• Fini

Festlokal i skåne

Hej!

Jag och min fästman planerar bröllop i Skåne nästa sommar. Vi vill helst inte vara inne i stan.

Det svåraste verkar vara att hittanågot fint ställe där man kan ta dit en "egen" cateringirma....

Nån som vet något fint ställe? :)

• Svar på tråden Festlokal i skåne
  • Fini
    svalövsbon skrev 2010-07-19 10:29:11 följande:
    vill bara tipsa om trollenäs slott. de samarbetar med farbror elofs skafferi som är ett catering företag. så har man inte bokat catering, så ta en titt på det också. drömmande fin omgivelse... gamla kyrkan i trollenäs (inte den vanliga) är något helt otroligt fin och vacker :)
    Ser ju heeeelt fantastiskt ut!! Anar dock att det kostar därefter.... =/ Jag har mejlat och frågat i alla fall.

Jag kan inte hitta den gamla kyrkan.. Heter den "gamla Trollenäs kyrka"?

Tack för tipset! :)

• svalövsbon

jag vet faktiskt inte riktigt vad den heter. men det borde ju de som har slottet veta. hela golvet är supervackert med med ristningar... och ligger något så otroligt vackert... tror inte att det är superdyrt i trollenäs, för jag känner några som haft bröllop där och de har haft begränsad budget..

• svalövsbon

och är ni inte superdupermånga kan man ju ha festen i borgstugan som är lite mindre, men ack så charmig...

• Stueckchen

Jag är intresserad av att veta vad det kostar i Trollenäs, fantastiskt fint där ju...

• lunagarden

Fick du reda på pris, jag är också nyfiken. Läste i en gammal tråd här att det kostar 10.000 kr i hyra, sen tar cateringföretaget (enl hemsidan) ca 800 kr/pers för mat och dryckesmeny.

• Fini

Nej, dom har inte svarat än.. :( Jag skriver här så fort jag fått svar.

• lunagarden

Ärtholmen har väldigt bra priser, även om då ligger i stan och du inte får ha egen catering. 650-750/kuvert inkl mat och dryck. Jag tycker det ser mysigt ut :)

• Fini
    lunagarden skrev 2010-07-21 20:37:58 följande:
    Ärtholmen har väldigt bra priser, även om då ligger i stan och du inte får ha egen catering. 650-750/kuvert inkl mat och dryck. Jag tycker det ser mysigt ut :)
    Tack för tipset men det blir lite dyrare än vi tänkt oss. Vi har hittat cateringfirma med bra mat för max 200 kr/pers.

Grejen är att vi är vegetarianer och av erfarenhet har vi lärt oss att "vegetariskt alternativ" ofta betyder en qornbit eller Familjen dafgårds grönsaksbiff.... Inte så kul på ett bröllop, så därför är det både bättre och billigare för oss med catering.

Men tack för tipset ändå! :)

• lunagarden

Toppen! Då vill jag gärna ha del av ditt cateringtips

• Fini

Visst kan du få det! :)

Nians. www.nians.se Har vegetarisk buffé, siciliansk buffé och grekisk buffé. (129/139:-/ pers!!)

Alla tiders catering. www.alla-tiders-catering.se Har alla möjliga olika teman på bufféer. Dom hade inget vegetarisk, men dom "skräddarsyr" bufféer.

Govindas www.govindasmalmo.com. Har bara vegetariskt. Finns färdiga menyer, men skräddarsyr också.

Heavens catering. www.heavenscatering.se Mestadels vegetariskt utan tillsatser!

Nannys catering. www.nannys.se 169:- /pers. 3 vegetariska menyer varav 1 italiensk och 1 persisk!!!!

Pincho. www.pincho.se Blandad mat. Stor buffé runt 240:-/pers.

Il madrigale. www.ilmadrigale.se Italiensk ekologisk mat. Blandad mat, mycket veg.

Svar på tråden Festlokal i skåne