• Fini

Festlokal i skåne

Hej!

Jag och min fästman planerar bröllop i Skåne nästa sommar. Vi vill helst inte vara inne i stan.

Det svåraste verkar vara att hittanågot fint ställe där man kan ta dit en "egen" cateringirma....

Nån som vet något fint ställe? :)

• Svar på tråden Festlokal i skåne
  • Fini

Ringde precis Trollenäs. Hon var osäker på om dom skulle anordna bröllop där nästa år över huvud taget och att jag skulle återkomma om några veckor-en månad så kanske dom visste mer....... =/

Men jag är lite förälskad i felestads kyrka. Kan inte släppa den riktigt, hehe. Nån som känner till nån festlokal i närheten där man kan ta med cateringfirma och egen sprit? =)

(Har redan kollat trolleholm och spiran.)

• lunagarden

Åh, vad tråkigt om det inte ska bli fler bröllop på Trollenäs.

Är det nya, oerfarna ägare kanske det inte heller känns så bra att boka där. Har hört historier om annat slott där det inte blivit bra på bröllopet pga orutin - visade sig bli för trångt för alla gästerna att sitta, för stressigt för personalen som började snäsa åt brudparet och lite andra tråkigheter... Det vill man ju inte vara med om på sin stora dag

Var ligger Felstads kyrka?

• Fini

Nä, hugaligen!!

Ska nog avvakta ändå och höra med dom om en månad. Felestad ligger i Svalöv.

• Fini

Har någon här på BT varit på Kiviks hotell? Hur är det där i så fall och vet ni om man kan ta dit cateringfirma?

• Meeru

Fini skrev 2010-08-05 20:45:50 följande:
    Har någon här på BT varit på Kiviks hotell? Hur är det där i så fall och vet ni om man kan ta dit cateringfirma?

Vi var på Kiviks hotell i april. Vi var inte på fest, utan vanlig övernattning i två nätter med frukost * 2 och middag * 2. Det var väldigt god mat och goda viner, och servicen var bra. Middagslokalen är trevlig, med fönster längs hela långsidan mot havet, och fina trägolv. Då de har eget kök med köks- och serveringspersonal gissar jag att man inte får hyra in extern catering.

• Fini

Läste på en annan tråd här om Katrinetorp i Malmö. Nån som vet nått om det stället? Hemsidan säger inte så mycket....

• svalövsbon

Fini skrev 2010-08-03 12:49:22 följande:
    Ringde precis Trollenäs. Hon var osäker på om dom skulle anordna bröllop där nästa år över huvud taget och att jag skulle återkomma om några veckor-en månad så kanske dom visste mer....... =/ Men jag är lite förälskad i felestads kyrka. Kan inte släppa den riktigt, hehe. Nån som känner till nån festlokal i närheten där man kan ta med cateringfirma och egen sprit? =) (Har redan kollat trolleholm och spiran.)

folkets hus, torshall t.ex.

• Meeru

Fini skrev 2010-08-08 00:39:41 följande:
    Läste på en annan tråd här om Katrinetorp i Malmö. Nån som vet nått om det stället? Hemsidan säger inte så mycket....

Jag vet tre par som har haft sin bröllopsfest på Katrinetorp och samtliga har varit jättenöjda. Både maten och servicen har varit utmärkt, enligt dem.

Jag var inte själv på festerna, men vi tittade också på Katrinetorp när vi själva letade lokal.

Det har tidigare funnits två olika salar som man kan äta i, beroende på hur många man är. Dock får man inte dansa i den mindre av dessa, så om man väljer den, får man byta lokal när det är dags för dans. Nu tror jag dessutom att det finns ytterligare en sal som man får vara i, när det inte är utställning i den.

• lunagarden

Vad kostar Esperöd? Såg en uppgift på 14000, stämmer det? Ser väldigt mysigt ut där

• Fini

Visst gör den!

Den kostar 16,000 och då har man den från torsdag till söndag em. Då ingår även bord och stolar för max 110 pers, samt städning. Mat och dricka fixar man själv. Låter ganska bra, tycker jag.

Ravlunda kyrka ligger 7 min bort, och den är ju så söt! ^^

Svar på tråden Festlokal i skåne