• Erka9

Vart är den bästa Kärleksförmedlingen för en singel?

Om jag nu inte är ute och ränner på stan, utan är en person som föredrar hemmamys? Hur ser mina chanser ut? Tyvärr bara internet och det finns så många att välja bland, blir snurrig bara jag tänker på det! Lyckas folk verkligen hitta den sanna kärleken på internet? Är internet dejting den nya Kärleksförmedlingen? Vart är samhället på väg egentligen....

• Svar på tråden Vart är den bästa Kärleksförmedlingen för en singel?
  • Sebastiána

Träffade min blivande just på internet - på en chatt faktiskt. Känner en kille som träffade sin tjej på ett internetforum. Dejtingsiterna ger jag inte mycket för faktiskt.

Jag och min blivande började chatta med en massa andra på en allmän chatt och sedan visade det sig att vi hade jättemycket gemensamt så vi bestämde oss för att fortsätta prata i telefon. Många timmars telefonande blev det... sedan bestämde vi oss för att träffas (då var vi inte kära, men det kändes konstigt att bara prata i telefon) och på den vägen är det. Samma sak för min killkompis tror jag.

• uppochhoppa

jättemånga i vår bekantskapskrets, och vi, som gifter oss i vinter, träffades genom match.com

jag testade några olika när jag tröttnat på att vara singel och match var då överlägset bäst ( 3 år sedan). Lycka till!

• Sebastiána

Kan tillägga att till skillnad från krogen lärde vi känna varandra som personer först (och eftersom vi snubblade över varandra var ingen av oss ute efter att träffa någon just då, tror att det spelade en stor roll). När vi pratade i telefon första gången slogs jag av att han hade en så vacker röst. Hur vi såg ut hade vi ingen aning om.

Vi hade aldrig kunnat träffas på något annat sätt. Jag bodde i Skåne och han i Norrland. Jag hade aldrig gått in på en dejtingsite och sökt efter en norrlänning med två barn... och han hade aldrig fått för sig att leta efter någon i Skåne! Och chansen att vi skulle hamna på samma krog är ju ännu mindre.

Klart, det hade varit bekvämare att hitta någon hemmavid, men han har visat sig vara min drömprins

• mattiasFästmö

Träffade min drömprins genom internet. Dock var det så att jag hittade en skiva med honom hos en gemensam vän, och letade sedan upp honom på internet för att skriva att jag gillade det jag hörde. Och sen pratade vi via internet ett tag innan vi sågs. Så internet/gemensam vän

• Kattpoet

Jag hitttade min på slayradio.org  , under irc chatt, vi började som vänner och det  blev något mer.

• AnnC81

Jag träffade min på Mötesplatsen.se, vi gifter oss nästa år.
    En kompis som gifte sig förra året träffade sin på Spray.se (ingen sida jag själv rekommenderar dock, hehe)
    En kompis som gifter sig om två veckor träffade sin på Zoosk (en applikation på facebook)

Så det går, men man får nog ha tålamod och lite tur.. :)

• trollsländebrud

Jag och min blivande make träffades via matc.com och en kompis till honom har också hittat sin fästmö där. Vad jag har hötr från andra så tror jag och fick själv intrycket av när jag var medlem där (över fyra år sen) att match känns som den mest seriösa sidan. Sen tror jag att man ska skriva i sin profil att man inte är ute efter ett fling (så skrev jag iaf) utan att man verkligen är ute efter något seriöst.

• Rufsas

Träffade min Fästis via SprayDate. Jag gick på kanske tio värdelösa dejter med andra killar men sedan träffade jag HONOM. Den 28 augusti gifter vi oss!

• passionsblomman

Vaddå "vart är samhället på väg" menar du???
    Vi lever och umgås numera stora delar av vår tid på internet-till och med gamla tanter som jag. om jag skulle börja om idag och umgås med hopp om att träffa en ny man i mitt liv, så vore internet säkerligen en trolig väg. Platser att umgås på finns där ju i det oändliga. Kanseke har man ett intresse som leder en till ett visst forum, där någon finns som det klickar med?

Låt oss säga att du gillar hundar och diskuterar hudliv, fostran och allt som rör just det, och plötsligt är där en särskilt trevlig person...
    eller en politisk diskussionssight etc etc.

Här på BT är det kanske lite avigt att leta förstås, men vänner däremot-det har jag fått MÅNGA och väldigt trevliga, nya sedan jag blev medlem här. Det är för att hänga med dem jag stannar!

Lycka till med ditt dejtande! Hoppas du träffar någon härlig person!

• CeKe

Jag träffade min godbit till man på spraydate. Vi hade nog aldrig träffats annars, men jag är jäkligt glad att vi gjorde det

Men... var beredd på många konstiga dater innan du träffar den rätte Det var ett äventyr, i a f för mig! Lyckades träffa allt från raggare som kom och burnade med nån bil till "blomsterkillar" till, tja, allt möjligt! Men alla jag träffade var trevliga. Tänk bara på att alltid träffas på offentliga platser...

Svar på tråden Vart är den bästa Kärleksförmedlingen för en singel?