• Fini

Festlokal i skåne

Hej!

Jag och min fästman planerar bröllop i Skåne nästa sommar. Vi vill helst inte vara inne i stan.

Det svåraste verkar vara att hittanågot fint ställe där man kan ta dit en "egen" cateringirma....

Nån som vet något fint ställe? :)

• Svar på tråden Festlokal i skåne
  • Helenelisabeth

vet en massa fina stallen men inget dar man kan med eget tyvarr. Sag till om du vill ha tips anda!

• lunagarden

Vi ska titta på Ellinge slott på torsdag, där får man ordna egen catering och dryck :)

• sockersmulan

Vi ska troligtvis vara i Axelgård precis utanf Lund. Dit får man ta med egen catering. Supermysig lokal!!

• Fini

Tack så mycket för era svar!

lunagarden, kollade på Ellinges hemsida. Såg bara att dom hade menyer från restauranger. Har du pratat med dom och dom har sagt att det går bra med egen mat och dryck?

• Nicossambo

Vart i skåne vill ni vara??

• lunagarden

Ja, man väljer själv cateringföretag. Maila dem så får du bra skriftlig information!

• Fini

lunagården: Oki, will do. Tack!

Nicossambo: Hela skåne går bra. Det är så svårt att hitta den perfekta lokalen och att man samtidigt kan ha egen cateringfirma dit, så vi blir mindre och mindre kräsna på läget. Men får vi välja så gärna nära Lund. Bara det är fint!

• Fini

Helenelisabeth: Njaa, vi vill gärna hyra enbart festlokal. Tack ändå!

• Flotten

jag såg att du skrev gärna nära Lund men... här kommer några Österlenförslag

Kverrestad bygdegård - hyrs genom Smedstorps församling
    Smedstorps medborgarhus hyra genom byalaget(?)
    Dansrotundan i Spjutstorp- genom Sjutstorps IF
    Tranesgården I Skåne Tranås - ägs av Tranås Ungdomsförening, hyrs ut genom vandrarhemmet i samma by
    Tommarps bygdegård
    Kommungården i Lövestad

i alla dessa lokaler får ni ha egen mat, personal o sprit.

• svalövsbon

I svalöv finns många ställen... Torshalls bygdegård. Svalövs hotell - festlokalen spiran. Folkets hus. Inte jättelångt från Lund... 

Svar på tråden Festlokal i skåne