• Fini

Festlokal i skåne

Hej!

Jag och min fästman planerar bröllop i Skåne nästa sommar. Vi vill helst inte vara inne i stan.

Det svåraste verkar vara att hittanågot fint ställe där man kan ta dit en "egen" cateringirma....

Nån som vet något fint ställe? :)

• Svar på tråden Festlokal i skåne
  • missj20

kan tipsa om ingvar strands blomsterskola

• Fini

Tack för alla fina tips!

Har några favoriter. Vi har i alla fall sagt att vi ska kolla in Svalövs hotell, festlokalen där var inte så dyr och så ligger den underbart söta Felestads kyrka 1,6 km därifrån. Perfekt! Jag är dock lite kräsen med läget på festlokal och kyrka så det måste kollas upp. :P

:)

• svalövsbon

Felestads kyrka är underbar. På hotellet väljer man själv om man vill ta in mat utifrån eller om man vill att de ska fixa något. dessutom kan man själv ta med sprit dit och det är ju bra! Vi ska ha vår fest där. får tillgång till lokalen ett par dagar innan och efter. dessutom är det billigt att övernatta om man inte vill åka hem direkt efter...

• lunagarden

Vad kostar Svalövs hotell, ser fint ut :)

• lunagarden

Jag undrar sen hur det är möjligt att ta med egen alkohol, när det står att de har fullständiga rättigheter???

• lunagarden

Ah, tack :) Då förstår jag, festlokalen och hotellet hänger inte ihop :D

• Fini

Vi åkte dit idag och kikade. Jättefin lokal! Det gick alldeles utmärkt att ta med egen alkohol och mat. Lite tråkig miljö utanför dock, men men....

Funderar på att ta en svit på Trolleholms slott på bröllopsnatten. Har bara kollat på nätet och där såg det väldigt fint ut! Ligger det långt från Svalöv tro?

• Fini

Det gick bra att ta dit liveband också. Och hyra deras personal eller klara sig själva. Så väldigt fritt!

• Fini

En mil till Trolleholm från Svalöv. Typ.

Svar på tråden Festlokal i skåne