• Fini

Festlokal i skåne

Hej!

Jag och min fästman planerar bröllop i Skåne nästa sommar. Vi vill helst inte vara inne i stan.

Det svåraste verkar vara att hittanågot fint ställe där man kan ta dit en "egen" cateringirma....

Nån som vet något fint ställe? :)

• Svar på tråden Festlokal i skåne
  • MrsGranath

Vi ska själva hyra tranesgården, var och kollade i måndags... Jättefint! Passar oss perfekt!
    En anan lokal som tydligen ska vara helt nyrenoverad är Erikslunds bygdegård, ska vara helfräsch, väl värt att kolla upp!
    Ludvigsdals festlokal har vi oxå kollat på, verkligen helt fantastisk, men priset är ganska saftigt så vi valde bort det... (Har annat att lägga de pengarna på) =)

Alla är ställen där du får ha egen dricka och egen catering!

Lycka till!  

• lunagarden

Fini - jag blev lite förvånad eftersom du innan tyckte att Ellinge var svindyrt :)

• Fini
    MrsGranath skrev 2010-08-12 20:41:15 följande:
    Vi ska själva hyra tranesgården, var och kollade i måndags... Jättefint! Passar oss perfekt!En anan lokal som tydligen ska vara helt nyrenoverad är Erikslunds bygdegård, ska vara helfräsch, väl värt att kolla upp!Ludvigsdals festlokal har vi oxå kollat på, verkligen helt fantastisk, men priset är ganska saftigt så vi valde bort det... (Har annat att lägga de pengarna på) =)Alla är ställen där du får ha egen dricka och egen catering!Lycka till!  
    Tack så mycket! Ludviksdal verkar ha problem med hemsidan så jag kunde inte hitta så mycket information där... =( Erikslund var fint!

MrsGranath skrev 2010-08-12 20:41:15 följande:
    Vi ska själva hyra tranesgården, var och kollade i måndags... Jättefint! Passar oss perfekt!En anan lokal som tydligen ska vara helt nyrenoverad är Erikslunds bygdegård, ska vara helfräsch, väl värt att kolla upp!Ludvigsdals festlokal har vi oxå kollat på, verkligen helt fantastisk, men priset är ganska saftigt så vi valde bort det... (Har annat att lägga de pengarna på) =)Alla är ställen där du får ha egen dricka och egen catering!Lycka till!  
    Tack så mycket! Ludviksdal verkar ha problem med hemsidan så jag kunde inte hitta så mycket information där... =( Erikslund var fint!

lunagarden skrev 2010-08-12 20:42:26 följande:
    Fini - jag blev lite förvånad eftersom du innan tyckte att Ellinge var svindyrt :)
    ja, det var lite konstigt att jag reagerade så, haha! =) Det var precis i början av vårt sökande så jag antar att jag har vant mig vid priserna nu >.< Men för 60 pers inkl. serveringsavgift för egen sprit skulle det gå på 20,000....
  • lunagarden

Märkligt nog så ändrar man sig om kostnaderna hela tiden, hehe. Vår budget på 50.000 kr är nu på 75.000 kr och då har jag ändå kapat vissa kostnader genom att hitta en klänning till nästan halva priset och valt buffé istället för 3-rätters och ringarna blir billigare.

Men å andra sidan har jag precis bokat ett band, vilket inte fanns med i ursprungsbudgeten och lagt till smycken, underkjol, kläder till barnen och lite annat smått och gott

Och någon resa har vi inte i budgeten :p

• Fini

Jaa, det är vansinniga priser. Vi försöker hålla oss under 60,000. Får se hur det går....

Vad har ni bokat för band? Är det några ni känner? Och fotograf!?! Hur gör man med det? En vän till mig är jätteduktig, men jag vet inte om hon har lust att tänka på att fota hela tiden. Ska fråga henne.

• lunagarden

Fini - vilket datum ska ni gifta er?

• Fini

Det lutar åt den 9 juli :)
    Ni då?

• lunagarden

Den 16 juli, haha - måste ju se till att du inte snor vårt band och vår fotograf

Jag ska berätta när bokningarna är bekräftade, väntar på mail från bandet nu. Fotografen vi tänkt oss ska vi träffa på måndag för att se om personkemin stämmer.

Annars har jag många tips på fotografer, lite färre när det gäller band eftersom de flesta är rätt dyra.

Vi kommer att ha proffsfotograf för porträttfotografering på slottet innan vigseln, ca 1-1,5 timmes foto för att få riktigt proffsiga bilder. Sen räknar vi med att gästerna dokumenterar resten

• Fini

Hahaha! Nejdå, har ni bokat dom redan så är det ingen risk. Dessutom en hel vecka emellan ;)

Får man fråga vad er fotograf går på?

En vän till mig anlitade en proffsfotograf till sitt bröllop och tror det gick på 15,000 (har jag för mig) och det har blivit världens tvist mellan dom nu :S Bilderna var inte i högupplösning och hon hade missat att fotografera massor som de kommit överens om att hon skulle göra..... Så man får nog vara noga med skriftliga avtal på sånt där...

Vad kommer ni ge för bandet?

• lunagarden

Jag har tagit in förfrågningar från många fotografer och det är en djungel av olika erbjudanden och priser, många av dem har ju sina priser på hemsidan så det är enklare att jämföra då.

Jag tror vi kommer att landa på ca 4000 kr, hade budgeterat 5000 kr.

Bandet kostar 6500 kr, i min ursprungsbudget hade jag 3000 för en DJ.

Du ska få namnen när bokningarna är bekräftade Kan ju vara någon annan smygläsare här som snor dem annars

• lunagarden

Nu är bokningen av bandet bekräftat, känns skönt

Jag sökte på artistbanken.com efter trubadurer och coverband och ägnade några kvällar åt att titta på hemsidor, skicka förfrågningar och lyssna på musiken.

Vi vill inte ha ett dansband, utan ett band med mycket rock och ös och vi fastnade för Twosome som hade de flesta av våra gamla favoriter i repertoaren och när vi lyssnade på dem så låter de dessutom kanon

Sen sökte jag här på BT och såg att de hade goda referenser också, och priset var helt ok, många band kostar runt 10.000 kr.

• lunagarden

Och nu är fotografen klar, vi träffade henne idag och det var inga tveksamheter, hon hade otroligt fina bilder!

Jag kan varmt rekommendera Yvonne Rambring, Exhibibild

• Johanna Lund
    Fini skrev 2010-07-13 11:51:42 följande:
    Hej! Jag och min fästman planerar bröllop i Skåne nästa sommar. Vi vill helst inte vara inne i stan. Det svåraste verkar vara att hittanågot fint ställe där man kan ta dit en "egen" cateringirma.... Nån som vet något fint ställe? :)

Hej vet inte om du har bestämmt va ni vill ha festen än men vi ska ha vårt på Norra Ugglarps bygdegård. Vi ska ha det från ons-sön och det går på ca 3800 sen tillkommer en kostnad på 10/pers i avgift för att man får låna kök, porslin mm.

Hej vet inte om du har bestämmt va ni vill ha festen än men vi ska ha vårt på Norra Ugglarps bygdegård. Vi ska ha det från ons-sön och det går på ca 3800 sen tillkommer en kostnad på 10/pers i avgift för att man får låna kök, porslin mm.

• Fini
    Johanna Lund skrev 2010-08-16 18:03:16 följande:
    Tack för ditt tips! Vi har dock bokat idag, faktiskt! :)
    lunagarden skrev 2010-08-16 17:26:27 följande:
    Och nu är fotografen klar, vi träffade henne idag och det var inga tveksamheter, hon hade otroligt fina bilder!Jag kan varmt rekommendera Yvonne Rambring, Exhibibild
    Tack för alla dina tips! Jag ska nog tacka dig i festprogrammet ;)

Vi har en vän som ska fotografera. Hon är inget proffs, men jätteduktig och eftersom vi känner henne så tror jag att det kommer bli bra bilder. Frågan är bara hur mycket man kan ge henne.... Kan vara en känslig fråga när det gäller vänner.

Svar på tråden Festlokal i skåne