beställer ni blommor? tänkte göra det snart. beställer man tid eller åker man bara till typ blomsterlandet och beställer??

    Hur gör ni med musik till fest?

    stor kram

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 17 Jan 22:33
    #12

    hej

    vi har hittills lagt ut ca 13000 men då ingår förlovningsringar och lite belysning vi köpt(men hoppas kunna sälja sen) Jag inser ju att vi har många stora fakturor kvar. Men vi får väldigt mycket gratis, eller billigt. Våran ifall det värsta händer och allt kostar-budget är på ca 65-70000 men vi tror det blir billigare.

    Mannens kläder tittas just nu på på suitopia.se. Hoppas det kan funka. Jag tycker att mannen borde driva den fråga lite mer;) Hade tex gärna utforskat rean nu för några veckor sen;)

    Tärnans klänning var svårast och vi har gjort så att när vi väl hittade en klänning som hyfsat passade i stil (på Halens.se faktiskt) och som både vi och hon gillade så har vi låtit den klänningen vara lite färgsättning för blommor, fluga och detaljer på oss andra i följet.de två tonårstärnorna ska vi ge oss ut på jakt med snart. Det verkar som om dne äldre tärnan betalar sin klänning själv.

    Vi har billiga kläder. Min klännings sys av en vän. Kostar väl sammanlagt 1500 när dne är klar. Mannens kostym blir väl dyrast men den kan juanvändas fler ggr. Om vi inte hyr en. Tärnans klänning kostade 600.

    kramis

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 18 Jan 13:12
    #15

    oj det var billigt!! Är du säkert på att det inte är 1000kr/timma? Jag har kollat flera frisörer i det lilla samhället gnosjö och de tar 1200 per TIMMA och mitt hår som är halvlångt skulle ta två timmar. Har nu en vän därnere som är frisör så det blir gratis;) Sen ska jag vara sminkmodell på mary kay en brudsminkkväll och då hoppas jag lära mig alla trixen så jag kan göra det i stort sett själv;) men jag antar att sminkmaterialet blir dyrare;) Tärnkläder var jättesvårt. och det blev lite känsligt med de två 13åringarna. Så de får åka till gbg med mig någon dag och shoppa nåt som stämmer färgmässigt med tärnklänningen. Antar att jag kommer släpa runt tärnklänningen en hel del nu;) är lite stressad just nu. har mycket med jobb och plugg och flytt och bröllop. Är livrädd för att vara för stressad veckorna innan bröllopet. det är ju helt klart nackdelen med budgetbröllop, att man gör såpass mycket själv. Kram till er

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 18 Jan 17:57
    #19

    antingen ska vi drämma till rejält och dra dit cirkus alfon och bjuda in traktens ungdomar kl. 21 (de har ej svarat än)
    annars blir det nog mest spotify och rejäl ljudanläggning för vår del. Har inte planerat in så mycket dans än.

    Hur lägger ni upp dagen, hur lång tid tänker ni att saker tar?

    vi har inte bokat in frisyrtid och så med vi ska fotas innan vigseln plus en helg innan, med lite härftigare bilder

    sen har vi två alternativ
    1.
    14.00 vigsel
    ca 15.00 ett jättemingel som alla som vill får vara med på med diverse underhållning och saker att hitta på som testa på linedance, tipspromenad mm
    ca 17 middag för inbjudna

    2.
    14.00 vigsel
    15.00 middag för inbjudna
    17.00 öppethus-fika där alla som vill får komma
    typ 21.00 stor konsert!

    vi är lite knäppa:)

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 24 Jan 09:35
    #21

    okej!
    kul att se ert preliminära schema!

    Ja vi har oxå fått mycket positiva tillrop om inbjudan, som vi själva är så nöjda med. Det är lite overkligt när folk faktiskt börjar anmäla sig!!!
    kram

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 29 Jan 12:52
    #23

    OJ va billigt!!!

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 3 Mar 20:54
    #25

    ojojoj jag håller med!!
    nu FLYGER tiden iväg!! Känns som om jag shoppas lite bröllopsgrejer varje dag TROTS att många inköp gjorts sen länge.
    Hur går det håller ni budgeten? jag kan tänka att det är ungefär nu som den börjar spricka;) jag tror vi ligger hyfsat till faktiskt.
    är så rädd för att bli stessad.
    Hade nästan glömt av möhippan. Den planeras tydligen men har INGEN aning om när och hur. Hur ska de lyckas lura MIG??;)
    23e april och påskafton är vår dag!
    kram

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 6 Mar 17:12
    #27

    åh vilken fin kille han kommer bli:)
    vi gifter oss i gnosjö kyrka i småland.
    Vi har nog inte spräckt budgeten än. och bara köpt fel servetter tre ggr haha.  men äsch lixom.

    ska prova den nästan färdigsydda brudklänningen på torsdag och det ska bli så kul!! har inte testat den i rätt tyg nån gång.
    Hoppas jag gått ned lite i omfång;)
    har ni nåt viktprojekt?
    mannen har gått ner duktiga 10 kg. men han hade en rejäl mage.
    kram

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 13 Mar 19:03
    #30

    blev kidnappad på möhippa igår!!! Trodde nog inte att de skulle HÄMTA mig i Gnosjö (de flesta av mina vänner bor i göteborg, och jag också). Det var en kärleksfull och roliga dag. de hade verkligen anpassat dagen till mig och jag är glad att det är med än 5 veckor kvar till bröllopet.

    Vi gifter oss kl.14 på påskafton:)

    Vi ska åka en fn gammal bil som min vän äger och kör:)

    Min klänning sys av en vän här i gbg. provade häromdagen och jag hade gått ner lite i vikt(stolt!). Men kommer ju såklart vara mullig på bröllopet ändå. Så ser jag ut;) Var faktiskt inte helt hundra nöjd med allt på klänningen. Själva kjolen och baksidan var perefekt men midjan....hmmm....men äsch alltså. Så svårt såntdär:)

    kram

  • Emmaoc­hTommy
    Äldre 19 Apr 22:13
    #33

    voine voine. jag hör mig själv säga att : vi gifter oss PÅ LÖRDAG!! n finns ingen återvändo det som inte är köpt är inte köpt osv. Vi har tyvärr några allvarliga mtgångar...bandet har tackat nej, och kostymen har INTE KOMMIT???och snart är det PÅSK....men få inte panik. jag har reservköpt coolt skjorta till honom som passa till chinos, fluga osv...men ÄNDÅ???
    puh
    hur har ni det ni andra?

Svar på tråden Påskbrudar 2011?