• Projec­tX
    Äldre 8 Jun 15:28
    8844 visningar
    48 svar
    48
    8844

    Gå ner i vikt. Resultattråden för pepp.

    Ja, varför inte.

    Jag började med GI den 1 maj och har lyckats klara mig rätt bra hittills.

    1 maj
    Vikt: 80 kg

    8 juni
    Vikt: 75,4

    Min målvikt har jag satt på 65 kg, men egentligen är det inte vikten jag kollar så mycket på utan hur kläderna sitter.

    Sakta men säkert går det, men jag kör hellre så än att svälta mig och sen få ett bakslag och börja hetsäta. Min BM tycker att jag har blivit mindre och jag känner mig lite tajtare i kroppen, så då gör det inget att vågen ibland går både uppåt och neråt.

    Jag tränar 3-4 dagar i veckan, mest kondition. Schemat ser ungefär ut så här:

    Mån: 60 min crosstrainer
    Ons: 7.500-10.000 m rodd (beroende på hur jag känner mig)
    Tor: 60 min crosstrainer alt. styrketräning, helkroppsprogram.
    Lör: 60 min badminton
    Sön (ibland): 60-120 min badminton
    Går varje vardag 2,5 km på väg till jobbet, och 5 km på lördag och söndag.

    Jag borde byta ut något pass till mot styrketräning så att det blir 3 dagar kondis och 2 styrkepass, men jag har inte riktigt orkat engagera mig än. Kommer ändå att köra helkroppspass, det är inte någon fara om man bara kör 2 ggr i veckan och låter kroppen vila emellan.

    Ja, det var mitt inlägg det. Jag kommer att börja skriva in här på måndagar hur det har gått föregående vecka och jag kommer även att lägga in mått, men jag har inte de siffrorna i huvudet, så jag lägger till det nästa vecka.

  • Projec­tX
    Äldre 14 Jun 09:28
    #16

     


    miss going mrs skrev 2010-06-11 10:12:08 följande:
    Underbart ProjectX! Det går ju skitbra för dig. Jag måste erkänna att jag inte allt är lika ambitiös med träningen, men jag ska inspireras av dig och ta mig ut i löpspåret i helgen.

    Tack så mycket. Jag har tur som har en sambo som tränar så att jag har nån att gå med. Det gör allt mycket lättare. Och han verkar gilla GI maten så man slipper laga olika saker, men han fuskar och äter "som vanligt" till frukost och lunch. :-P

    Veckans invägning då:

    Startvikt 1 maj
    Vikt: 80,0 kg
    Midja: 80 cm
    Mage: 98 cm

    14 juni
    Vikt: 74,0 kg (Veckans nedgång: -1,4 kg)
    Midja: 72 cm
    Mage: 90 cm

    Mål:
    Vikt: 65 kg
    Midja: 70 cm
    Mage: 80 cm

    Det går nedåt, sakta men säkert. Och då var jag ändå på festival i helgen, men jag lyckades hålla mig ifrån både alkohol och sötsaker. Blev dock bara 3 träningspass, men det verkar ha gått bra ändå.

    Idag blir det lite styrketräning på gymmet. Har bestämt mig för att köra styrka 2 ggr i veckan för att bygga lite muskler. Kan betyda att jag går upp lite, men så länge det är muskler och inte fett är jag nöjd.

    Blev rätt glad när jag klarade 130 kg i benpress på gymmet förra veckan, men man fick lida lite dagarna efter när benen/rumpan strejkade.

    Dagens övningar blir:

    Benpress 3x12
    Bröstpress 3x12
    Chins alt latsdrag 3x12
    Ryggpress (alt. rygglyft) 3x12 (alt. 3x15)
    Magpress (alt. situps) 3x15 (alt. 3x20)

    Hur har det gått för er då?

  • Projec­tX
    Äldre 21 Jun 10:56
    #18

    Dags för veckans invägning då:

    Startvikt 1 maj
    Vikt: 80,0 kg
    Midja: 80 cm
    Mage: 98 cm

    21 juni
    Vikt: 73,7 kg (Veckans nedgång: -0,3 kg, totalt -6,3 kg)
    Midja: 72 cm
    Mage: 90 cm

    Mål:
    Vikt: 65 kg
    Midja: 70 cm
    Mage: 80 cm

    Träningen förra veckan blev lite ojämn, jag körde styrketräning på måndagen och torsdagen (tis-ons var jag upptagen och hade ingen möjlighet att åka till gymmet). På fredagen rodde jag 10.000 meter och igår (söndag) spelade jag badminton i 1½ timme (och tro mig, det känns idag)

    Jag känner att jag troligtvis kommit till en gräns där det kommer gå långsammare med nedgången från och med nu. De här 6 kilona som jag har tappat hade jag lagt på mig rätt snabbt (under ca 3-6 månader) och då försvinner de rätt fort när man gör någonting åt det. Det som är kvar nu är inte övervikt, utan ett par trivselkilon som har suttit där i några år, så det kommer att ta sin lilla tid att bli av med dem. Men det är bara att kämpa på.

    Idag blir det styrketräning enligt det tidigare upplägget, kommer inte träna imorgon eftersom det blir för mycket med tre dagar i sträck, kommer att köra kondis på onsdagen istället.

    Hade tänkt köra styrka igen på torsdagen, men måste sitta barnvakt åt syskonbarnen till kl 10, så det kommer jag inte att hinna med.

    Fredag är det ju (som de flesta vet) Midsommarafton, och då ska jag bara ta det lungt och njuta av god mat (dock GI-inriktad).

    Lördag och söndag är tyvärr badmintonhallen stängd, så då blir det antingen en löprunda utomhus (om vädret och allergierna tillåter) eller på gymmet. Om det kniper kan man alltid köra några övningar hemma i vardagsrummet.

    @Vilja2: Jag har märkt att om jag inte är systematisk och planerar så blir det inte av, så det är tyvärr ett måste för mig.
    Jag önskar jag kunde känna de där "Åh, vad skönt att åka och träna"-känslorna, men jag tror inte att det kommer hända, så det är bara att boka tider i almanackan.

    Det är tyvärr det som gör att jag lätt förlorar rytmen när det kommer helgdagar, semestrar och liknande. Får jag inte rutin på träningen blir det troligtvis så att jag inte kommer iväg, och då vaknar man två veckor senare och har inte tränat en endå gån och måste börja om. Tur som sagt att jag har sambon som kan puffa på och säga "Nu åker vi till gymmet", även om jag kan få lite hatiska känslor mot honom just då. Haha.

    Kom igen nu allihopa, hur har det gått för er??

  • Projec­tX
    Äldre 23 Jun 08:30
    #20

    Miss going mrs: Bra jobbat ändå!

    Vet att det kan bli mycket frestelser ibland och så måste man stå där och förklara för alla att man försöker förlora några kg och genast börjar alla med: "Äh, inte behöver du gå ner i vikt" och "Men en kaka/bulle/glas öl kan du väl unna dig".

    Får jag bara säga att det är min åsikt att man borde undvika pulver? Det kan vara jättebra för en kickstart, men då gäller det också att man faktiskt lägger om sin livsstil sen när man slutar med pulvret, annars går man upp allt och lite till så fort man börjar äta "som vanligt".

    Jag hade det problemet, vilket ledde till att jag tillslut hamnade på 80 kg, då bestämde jag mig för att skynda långsamt och istället lägga om maten helt. Jag val var att börja med GI, men det passar kanske inte alla, så det är nog bara att prova sig fram tills man hittar nåt man mår bra av och vet att man kan hålla fast vid även efter man nått målvikten för att inte ramla dit och gå upp allt igen.

    Jag vill dock säga att jag tycker du är jätteduktig som trots du kanske trillade dit då och då, inte gav upp utan tog dig i kragen och började om! Det är inte alla som klarar av det. Ner nästan 1½ kg på två veckor trots alla synder visar ju att du kommer att klara av det här galant (även utan pulver skulle jag tro ).

  • Projec­tX
    Äldre 28 Jun 17:22
    #22

    Inte behöver du banta Sun moon. Rör på dig lite extra och försök att inte äta (och dricka!) så mycket sötsaker så kommer det nog att rinna av dig.

    Veckans invägning då:

    Startvikt 1 maj
    Vikt: 80,0 kg
    Midja: 80 cm
    Mage: 98 cm

    28 juni
    Vikt: 73,2 kg (Veckans nedgång: -0,5 kg, totalt -6,8 kg)
    Midja: 72 cm
    Mage: 90 cm

    Mål:
    Vikt: 65 kg
    Midja: 70 cm
    Mage: 80 cm

    Ingen skillnad på midja och mage enligt måttbandet och det stör mig lite. Men att vågen ändå visar 0,5 kg nedåt tråts minimalt med motion och rätt mycket syndat på midsommar så är jag nöjd.

    Kommer att fira rejält när jag kommer under 73 vilket med den nedgång som jag haft hittills borde bli nästa vecka. Ska nog belöna mig med en GPS så jag kan ut och geocasha och förbränna ännu mer.

    Vad har hänt med resten av er då?

  • Projec­tX
    Äldre 19 Jul 20:06
    #25

    Jag har inte varit här på tre veckor pga semester. Försöker sitta så lite som möjligt vid datorn den här tiden på året, eftersom mitt jobb är att sitta framför datorn.

    Jag måste erkänna att jag har fuskat väldigt mycket och inte tränat så ofta men trots det har jag inte bara hållt vikten utan även gått mer ett kilo.

    Veckans invägning då:

    Startvikt 1 maj
    Vikt: 80,0 kg
    Midja: 80 cm
    Mage: 98 cm

    19 juli
    Vikt: 72,2 kg (Nedgång på 3 veckor: -1,0 kg, totalt -7,8 kg)
    Midja: 72 cm
    Mage: 89 cm

    Mål:
    Vikt: 65 kg
    Midja: 70 cm
    Mage: 80 cm

    Tror att nedgången kan bero på att även om jag inte har "tränat" har jag ändå rört på mig mycket. Varit ute och gått, geocachat (tack vare min nya GPS som jag fick köpa när jag gått ner 7 kg) varit på Boda Borg (ett sorts "Fångarna på fortet, mycket fysiskt), badat, och lekt mycket med systerdöttrarna.

    Ska börja med träningen lite smått nu den här veckan, jag har även köpt nya träningskläder (ochså en morot för att träna mer), och inte äta så mycket sötsaker som jag gjorde i början av semestern.

    Jag kommer att komma tillbaks nästa vecka och rapportera.

    Trevlig sommar på er allesammans.

  • Projec­tX
    Äldre 28 Jul 10:39
    #26

    Jahapp, ny vecka och nya resultat.

    Startvikt 1 maj
    Vikt: 80,0 kg
    Midja: 80 cm
    Mage: 98 cm

    28 juli
    Vikt: 72,1 kg (Veckans nedgång: -0,1 kg, totalt -7,9 kg)
    Midja: 70 cm
    Mage: 86 cm

    Mål:
    Vikt: 65 kg
    Midja: 70 cm
    Mage: 80 cm

    Det verkar som att jag har nått mitt mål när det gäller midjan.  
    Jag är lite förvånad över att jag nästan inte har gått ner något i vikt, men ändå har minskat i omkrets, men det är väl sånt som händer. Man tajtar till på vissa ställen utan att faktiskt tappa i vikt. Jag är lika nöjd ändå.

    Jag har bara tränat två gånger förra veckan, båda gångerna ett 30-minuters hemmaprogram, eftersom gymmet har haft så konstiga öppettider under sommaren. Den här veckan tränade jag igår, ska köra ett pass idag, sen ska jag träna styrketräning på fredag och söndag och badminton på lördag.

    Jag hoppas bara att jag inte har tappat all kondition.

    Hur har det gått för er under sommaren då?

  • Projec­tX
    Äldre 15 Aug 21:27
    #40

     


    miss going mrs skrev 2010-08-15 16:45:12 följande:
    Väger in mig med tätare intervaller fram tills bröllopet och ska skriva midjemåttet också nästa gång. Hur mäter ni? Jag mäter i navelhöj. Nu kör vi!

    Jag mäter midjan som där jag är som smalast, alltså nästan mittemellan naveln och bröstet, men sen mäter jag runt magen också, vilket är där jag är som bredast, vilket blir ungefär i navelhöjd.

    Jag har inte hållit GI så hårt under sommaren, men fortsatte att gå ner ett tag, men nu har det börjat vända uppåt igen. Så imorgon kommer jag att börja om med Fas 1 och kapa kolhydraterna igen, och försöka att komma tillbaks in i rutinerna.

    Har börjat med ett roligt pass på gymmet som heter BodyBalance, så det kör jag 2 ggr i veckan nu. Badminton kör jag en gång i veckan och så tänkte jag börja med lite Box om nån vecka för att få upp konditionen.

    Veckans resultat då:

    Startvikt 1 maj
    Vikt: 80,0 kg
    Midja: 80 cm
    Mage: 98 cm
    BMI: 25,5

    15 augusti
    Vikt: 73,3 kg (Skillnad sedan den 28/7: +1,2 kg, totalt -6,8 kg)
    Midja: 70 cm
    Mage: 86 cm
    BMI: 23,3

    Mål:
    Vikt: 65 kg
    Midja: 70 cm
    Mage: 80 cm
    BMI: Mellan 19-21

  • Projec­tX
    Äldre 19 Aug 19:00
    #44

    Är så förbannad på mig själv!

    Har äntligen börjat träna igen, så lyckas jag halka i en rulltrappa och göra illa hele området runt armen/axeln/skuldran/nacken på vänster sida. Så nu blir det ingen träning på ett tag. Eller jobb för den delen. Och det är när jag är ensam hemma som sötsuget sätter i. Går som en osalig ande här hemma, försöker att inte smälla i mig onyttigheter och är så FÖRBANNAD!

    Va fan skulle jag springa i rulltrappan för? Jag ska ha andraprovningen av min klänning i oktober och vill så gärna komma i en 38:a. Får se hur det går med det nu...

    Ursäkta, men jag var bara tvungen att skriva av mig lite.

Svar på tråden Gå ner i vikt. Resultattråden för pepp.