• Fini

Festlokal i skåne

Hej!

Jag och min fästman planerar bröllop i Skåne nästa sommar. Vi vill helst inte vara inne i stan.

Det svåraste verkar vara att hittanågot fint ställe där man kan ta dit en "egen" cateringirma....

Nån som vet något fint ställe? :)

• Svar på tråden Festlokal i skåne
  • lunagarden

Tackar, tackar - ska spana in dem alla, några har jag redan tittat in hos som verkar intressanta. Skönt att man har gott om tid ännu

• lunagarden

Har några andra lokaltips till dig också där du får ha egen catering - Ingvar Strandhs blomsterskola ser jättefint ut, hyran är 10.000 kr. Blå Båten, som kostar 12.000 kr.

Fredshög - lokalhyra 5.000 kr + städning 1.000 kr.

Borgstugan på Trollenäs är det andra som har tipsat om tidigare här på BT. Vi var där och fikade häromdagen och det var jättemysigt. Tror det skulle kosta 5.000 kr, men jag är osäker på hur många gäster man får in, det såg trångt ut för våra 60-talet gäster. Enligt tidigare trådar får man ha egen catering där.

• Fini

Jag pratade med en kollega som har jobbat på Trollenäs. Hon hade hört att dom bytt ägare, vilket resulterade i sämre bemötande och dålig mat.... :(

Dom har fortfarande inte hört av sig, för övrigt, bara skickat ett mejl att de bytt ägare och de "skulle skicka frågan vidare". Sen har inget hänt.

• lunagarden

Trist om det är så, ser ju så fint ut...

Jag fick också en offert från Spiran nu, lite sent eftersom vi redan bokat Ellinge, men de ville ha 35 kr/person utöver 50 pers, samt 50 kr/person om man vill att de dukar + extra för linnedukar på bord som ej dukas.

Dessutom vill de att man grovstädar innan man går hem, men det borde ju gå att betala personalen för att göra

• Fini
    lunagarden skrev 2010-07-23 21:14:32 följande:
    Trist om det är så, ser ju så fint ut...Jag fick också en offert från Spiran nu, lite sent eftersom vi redan bokat Ellinge, men de ville ha 35 kr/person utöver 50 pers, samt 50 kr/person om man vill att de dukar + extra för linnedukar på bord som ej dukas. Dessutom vill de att man grovstädar innan man går hem, men det borde ju gå att betala personalen för att göra
    Oj! Nej det vägrar jag att göra! Man vill ju inte ha ett måste som ligger på en efter en bröllopsfest! Det borde ju gå att betala för, tycker jag.

Jag är ändå nyfiken på Trollenäs, trots det jag hört. Dessutom skulle vi ändå inte beställa deras mat, så det kanske blir bra. Men hur var det med dricka där? Måste man beställa det via dom?

• lunagarden

Det går säkert att betala för

Har du fortfarande inte hört av Trollenäs?

• Fini

Nope.... Det verkar gå segt för att dom bytt ägare. Jag ska ringa dom nästa vecka så kanske man får svar direkt. =)

• Keendra

Berätta gärna vad du får fram, pris och vad som ingår osv. Är också spekulant

• Fini

Jag har hittat nått i Kivik som verkar fint! Svabesholms kungsgård heter det. Är det nån som har nån erfarenhet av dom? =)

• lunagarden

Man kör förbi det när man ska till Stenshuvud så jag har sett det utifrån många gånger, ser fint ut, men ligger mitt i en korsning

Svar på tråden Festlokal i skåne