• Pärlis
    Äldre 12 Jul 19:13
    42345 visningar
    17 svar
    17
    42345

    Cerazette = akne

    Hej!
    Vet att det har funnits en del trådar om detta innan, men de går inte att skriva i.

    Jag har fått mycket akne sen jag började med Cerazette för ca ett halvår sen.
    Ni som också har fått det...har det försvunnit sen fastän ni har fortsatt med pillerna? Eller har ni fått sluta med Cerazette för att aknen ska försvinna?

    Jag har varit hos läkare o behandlat med akne-kräm, men det har inte funkat. Nu ville hon sätta mig på antibiotika. Men jag föreslog att jag skulle prova att sluta med Cerazette och se om aknen försvinner, så det ska jag göra.

    Ni som har slutat, tar det lång tid innan aknen försvinner? Och har ni behandlat med nån kräm eller bara låtit det vara?

    Många frågor.. Men tacksam för svar =)

  • Svar på tråden Cerazette = akne
  • Pärlis
    Äldre 14 Jul 19:31
    #3

    Jag har pratat med min barnmorska nu också och har bestämt att jag ska göra ett uppehåll på några månader till ett halvår och se om ansiktet blir bättre.

    Hon sa att det fanns andra mini-piller med lägre dos hormon i som jag kan prova sen. Men det är såna som man verkligen måste ta vid samma tid varje dag.

    Rita1980: Ja, det kan ju mycket väl vara Cerazette som är boven. Hör med en läkare och se vad de säger.

  • Pärlis
    Äldre 14 Jul 23:21
    #5

    Jag vet inte vad de andra mini-pillerna hette. Men de hade tydligen lägre hormon-dos än Cerazette.

    Men försvann din systers akne när hon slutade med Cerazette?

  • Pärlis
    Äldre 15 Jul 12:20
    #7

    Menar du att Diane är en sorts p-pilla eller tabletter mot akne?

    Jag kan äta vanliga p-piller, men har högt blodtryck i familjen så därför bytte jag till mini så att jag inte skulle behöva oroa mig för blodtrycket.

  • Pärlis
    Äldre 22 Jul 22:53
    #13

     


    Xrissy skrev 2010-07-22 10:28:19 följande:
    Har inte märkt av mer acne än innan jag började med cerazette men jag håller den i schack med hjälp av en mycket bra rengöringskräm från Dermalogica. För ca 2 år sedan hade jag stora problem med acne, detta berodde dock inte på några piller, utan det blev bättre tack vare rengöringskrämen! Krämen är ganska så dyr (500 ml går loss på nästan 500 kr!) men å andra sidan behöver man en så liten klick att flaskan räcker i ca 1 år! Dvs det kostar dig 41 kr per månad, inte alls så dyrt om man tänker så, eller hur? :)Här finns en återförsäljare: www.visageonline.se/ På riktigt stora och onda "underjordiska" finnar duttar jag på lite Dalacin på kvällen och för det mesta är finnen mycket mindre när jag vaknar på morgonen :) Hoppas att det löser sig för dig! Det är jobbigt när preventivmedel gör att man mår dåligt :(  

    Kanske ska testa den krämen från Dermalogica då.
    Dalacin har jag haft men den hjälpte i princip inte alls.
    Tack för tipsen =)

Svar på tråden Cerazette = akne